Laurens 20 Mei 2025 - 13:38Hajar Jermoumi (Paro-preventieassistent)
Professioneel, vriendelijk, zorgvuldig, efficient en voorzichtig.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
T.T. 22 Apr 2025 - 08:32Review voor de praktijk
Ik was zeer tevreden met de vorige mondhygiëniste. Zij is nu met zwangerschapsverlof blijkt achteraf na mijn vragen. De behandeling duurde korter dan gewoonlijk en was zeer pijnlijk: het leek alsof tot 3x een zenuw werd geraakt.. Door een mechanisch slijpboortje. Na mijn schrik heeft ze het handmatig verder afgehandeld (wat normaal altijd handmatig gebeurd met mechanische nabewerking). Ik was hierdoor angstig. De mondhygiëniste heeft achteraf uitgelegd wat zij denkt wat er gebeurde. Dat was fijn. Maar tijdens de behandeling werd ik onzeker of ik wel professioneel behandeld werd ( ik geloof best dat zij geen stagiaire was, anders was er iemand bij geweest). Ik begrijp niet dat er vooraf niet wordt verteld dat zij een vervanger is voor haar collega met zwangerschapsverlof…
Ik kreeg toch een excuus wat ik prettig vond.
Reactie van/namens:
Van Leeuwen Tandartsen - centrum voor mondzorg en implantologie Leiden
Beste T.T.,
Hartelijk dank voor uw openhartige feedback en dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen. We waarderen uw eerlijkheid en de mogelijkheid om te leren en te verbeteren.
Het spijt ons te horen dat uw recente bezoek niet geheel aan uw verwachtingen voldeed en dat u zich tijdens de behandeling niet volledig op uw gemak voelde. We streven er altijd naar om onze patiënten de hoogste kwaliteit van zorg te bieden en willen dat iedereen zich bij ons veilig en goed behandeld voelt. Uw opmerkingen zijn daarom van groot belang voor ons, en we nemen ze ter harte.
We betreuren het dat er vooraf niet duidelijk werd gecommuniceerd over de vervanging van onze collega die met zwangerschapsverlof is. We begrijpen dat dit voor verwarring en onzekerheid heeft gezorgd, en we zullen hier in de toekomst meer aandacht aan besteden zodat u altijd goed geïnformeerd bent.
Uw ervaring met de behandeling zelf is ook iets wat we zeer serieus nemen. We zijn blij om te horen dat de mondhygiëniste u achteraf uitleg heeft gegeven en excuses heeft aangeboden. Toch willen we ervoor zorgen dat u zich tijdens de gehele behandeling comfortabel voelt. Daarom zullen we intern bespreken hoe we onze communicatiestandaarden en behandelmethoden verder kunnen verbeteren.
Nogmaals bedankt voor uw feedback. We hopen u bij uw volgende bezoek weer het vertrouwen en de zorg te bieden die u van ons mag verwachten. Aarzel niet om contact met ons op te nemen
Definitely a disaster during my recent visits. I felt teased and disrespected. When I didn’t catch his words "anesthetic," he just repeated it and then asked me directly, "Do you have a partner who speaks English?" I felt humiliated and responded, "I can speak English." I believe the fundamental quality a dentist should have is patience.
I went in that day for a filling, which, in hindsight, was a rash decision. During previous check-up, I told the dentist that I occasionally feel sensitivity when exposed to cold air or when drinking something cold, but only occasionally. He just did a visual check and didn’t take an X-ray or any other thorough examination, yet decided to do the filling. I trusted the dentist’s professionalism, especially since I had that tooth filled about ten years ago. I thought it might need a refill. So, I agreed to the filling, but I didn’t expect the entire back of my tooth to be ground down and refilled. Last time, I only had the side filled. This was never communicated to me before the procedure.
When the procedure was almost finished, the dentist asked me to look in the mirror. I noticed one side of my tooth felt unbalanced. He said he hadn’t changed the length, but he could grind it if I wanted. At that moment, I didn’t fully understand what "grind" meant, and I almost forgot that grinding can’t be undone. He never recommended against it, and made it sound casual, as if it were as easy as losing a hair. Anyway, he ground it down, and that’s another thing that frustrated me—it made my tooth feel unnaturally curved.
At the end of the appointment, the dentist told me to rinse my mouth and repeatedly said, “You should be closer to the sink, otherwise, it will splash on you.” I was already close to the sink, but he insisted I move closer and even pushed me with his hands. I didn’t understand the necessity of this move.
I don’t know if I’m being too sensitive or exaggerating these things, and maybe this is just common here. All I know is that I don’t feel respected or well-treated as a person.
Reactie van/namens:
Van Leeuwen Tandartsen - centrum voor mondzorg en implantologie Leiden
Dear Madam,
I am very sorry to hear how you experienced the treatment in question by me in my practice. I firmly believe that you have completely misinterpreted my intentions towards you and the way in which I treated you.
It is crucial in the communication between dentist and patient that both understand each other well. If this is not the case, misunderstandings can arise.
When my patients have difficulty understanding me or when I myself have difficulty understanding someone, I usually only treat the person in question when there is someone present who can translate or help at times when there is ambiguity in the communication. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. The question of whether I will anaesthetise the tooth in question is a question that one can expect from the dentist when a treatment is to take place. My English is good and it rarely or never happens that when I ask this question I have to ask it three times before I am understood. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. It was never my intention to hurt you in any way..
After replacing the restauration you indicated that you had the idea that the shape was different than before I had replaced the filling. I told you that I had hardly changed the shape of the tooth and that I thought it would be better not to change anything else in the shape. While I was telling you that, I noticed that the tip of the tooth could be a little rounder and I told you this and then I rounded this tip off a little bit with a polishing disc. This was a very small correction. We than put the chair upright and suggested that you would rinse your mouth. Since your mouth was numb, we suggested you to get well above the spittoon while rinsing. Because you were not completely above the spittoon with your mouth, we carefully guided you a little further towards the spittoon by hand. Again, there was no negative intention at all.
It is unfortunate that I was unable to convey my good intentions to you and that you have the idea that I did not treat the tooth in the right way. Nevertheless, I firmly believe that I have treated you professionally and with the best intentions.
Kind regards,
Fred van Leeuwen
Duidelijke uitleg
1
Behandeltijd
1
Is deskundig
1
Aanbeveling
1
1.0
jantien 04 Mrt 2025 - 13:51Review voor de praktijk
Een prettige behandeling.
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
9
9.0
Lisa 03 Mrt 2025 - 20:32Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Ik ben altijd bang geweest voor de tandarts en elke keer, bij alle behandelaars in de praktijk, ga ik met een goed gevoel weg. Je wordt professioneel en heel vriendelijk geholpen!
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
JL 19 Feb 2025 - 14:51Review voor de praktijk
Consistently providing professional and good care service
Carolien 21 Mrt 2023 - 16:20Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Hafsah heeft mij professioneel en vriendelijk geholpen. Ik ben al jaren niet bij de tandarts/mondhygienist geweest, ze gaf me een goede uitleg van alles wat we gingen doen en wat ik kon verwachten. Ze gaf goede uitleg hoe ik het beste m'n tanden kan verzorgen en nam alle tijd om mijn vragen te beantwoorden.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
Erwin 19 Mrt 2023 - 09:16Mw. S. (Sophie) Roorda (Tandarts)
Z.S. Yasar 17 Feb 2022 - 22:58Mw. F. (Fatema) Djabbarkheel (Paro-preventieassistent)
Was vlot en stelde me op m'n gemak.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
8
9.5
B. Hassan 15 Feb 2022 - 19:08Review voor de praktijk
Sympathiek, professioneel,
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
M.F. Castellanos Gallego 10 Feb 2022 - 10:02Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
Vakkundig. Vriendelijke, assistenten ook vakkundig
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
9.5
A.E. van der Veere 10 Feb 2022 - 09:02Mw. A. (Amber) Blansjaar (Paro-preventieassistent)
Prettige behandeling ontvangen, duidelijke uitleg en goed inlevingsvermogen. Daarnaast geeft ze haalbare tips in het aanpassen van de mondzorg (dus beginnen met kleine aanpassingen in de mondzorg en zo doorgroeien naar een goede routine), zodat dit consistent door de cliënt kan worden opgevolgd.
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
8
8.8
C. Molenkamp - Leune 09 Feb 2022 - 14:00Mw. Z. (Zamira) Lekaj (Mondhygiënist)
ik ben bij zamira en bij sophie roorda gewwest ben over beide zeer tevrede
Duidelijke uitleg
7
Behandeltijd
7
Is deskundig
7
Aanbeveling
8
7.3
J.M.C. Lelkens 09 Feb 2022 - 11:58Mw. A. (Amber) Blansjaar (Paro-preventieassistent)
Zorgvuldig, transparant, kwaliteit
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
8
8.8
N.C. van Gool 09 Feb 2022 - 09:47Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
Zeer deskundig
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
8
Is deskundig
8
Aanbeveling
8
8.3
S.Gobets 09 Feb 2022 - 07:39Mw. F. (Fatema) Djabbarkheel (Paro-preventieassistent)
Prima
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
3
Is deskundig
10
Aanbeveling
9
8.0
C.A.M. Verdel 08 Feb 2022 - 19:34Mw. A. (Amber) Blansjaar (Paro-preventieassistent)
Goede professionele tandarts. Het is jammer dat het verloop zo hoog is, waardoor je steeds een andere assistent en/ of mondhygiënist(e) hebt
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
7
9.3
M.M. van Haarlem 08 Feb 2022 - 19:29Review voor de praktijk
Lieve rustige man, neemt goed de tijd en legt alles goed uit
Kavita Hoost 10 Mei 2021 - 02:06Mw. S. (Sophie) Roorda (Tandarts)
Vriendelijke, deskundig en hulpvaardig
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
9
9.0
Joëlle van der Wal 09 Mei 2021 - 18:29Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Aardige vrouw die vriendelijk overkomt en de tijd voor je neemt
Duidelijke uitleg
8
Behandeltijd
10
Is deskundig
7
Aanbeveling
8
8.3
beks 09 Mei 2021 - 13:32Review voor de praktijk
deskundig en een goed gevarieerde aanbod van verschillende disciplines
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
9
9.0
Lydia van Eerde 04 Mei 2021 - 20:57Review voor de praktijk
Betreft geen tandarts maar mondhygiëniste. Vriendelijke dame. Tot nu toe wel keer op keer een andere mondhygiënist. Fijn als hier meer continuïteit in komt.
Duidelijke uitleg
8
Behandeltijd
8
Is deskundig
8
Aanbeveling
7
7.8
Elisabeth 04 Mei 2021 - 13:38Review voor de praktijk
Vriendelijk, rustig, luistert goed, niet te hardhandig, maar wel grondig.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
8
9.5
G. Linders 04 Mei 2021 - 00:16Review voor de praktijk
Mijn tandarts is een hele prettige vrouw waar ik mij zeer bij op het gemak voel. Ze was heel rustig en deskundig.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
1
7.8
L marsman 03 Mei 2021 - 19:33Mw. S. (Sophie) Roorda (Tandarts)
Netje en correcte tandarts, wel soms moet alles snel...
Zij legt wel dingen uit en waarom
Duidelijke uitleg
7
Behandeltijd
7
Is deskundig
8
Aanbeveling
6
7.0
ARACELI ROJAS 03 Mei 2021 - 12:13Review voor de praktijk
Ze is een excellent tandarts. Ik heb niet voldoende worden. Heel veel tevreden. Ontzettend blij met haar
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
Erik Nijland 03 Mei 2021 - 08:32Mw. S. (Sophie) Roorda (Tandarts)
Professioneel en kundig, geeft duidelijk de mogelijkheden en eventuele problemen aan
Duidelijke uitleg
8
Behandeltijd
8
Is deskundig
8
Aanbeveling
8
8.0
Julia Senneck 03 Mei 2021 - 00:39Review voor de praktijk
Beste T.T., Hartelijk dank voor uw openhartige feedback en dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen. We waarderen uw eerlijkheid en de mogelijkheid om te leren en te verbeteren. Het spijt ons te horen dat uw recente bezoek niet geheel aan uw verwachtingen voldeed en dat u zich tijdens de behandeling niet volledig op uw gemak voelde. We streven er altijd naar om onze patiënten de hoogste kwaliteit van zorg te bieden en willen dat iedereen zich bij ons veilig en goed behandeld voelt. Uw opmerkingen zijn daarom van groot belang voor ons, en we nemen ze ter harte. We betreuren het dat er vooraf niet duidelijk werd gecommuniceerd over de vervanging van onze collega die met zwangerschapsverlof is. We begrijpen dat dit voor verwarring en onzekerheid heeft gezorgd, en we zullen hier in de toekomst meer aandacht aan besteden zodat u altijd goed geïnformeerd bent. Uw ervaring met de behandeling zelf is ook iets wat we zeer serieus nemen. We zijn blij om te horen dat de mondhygiëniste u achteraf uitleg heeft gegeven en excuses heeft aangeboden. Toch willen we ervoor zorgen dat u zich tijdens de gehele behandeling comfortabel voelt. Daarom zullen we intern bespreken hoe we onze communicatiestandaarden en behandelmethoden verder kunnen verbeteren. Nogmaals bedankt voor uw feedback. We hopen u bij uw volgende bezoek weer het vertrouwen en de zorg te bieden die u van ons mag verwachten. Aarzel niet om contact met ons op te nemen
Dear Madam, I am very sorry to hear how you experienced the treatment in question by me in my practice. I firmly believe that you have completely misinterpreted my intentions towards you and the way in which I treated you. It is crucial in the communication between dentist and patient that both understand each other well. If this is not the case, misunderstandings can arise. When my patients have difficulty understanding me or when I myself have difficulty understanding someone, I usually only treat the person in question when there is someone present who can translate or help at times when there is ambiguity in the communication. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. The question of whether I will anaesthetise the tooth in question is a question that one can expect from the dentist when a treatment is to take place. My English is good and it rarely or never happens that when I ask this question I have to ask it three times before I am understood. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. It was never my intention to hurt you in any way.. After replacing the restauration you indicated that you had the idea that the shape was different than before I had replaced the filling. I told you that I had hardly changed the shape of the tooth and that I thought it would be better not to change anything else in the shape. While I was telling you that, I noticed that the tip of the tooth could be a little rounder and I told you this and then I rounded this tip off a little bit with a polishing disc. This was a very small correction. We than put the chair upright and suggested that you would rinse your mouth. Since your mouth was numb, we suggested you to get well above the spittoon while rinsing. Because you were not completely above the spittoon with your mouth, we carefully guided you a little further towards the spittoon by hand. Again, there was no negative intention at all. It is unfortunate that I was unable to convey my good intentions to you and that you have the idea that I did not treat the tooth in the right way. Nevertheless, I firmly believe that I have treated you professionally and with the best intentions. Kind regards, Fred van Leeuwen
Paginering
Paginering
Paginering
Paginering