Binnenkort naar de tandarts? Gebruik de groene button "Vraag een afspraak aan" op de pagina van de tandartspraktijk op deze site waarmee u een afspraak wilt maken. Snel, makkelijk en zonder wachttijd, de tandarts belt u zo snel mogelijk.
Alles over uw tandvlees | Tandarts.nl

Tandvlees bekleedt en beschermt het kaakbot plus de wortels van de tanden en kiezen. Gezond tandvlees is ook belangrijk voor een goed uiterlijk en een frisse adem. De tandheelkundige benaming voor tandvlees is gingiva. Tandplak op tanden en kiezen veroorzaakt in eerste instantie een ontsteking van de rand van het tandvlees. Deze ontsteking wordt gingivitis genoemd.

Bij sommige mensen kan deze ontsteking zich uitbreiden, waardoor het kaakbot rondom de tanden en kiezen verloren gaat. Als dit proces doorzet, zal er zoveel kaakbot verdwijnen dat de tanden en kiezen los gaan staan en tenslotte uitvallen. Deze vorm van tandvleesontsteking heet parodontitis.

Praktijken in de buurt die tandvlees behandelen

Volg de onderstaande links om meer te weten te komen over tandvlees in het algemeen en gingivitis, parodontitis en de oorzaak, de gevolgen en de behandeling van deze ziekten.

Deze informatie en/of conclusies zijn gebaseerd op de mening van de auteur, welke weer gebaseerd zijn op de huidige stand der wetenschap.

EXTRA vragen

Heb je vooraf informatie gekregen over de kosten van de behandeling?
Hoe ben je te woord gestaan door de medewerkers van de praktijk?
Ben je goed geïnformeerd aan het begin van de behandeling?
Werd je geïnformeerd tijdens de behandeling?
Kreeg je advies en instructies na de behandeling?
Hoe is het resultaat na de behandeling?
De praktijk waar ik patiënt ben, kent flexibele openingstijden
De telefonische bereikbaarheid van de praktijk?