Spoed tandarts, direct contact | Tandarts.nl
Advertentie

Spoed tandarts Amsterdam

Spoed tandarts gezocht? Wij zijn een 24/7 noodtandarts. 24/7 bereikbaar, inloop van 8:00 tot 23:00. Klik hier en bezoek onze uitgebreide website.

Met spoed naar de tandarts is vooral fijn bij acute pijn. In het weekend en ’s avonds zijn de meeste tandartspraktijken gesloten. Indien er op die momenten sprake is van acute pijn dan is het goed om te weten dat er een spoed tandarts is die ook in het weekend en ’s avonds geopend is. De meeste grote steden hebben zogenaamde tandarts kringen die voor elk weekend een spoed tandarts aanwijzen zodat er altijd onmiddellijke hulp kan worden gegeven indien er sprake is van een noodgeval. Deze kringen werken vaak met een spoed telefoonnummer of een website. Hieronder geven wij per provincie of regio de spoed telefoonnummers en websites van de kringen. Zo hoeft u niet lang met onnodige pijn rond te lopen.

Spoed tandarts per provincie / regio

Amsterdam (regio)
Rotterdam (regio)
Den Haag (regio)

Wanneer is er spoed?

Behandelingen die vaak met spoed dienen te worden uitgevoerd zijn: kiespijn, zenuwpijn, pijn na het trekken van een tand of kies, ontstekingen van het tandvlees en pijn aan de kaakgewrichten. Maar er kan ook sprake zijn van spoed bij bepaalde vervelende ongemakken zoals: een uitgevallen kroon of vulling, een te hoge vulling, scherpe randen die er voor zorgen dat de tong of wang worden beschadigd of een loszittend ijzerdraadje van een beugel. Ook in geval van een afgebroken tand of kies of een tand of kies die is uitgevallen kan er sprake zijn van een spoed tandarts. Evenals een tand of kies die los zit, bij een bloeding of een nabloeding na het trekken van tand of kies of bij een opgezwollen wang door een ontsteking.

Kosten spoed tandarts

De kosten van een spoed tandarts bedragen meestal tussen de € 50 en € 250. De rekening dient u soms direct na afloop van de behandeling te voldoen. Soms kan er ook achteraf worden betaald indien u een geldig Nederlands identiteitsbewijs heeft. De tarieven die spoed tandartsen rekenen zijn overeenkomstig de tarieven die door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) zijn vastgesteld.

Snel en adequaat

De meeste spoed tandartsen nemen geen patiënten aan maar behandelen de patiënten uitsluitend eenmalig. Veel patiënten stellen het op prijs om de mogelijkheid te hebben om snel en adequaat te worden behandeld bij een spoedgeval. Stel het is midden in de nacht en u heeft de ergste tandpijn die u ooit heeft gehad. En de volgende dag moet u weer naar naar uw werk. Dan is het goed om de mogelijkheid te hebben om direct af te spreken met een spoed tandarts in de buurt. Veel klinieken sluiten om vijf uur en daarna is er geen plek meer voor een directe afspraak. Via deze pagina vindt u altijd een tandartspraktijk waar u direct terecht kan.