Laurens 20 Mei 2025 - 13:38Hajar Jermoumi (Paro-preventieassistent)
Professioneel, vriendelijk, zorgvuldig, efficient en voorzichtig.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
T.T. 22 Apr 2025 - 08:32Review voor de praktijk
Ik was zeer tevreden met de vorige mondhygiëniste. Zij is nu met zwangerschapsverlof blijkt achteraf na mijn vragen. De behandeling duurde korter dan gewoonlijk en was zeer pijnlijk: het leek alsof tot 3x een zenuw werd geraakt.. Door een mechanisch slijpboortje. Na mijn schrik heeft ze het handmatig verder afgehandeld (wat normaal altijd handmatig gebeurd met mechanische nabewerking). Ik was hierdoor angstig. De mondhygiëniste heeft achteraf uitgelegd wat zij denkt wat er gebeurde. Dat was fijn. Maar tijdens de behandeling werd ik onzeker of ik wel professioneel behandeld werd ( ik geloof best dat zij geen stagiaire was, anders was er iemand bij geweest). Ik begrijp niet dat er vooraf niet wordt verteld dat zij een vervanger is voor haar collega met zwangerschapsverlof…
Ik kreeg toch een excuus wat ik prettig vond.
Reactie van/namens:
Van Leeuwen Tandartsen - centrum voor mondzorg en implantologie Leiden
Beste T.T.,
Hartelijk dank voor uw openhartige feedback en dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen. We waarderen uw eerlijkheid en de mogelijkheid om te leren en te verbeteren.
Het spijt ons te horen dat uw recente bezoek niet geheel aan uw verwachtingen voldeed en dat u zich tijdens de behandeling niet volledig op uw gemak voelde. We streven er altijd naar om onze patiënten de hoogste kwaliteit van zorg te bieden en willen dat iedereen zich bij ons veilig en goed behandeld voelt. Uw opmerkingen zijn daarom van groot belang voor ons, en we nemen ze ter harte.
We betreuren het dat er vooraf niet duidelijk werd gecommuniceerd over de vervanging van onze collega die met zwangerschapsverlof is. We begrijpen dat dit voor verwarring en onzekerheid heeft gezorgd, en we zullen hier in de toekomst meer aandacht aan besteden zodat u altijd goed geïnformeerd bent.
Uw ervaring met de behandeling zelf is ook iets wat we zeer serieus nemen. We zijn blij om te horen dat de mondhygiëniste u achteraf uitleg heeft gegeven en excuses heeft aangeboden. Toch willen we ervoor zorgen dat u zich tijdens de gehele behandeling comfortabel voelt. Daarom zullen we intern bespreken hoe we onze communicatiestandaarden en behandelmethoden verder kunnen verbeteren.
Nogmaals bedankt voor uw feedback. We hopen u bij uw volgende bezoek weer het vertrouwen en de zorg te bieden die u van ons mag verwachten. Aarzel niet om contact met ons op te nemen
Definitely a disaster during my recent visits. I felt teased and disrespected. When I didn’t catch his words "anesthetic," he just repeated it and then asked me directly, "Do you have a partner who speaks English?" I felt humiliated and responded, "I can speak English." I believe the fundamental quality a dentist should have is patience.
I went in that day for a filling, which, in hindsight, was a rash decision. During previous check-up, I told the dentist that I occasionally feel sensitivity when exposed to cold air or when drinking something cold, but only occasionally. He just did a visual check and didn’t take an X-ray or any other thorough examination, yet decided to do the filling. I trusted the dentist’s professionalism, especially since I had that tooth filled about ten years ago. I thought it might need a refill. So, I agreed to the filling, but I didn’t expect the entire back of my tooth to be ground down and refilled. Last time, I only had the side filled. This was never communicated to me before the procedure.
When the procedure was almost finished, the dentist asked me to look in the mirror. I noticed one side of my tooth felt unbalanced. He said he hadn’t changed the length, but he could grind it if I wanted. At that moment, I didn’t fully understand what "grind" meant, and I almost forgot that grinding can’t be undone. He never recommended against it, and made it sound casual, as if it were as easy as losing a hair. Anyway, he ground it down, and that’s another thing that frustrated me—it made my tooth feel unnaturally curved.
At the end of the appointment, the dentist told me to rinse my mouth and repeatedly said, “You should be closer to the sink, otherwise, it will splash on you.” I was already close to the sink, but he insisted I move closer and even pushed me with his hands. I didn’t understand the necessity of this move.
I don’t know if I’m being too sensitive or exaggerating these things, and maybe this is just common here. All I know is that I don’t feel respected or well-treated as a person.
Reactie van/namens:
Van Leeuwen Tandartsen - centrum voor mondzorg en implantologie Leiden
Dear Madam,
I am very sorry to hear how you experienced the treatment in question by me in my practice. I firmly believe that you have completely misinterpreted my intentions towards you and the way in which I treated you.
It is crucial in the communication between dentist and patient that both understand each other well. If this is not the case, misunderstandings can arise.
When my patients have difficulty understanding me or when I myself have difficulty understanding someone, I usually only treat the person in question when there is someone present who can translate or help at times when there is ambiguity in the communication. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. The question of whether I will anaesthetise the tooth in question is a question that one can expect from the dentist when a treatment is to take place. My English is good and it rarely or never happens that when I ask this question I have to ask it three times before I am understood. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. It was never my intention to hurt you in any way..
After replacing the restauration you indicated that you had the idea that the shape was different than before I had replaced the filling. I told you that I had hardly changed the shape of the tooth and that I thought it would be better not to change anything else in the shape. While I was telling you that, I noticed that the tip of the tooth could be a little rounder and I told you this and then I rounded this tip off a little bit with a polishing disc. This was a very small correction. We than put the chair upright and suggested that you would rinse your mouth. Since your mouth was numb, we suggested you to get well above the spittoon while rinsing. Because you were not completely above the spittoon with your mouth, we carefully guided you a little further towards the spittoon by hand. Again, there was no negative intention at all.
It is unfortunate that I was unable to convey my good intentions to you and that you have the idea that I did not treat the tooth in the right way. Nevertheless, I firmly believe that I have treated you professionally and with the best intentions.
Kind regards,
Fred van Leeuwen
Duidelijke uitleg
1
Behandeltijd
1
Is deskundig
1
Aanbeveling
1
1.0
jantien 04 Mrt 2025 - 13:51Review voor de praktijk
Een prettige behandeling.
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
9
9.0
Lisa 03 Mrt 2025 - 20:32Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Ik ben altijd bang geweest voor de tandarts en elke keer, bij alle behandelaars in de praktijk, ga ik met een goed gevoel weg. Je wordt professioneel en heel vriendelijk geholpen!
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
JL 19 Feb 2025 - 14:51Review voor de praktijk
Consistently providing professional and good care service
R. Paardenkooper 24 Sep 2022 - 10:06Mw. F. (Fatema) Djabbarkheel (Paro-preventieassistent)
Behulpzaam, professioneel en vriendelijk
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
Cindy 23 Sep 2022 - 18:14Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Gerustellend, deskundig en meedenkend
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
Y. Yüksel 20 Sep 2022 - 16:37Mw. M. (Muberra) Arslan (Mondhygiënist)
De uitleg over goede mondhygiëne was duidelijk. De behandeling verliep echter voor mij te hardhandig. De dagen na de behandeling had ik veel last van mijn tandvlees
S. Han-Damhuis 27 Jul 2021 - 18:23Review voor de praktijk
zorgvuldig, vriendelijk
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
9.8
M.E. Riksen 27 Jul 2021 - 17:45Review voor de praktijk
Je weet hier altijd waar je aan toe bent
Duidelijke uitleg
8
Behandeltijd
8
Is deskundig
7
Aanbeveling
9
8.0
E.C. Heemskerk-Boogmans 27 Jul 2021 - 11:56Review voor de praktijk
Prima
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
8
8.8
R.A. Visser 18 Jul 2021 - 20:34Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Een prima behandeling
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
9
9.0
T.H. van Egmond 16 Jul 2021 - 15:37Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
professioneel, vriendelijk, kortom top tandarts.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
T.H. van Egmond 16 Jul 2021 - 15:36Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
professioneel, vriendelijk, kortom top tandarts.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
R.S. Zaalberg 15 Jul 2021 - 18:21Review voor de praktijk
Professioneel
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
8
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
9.5
S. Rakib 10 Jul 2021 - 12:13Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Klantvriendelijk, professioneel en vakkundig!!
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
S. Chahchouhi 06 Jul 2021 - 14:03Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Ik vond de mondhygiëniste erg vriendelijk en professioneel.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
K. Brouwer 06 Jul 2021 - 11:58Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Perfect, vakkundig en grondig. Neemt de tijd en houd heel goed rekening bij gevoelige plekken, en past zich hier op aan. Ik heb een pijnloze behandeling gehad.
Beste T.T., Hartelijk dank voor uw openhartige feedback en dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen. We waarderen uw eerlijkheid en de mogelijkheid om te leren en te verbeteren. Het spijt ons te horen dat uw recente bezoek niet geheel aan uw verwachtingen voldeed en dat u zich tijdens de behandeling niet volledig op uw gemak voelde. We streven er altijd naar om onze patiënten de hoogste kwaliteit van zorg te bieden en willen dat iedereen zich bij ons veilig en goed behandeld voelt. Uw opmerkingen zijn daarom van groot belang voor ons, en we nemen ze ter harte. We betreuren het dat er vooraf niet duidelijk werd gecommuniceerd over de vervanging van onze collega die met zwangerschapsverlof is. We begrijpen dat dit voor verwarring en onzekerheid heeft gezorgd, en we zullen hier in de toekomst meer aandacht aan besteden zodat u altijd goed geïnformeerd bent. Uw ervaring met de behandeling zelf is ook iets wat we zeer serieus nemen. We zijn blij om te horen dat de mondhygiëniste u achteraf uitleg heeft gegeven en excuses heeft aangeboden. Toch willen we ervoor zorgen dat u zich tijdens de gehele behandeling comfortabel voelt. Daarom zullen we intern bespreken hoe we onze communicatiestandaarden en behandelmethoden verder kunnen verbeteren. Nogmaals bedankt voor uw feedback. We hopen u bij uw volgende bezoek weer het vertrouwen en de zorg te bieden die u van ons mag verwachten. Aarzel niet om contact met ons op te nemen
Dear Madam, I am very sorry to hear how you experienced the treatment in question by me in my practice. I firmly believe that you have completely misinterpreted my intentions towards you and the way in which I treated you. It is crucial in the communication between dentist and patient that both understand each other well. If this is not the case, misunderstandings can arise. When my patients have difficulty understanding me or when I myself have difficulty understanding someone, I usually only treat the person in question when there is someone present who can translate or help at times when there is ambiguity in the communication. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. The question of whether I will anaesthetise the tooth in question is a question that one can expect from the dentist when a treatment is to take place. My English is good and it rarely or never happens that when I ask this question I have to ask it three times before I am understood. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. It was never my intention to hurt you in any way.. After replacing the restauration you indicated that you had the idea that the shape was different than before I had replaced the filling. I told you that I had hardly changed the shape of the tooth and that I thought it would be better not to change anything else in the shape. While I was telling you that, I noticed that the tip of the tooth could be a little rounder and I told you this and then I rounded this tip off a little bit with a polishing disc. This was a very small correction. We than put the chair upright and suggested that you would rinse your mouth. Since your mouth was numb, we suggested you to get well above the spittoon while rinsing. Because you were not completely above the spittoon with your mouth, we carefully guided you a little further towards the spittoon by hand. Again, there was no negative intention at all. It is unfortunate that I was unable to convey my good intentions to you and that you have the idea that I did not treat the tooth in the right way. Nevertheless, I firmly believe that I have treated you professionally and with the best intentions. Kind regards, Fred van Leeuwen
Paginering
Paginering
Paginering
Paginering