Laurens 20 Mei 2025 - 13:38Hajar Jermoumi (Paro-preventieassistent)
Professioneel, vriendelijk, zorgvuldig, efficient en voorzichtig.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
T.T. 22 Apr 2025 - 08:32Review voor de praktijk
Ik was zeer tevreden met de vorige mondhygiëniste. Zij is nu met zwangerschapsverlof blijkt achteraf na mijn vragen. De behandeling duurde korter dan gewoonlijk en was zeer pijnlijk: het leek alsof tot 3x een zenuw werd geraakt.. Door een mechanisch slijpboortje. Na mijn schrik heeft ze het handmatig verder afgehandeld (wat normaal altijd handmatig gebeurd met mechanische nabewerking). Ik was hierdoor angstig. De mondhygiëniste heeft achteraf uitgelegd wat zij denkt wat er gebeurde. Dat was fijn. Maar tijdens de behandeling werd ik onzeker of ik wel professioneel behandeld werd ( ik geloof best dat zij geen stagiaire was, anders was er iemand bij geweest). Ik begrijp niet dat er vooraf niet wordt verteld dat zij een vervanger is voor haar collega met zwangerschapsverlof…
Ik kreeg toch een excuus wat ik prettig vond.
Reactie van/namens:
Van Leeuwen Tandartsen - centrum voor mondzorg en implantologie Leiden
Beste T.T.,
Hartelijk dank voor uw openhartige feedback en dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen. We waarderen uw eerlijkheid en de mogelijkheid om te leren en te verbeteren.
Het spijt ons te horen dat uw recente bezoek niet geheel aan uw verwachtingen voldeed en dat u zich tijdens de behandeling niet volledig op uw gemak voelde. We streven er altijd naar om onze patiënten de hoogste kwaliteit van zorg te bieden en willen dat iedereen zich bij ons veilig en goed behandeld voelt. Uw opmerkingen zijn daarom van groot belang voor ons, en we nemen ze ter harte.
We betreuren het dat er vooraf niet duidelijk werd gecommuniceerd over de vervanging van onze collega die met zwangerschapsverlof is. We begrijpen dat dit voor verwarring en onzekerheid heeft gezorgd, en we zullen hier in de toekomst meer aandacht aan besteden zodat u altijd goed geïnformeerd bent.
Uw ervaring met de behandeling zelf is ook iets wat we zeer serieus nemen. We zijn blij om te horen dat de mondhygiëniste u achteraf uitleg heeft gegeven en excuses heeft aangeboden. Toch willen we ervoor zorgen dat u zich tijdens de gehele behandeling comfortabel voelt. Daarom zullen we intern bespreken hoe we onze communicatiestandaarden en behandelmethoden verder kunnen verbeteren.
Nogmaals bedankt voor uw feedback. We hopen u bij uw volgende bezoek weer het vertrouwen en de zorg te bieden die u van ons mag verwachten. Aarzel niet om contact met ons op te nemen
Definitely a disaster during my recent visits. I felt teased and disrespected. When I didn’t catch his words "anesthetic," he just repeated it and then asked me directly, "Do you have a partner who speaks English?" I felt humiliated and responded, "I can speak English." I believe the fundamental quality a dentist should have is patience.
I went in that day for a filling, which, in hindsight, was a rash decision. During previous check-up, I told the dentist that I occasionally feel sensitivity when exposed to cold air or when drinking something cold, but only occasionally. He just did a visual check and didn’t take an X-ray or any other thorough examination, yet decided to do the filling. I trusted the dentist’s professionalism, especially since I had that tooth filled about ten years ago. I thought it might need a refill. So, I agreed to the filling, but I didn’t expect the entire back of my tooth to be ground down and refilled. Last time, I only had the side filled. This was never communicated to me before the procedure.
When the procedure was almost finished, the dentist asked me to look in the mirror. I noticed one side of my tooth felt unbalanced. He said he hadn’t changed the length, but he could grind it if I wanted. At that moment, I didn’t fully understand what "grind" meant, and I almost forgot that grinding can’t be undone. He never recommended against it, and made it sound casual, as if it were as easy as losing a hair. Anyway, he ground it down, and that’s another thing that frustrated me—it made my tooth feel unnaturally curved.
At the end of the appointment, the dentist told me to rinse my mouth and repeatedly said, “You should be closer to the sink, otherwise, it will splash on you.” I was already close to the sink, but he insisted I move closer and even pushed me with his hands. I didn’t understand the necessity of this move.
I don’t know if I’m being too sensitive or exaggerating these things, and maybe this is just common here. All I know is that I don’t feel respected or well-treated as a person.
Reactie van/namens:
Van Leeuwen Tandartsen - centrum voor mondzorg en implantologie Leiden
Dear Madam,
I am very sorry to hear how you experienced the treatment in question by me in my practice. I firmly believe that you have completely misinterpreted my intentions towards you and the way in which I treated you.
It is crucial in the communication between dentist and patient that both understand each other well. If this is not the case, misunderstandings can arise.
When my patients have difficulty understanding me or when I myself have difficulty understanding someone, I usually only treat the person in question when there is someone present who can translate or help at times when there is ambiguity in the communication. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. The question of whether I will anaesthetise the tooth in question is a question that one can expect from the dentist when a treatment is to take place. My English is good and it rarely or never happens that when I ask this question I have to ask it three times before I am understood. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. It was never my intention to hurt you in any way..
After replacing the restauration you indicated that you had the idea that the shape was different than before I had replaced the filling. I told you that I had hardly changed the shape of the tooth and that I thought it would be better not to change anything else in the shape. While I was telling you that, I noticed that the tip of the tooth could be a little rounder and I told you this and then I rounded this tip off a little bit with a polishing disc. This was a very small correction. We than put the chair upright and suggested that you would rinse your mouth. Since your mouth was numb, we suggested you to get well above the spittoon while rinsing. Because you were not completely above the spittoon with your mouth, we carefully guided you a little further towards the spittoon by hand. Again, there was no negative intention at all.
It is unfortunate that I was unable to convey my good intentions to you and that you have the idea that I did not treat the tooth in the right way. Nevertheless, I firmly believe that I have treated you professionally and with the best intentions.
Kind regards,
Fred van Leeuwen
Duidelijke uitleg
1
Behandeltijd
1
Is deskundig
1
Aanbeveling
1
1.0
jantien 04 Mrt 2025 - 13:51Review voor de praktijk
Een prettige behandeling.
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
9
9.0
Lisa 03 Mrt 2025 - 20:32Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Ik ben altijd bang geweest voor de tandarts en elke keer, bij alle behandelaars in de praktijk, ga ik met een goed gevoel weg. Je wordt professioneel en heel vriendelijk geholpen!
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
JL 19 Feb 2025 - 14:51Review voor de praktijk
Consistently providing professional and good care service
J. Veldhorst 24 Jan 2023 - 07:17Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Kundig
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
9
9.0
J. van Schilt 23 Jan 2023 - 22:14Mw. S. (Sophie) Roorda (Tandarts)
Hele fijne en professionele eerste controle.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
M. Rademaker 23 Jan 2023 - 19:54Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
Zeer bekwaam, zeer zorgvuldig en tegelijkertijd alert op hygiëne en comfort van patiënt. Daarnaast ook mijn respect voor de up-to-date technische invulling van het implantaat-traject.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
Neslihan 09 Jan 2023 - 18:52Mw. M. (Muberra) Arslan (Mondhygiënist)
İs secuur in zijn werk.
Duidelijke uitleg
8
Behandeltijd
9
Is deskundig
8
Aanbeveling
6
7.8
M. Mooring 09 Jan 2023 - 18:30Mw. F. (Fatema) Djabbarkheel (Paro-preventieassistent)
Kundig
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
8
Is deskundig
8
Aanbeveling
10
8.8
H.P. Leupe-van Overbeek 09 Jan 2023 - 10:44Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
klantvriendelijk en netjes geholpen
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
I. Hollerman de Waal 06 Jan 2023 - 18:17Mw. S. (Sophie) Roorda (Tandarts)
G.H. Haryanto 06 Mei 2022 - 18:06Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Na 9 jaar niet geweest te zijn (andere tandarts), was behoorlijk angstig ervoor. Ze hebben mij heel vriendelijk opgenomen en t was heel fijn dat ze stap voor stap alles uitleggen wat ze gaan doen.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
C. Glasbergen-Heshusius 25 Apr 2022 - 09:22Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
Zeer professioneel en perfect bij angst begeleiding
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
Hendrik 23 Apr 2022 - 17:25Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
Gerijpte professionaliteit
Duidelijke uitleg
8
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
9.5
Violet 19 Apr 2022 - 22:02Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
De tandarts en mondhygiënisten die ik tot nu toe heb leren kennen bij Van Leeuwen Tandartsen zijn allemaal absolute top professionals in mijn ogen: ze nemen de tijd voor je, ze nemen zorgen serieus en ze geven ook extra tips, zoals technieken waarmee ik nog beter kan tandenpoetsen of nog beter kan stoken. Mevrouw Ahmad was erg vriendelijk en ook erg grondig met haar behandeling. Ik woon nu een stuk verder van deze tandartspraktijk dan eerst, maar vind het zeer de moeite waard om elk half jaar terug te reizen!
L.C.M. van Eijk 19 Apr 2022 - 09:43Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Kundig en vriendelijk
Duidelijke uitleg
8
Behandeltijd
8
Is deskundig
8
Aanbeveling
8
8.0
Y.E. van Stokkem 17 Apr 2022 - 17:40Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Deskundig, vriendelijk, duidelijke uitleg, stelt je op je gemak.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
1
Is deskundig
10
Aanbeveling
8
7.3
C.E. Siera-du Prie 15 Apr 2022 - 19:44Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
goede tandarts
Duidelijke uitleg
8
Behandeltijd
8
Is deskundig
8
Aanbeveling
8
8.0
J. Heemskerk 14 Apr 2022 - 08:02Review voor de praktijk
prima
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
8
9.5
C. Stikvoort 13 Apr 2022 - 19:43Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
Geduldig, aardig, professioneel, deskundig. In geen 27 jaar zo een goede tandarts gehad. Deze tandarts neemt de tijd en maakt een persoonlijk plan van aanpak + begroting.
Zorgt ervoor dat je gebit straalt en denkt ook mee met de financiële kant.
Deze tandarts weet waar hij over praat en brengt de klachten goed in kaart.
A. Guldali-Sakal 04 Nov 2021 - 22:05Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
Deskundig
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
E. Sleijser 03 Nov 2021 - 16:23Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
Een zeer vakkundige tandarts met goede apparatuur, geeft goed advies en denkt mee over oplossingen
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
K. Siskasari 30 Okt 2021 - 10:14Review voor de praktijk
So far, I have great experience with the dentist and team.
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
8
Aanbeveling
9
8.8
P.M. Bosch 29 Okt 2021 - 19:07Review voor de praktijk
Dit gaat niet over de tandarts maar over de mondhygiënist. Omar is een patiëntgerichte professional. Hij is rustig en legt elke handeling op voorhand uit. Hij komt bekwaam en uiterst vriendelijk en beleefd over. Een echte aanwinst voor de praktijk en hopelijk blijft hij nog lang werkzaam hier. Tip: je hoeft geen ‘U’ te zeggen wanneer de patiënt aangeeft graag met ‘Je’ te worden aangesproken.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
8
Is deskundig
8
Aanbeveling
10
9.0
A.E. de Jongh 24 Okt 2021 - 13:31Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
helder en geeft juiste feedback
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
8
Aanbeveling
8
8.5
L.A. de Rijke 22 Okt 2021 - 20:10Review voor de praktijk
Heel erg goed! We hadden een leuk gesprek. Omar kan alles goed uitleggen, neemt de tijd en is heel vriendelijk. Ik ben heel erg tevreden.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
P. Mannaert 22 Okt 2021 - 18:28Review voor de praktijk
Geeft duidelijke en rustige uitleg
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
S.M. Nalmpanti 22 Okt 2021 - 18:08Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Hafsah was very understanding of my teeth situation and showed me that she listened when I shared with her my problems with my teeth. She made me feel comfortable and she was very careful in the areas where I told her that I am sensitive. I am very satisfied with her work, her attention and her advice. Well done Hafsah! Thank you!
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
8
9.5
David van der Laan 13 Okt 2021 - 09:11Review voor de praktijk
Omar is een topper, duidelijk introductie van hem zelf en wat hij gaat doen. Tevens een hele prettige behandeling in een tijdsbestek die korter is dan bij voorgangers. Dit voelde echt goed en ik hoop dat hij mij nog jaren gaat verzorgen!!
Beste T.T., Hartelijk dank voor uw openhartige feedback en dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen. We waarderen uw eerlijkheid en de mogelijkheid om te leren en te verbeteren. Het spijt ons te horen dat uw recente bezoek niet geheel aan uw verwachtingen voldeed en dat u zich tijdens de behandeling niet volledig op uw gemak voelde. We streven er altijd naar om onze patiënten de hoogste kwaliteit van zorg te bieden en willen dat iedereen zich bij ons veilig en goed behandeld voelt. Uw opmerkingen zijn daarom van groot belang voor ons, en we nemen ze ter harte. We betreuren het dat er vooraf niet duidelijk werd gecommuniceerd over de vervanging van onze collega die met zwangerschapsverlof is. We begrijpen dat dit voor verwarring en onzekerheid heeft gezorgd, en we zullen hier in de toekomst meer aandacht aan besteden zodat u altijd goed geïnformeerd bent. Uw ervaring met de behandeling zelf is ook iets wat we zeer serieus nemen. We zijn blij om te horen dat de mondhygiëniste u achteraf uitleg heeft gegeven en excuses heeft aangeboden. Toch willen we ervoor zorgen dat u zich tijdens de gehele behandeling comfortabel voelt. Daarom zullen we intern bespreken hoe we onze communicatiestandaarden en behandelmethoden verder kunnen verbeteren. Nogmaals bedankt voor uw feedback. We hopen u bij uw volgende bezoek weer het vertrouwen en de zorg te bieden die u van ons mag verwachten. Aarzel niet om contact met ons op te nemen
Dear Madam, I am very sorry to hear how you experienced the treatment in question by me in my practice. I firmly believe that you have completely misinterpreted my intentions towards you and the way in which I treated you. It is crucial in the communication between dentist and patient that both understand each other well. If this is not the case, misunderstandings can arise. When my patients have difficulty understanding me or when I myself have difficulty understanding someone, I usually only treat the person in question when there is someone present who can translate or help at times when there is ambiguity in the communication. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. The question of whether I will anaesthetise the tooth in question is a question that one can expect from the dentist when a treatment is to take place. My English is good and it rarely or never happens that when I ask this question I have to ask it three times before I am understood. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. It was never my intention to hurt you in any way.. After replacing the restauration you indicated that you had the idea that the shape was different than before I had replaced the filling. I told you that I had hardly changed the shape of the tooth and that I thought it would be better not to change anything else in the shape. While I was telling you that, I noticed that the tip of the tooth could be a little rounder and I told you this and then I rounded this tip off a little bit with a polishing disc. This was a very small correction. We than put the chair upright and suggested that you would rinse your mouth. Since your mouth was numb, we suggested you to get well above the spittoon while rinsing. Because you were not completely above the spittoon with your mouth, we carefully guided you a little further towards the spittoon by hand. Again, there was no negative intention at all. It is unfortunate that I was unable to convey my good intentions to you and that you have the idea that I did not treat the tooth in the right way. Nevertheless, I firmly believe that I have treated you professionally and with the best intentions. Kind regards, Fred van Leeuwen
Paginering
Paginering
Paginering
Paginering