Laurens 20 Mei 2025 - 13:38Hajar Jermoumi (Paro-preventieassistent)
Professioneel, vriendelijk, zorgvuldig, efficient en voorzichtig.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
T.T. 22 Apr 2025 - 08:32Review voor de praktijk
Ik was zeer tevreden met de vorige mondhygiëniste. Zij is nu met zwangerschapsverlof blijkt achteraf na mijn vragen. De behandeling duurde korter dan gewoonlijk en was zeer pijnlijk: het leek alsof tot 3x een zenuw werd geraakt.. Door een mechanisch slijpboortje. Na mijn schrik heeft ze het handmatig verder afgehandeld (wat normaal altijd handmatig gebeurd met mechanische nabewerking). Ik was hierdoor angstig. De mondhygiëniste heeft achteraf uitgelegd wat zij denkt wat er gebeurde. Dat was fijn. Maar tijdens de behandeling werd ik onzeker of ik wel professioneel behandeld werd ( ik geloof best dat zij geen stagiaire was, anders was er iemand bij geweest). Ik begrijp niet dat er vooraf niet wordt verteld dat zij een vervanger is voor haar collega met zwangerschapsverlof…
Ik kreeg toch een excuus wat ik prettig vond.
Reactie van/namens:
Van Leeuwen Tandartsen - centrum voor mondzorg en implantologie Leiden
Beste T.T.,
Hartelijk dank voor uw openhartige feedback en dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen. We waarderen uw eerlijkheid en de mogelijkheid om te leren en te verbeteren.
Het spijt ons te horen dat uw recente bezoek niet geheel aan uw verwachtingen voldeed en dat u zich tijdens de behandeling niet volledig op uw gemak voelde. We streven er altijd naar om onze patiënten de hoogste kwaliteit van zorg te bieden en willen dat iedereen zich bij ons veilig en goed behandeld voelt. Uw opmerkingen zijn daarom van groot belang voor ons, en we nemen ze ter harte.
We betreuren het dat er vooraf niet duidelijk werd gecommuniceerd over de vervanging van onze collega die met zwangerschapsverlof is. We begrijpen dat dit voor verwarring en onzekerheid heeft gezorgd, en we zullen hier in de toekomst meer aandacht aan besteden zodat u altijd goed geïnformeerd bent.
Uw ervaring met de behandeling zelf is ook iets wat we zeer serieus nemen. We zijn blij om te horen dat de mondhygiëniste u achteraf uitleg heeft gegeven en excuses heeft aangeboden. Toch willen we ervoor zorgen dat u zich tijdens de gehele behandeling comfortabel voelt. Daarom zullen we intern bespreken hoe we onze communicatiestandaarden en behandelmethoden verder kunnen verbeteren.
Nogmaals bedankt voor uw feedback. We hopen u bij uw volgende bezoek weer het vertrouwen en de zorg te bieden die u van ons mag verwachten. Aarzel niet om contact met ons op te nemen
Definitely a disaster during my recent visits. I felt teased and disrespected. When I didn’t catch his words "anesthetic," he just repeated it and then asked me directly, "Do you have a partner who speaks English?" I felt humiliated and responded, "I can speak English." I believe the fundamental quality a dentist should have is patience.
I went in that day for a filling, which, in hindsight, was a rash decision. During previous check-up, I told the dentist that I occasionally feel sensitivity when exposed to cold air or when drinking something cold, but only occasionally. He just did a visual check and didn’t take an X-ray or any other thorough examination, yet decided to do the filling. I trusted the dentist’s professionalism, especially since I had that tooth filled about ten years ago. I thought it might need a refill. So, I agreed to the filling, but I didn’t expect the entire back of my tooth to be ground down and refilled. Last time, I only had the side filled. This was never communicated to me before the procedure.
When the procedure was almost finished, the dentist asked me to look in the mirror. I noticed one side of my tooth felt unbalanced. He said he hadn’t changed the length, but he could grind it if I wanted. At that moment, I didn’t fully understand what "grind" meant, and I almost forgot that grinding can’t be undone. He never recommended against it, and made it sound casual, as if it were as easy as losing a hair. Anyway, he ground it down, and that’s another thing that frustrated me—it made my tooth feel unnaturally curved.
At the end of the appointment, the dentist told me to rinse my mouth and repeatedly said, “You should be closer to the sink, otherwise, it will splash on you.” I was already close to the sink, but he insisted I move closer and even pushed me with his hands. I didn’t understand the necessity of this move.
I don’t know if I’m being too sensitive or exaggerating these things, and maybe this is just common here. All I know is that I don’t feel respected or well-treated as a person.
Reactie van/namens:
Van Leeuwen Tandartsen - centrum voor mondzorg en implantologie Leiden
Dear Madam,
I am very sorry to hear how you experienced the treatment in question by me in my practice. I firmly believe that you have completely misinterpreted my intentions towards you and the way in which I treated you.
It is crucial in the communication between dentist and patient that both understand each other well. If this is not the case, misunderstandings can arise.
When my patients have difficulty understanding me or when I myself have difficulty understanding someone, I usually only treat the person in question when there is someone present who can translate or help at times when there is ambiguity in the communication. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. The question of whether I will anaesthetise the tooth in question is a question that one can expect from the dentist when a treatment is to take place. My English is good and it rarely or never happens that when I ask this question I have to ask it three times before I am understood. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. It was never my intention to hurt you in any way..
After replacing the restauration you indicated that you had the idea that the shape was different than before I had replaced the filling. I told you that I had hardly changed the shape of the tooth and that I thought it would be better not to change anything else in the shape. While I was telling you that, I noticed that the tip of the tooth could be a little rounder and I told you this and then I rounded this tip off a little bit with a polishing disc. This was a very small correction. We than put the chair upright and suggested that you would rinse your mouth. Since your mouth was numb, we suggested you to get well above the spittoon while rinsing. Because you were not completely above the spittoon with your mouth, we carefully guided you a little further towards the spittoon by hand. Again, there was no negative intention at all.
It is unfortunate that I was unable to convey my good intentions to you and that you have the idea that I did not treat the tooth in the right way. Nevertheless, I firmly believe that I have treated you professionally and with the best intentions.
Kind regards,
Fred van Leeuwen
Duidelijke uitleg
1
Behandeltijd
1
Is deskundig
1
Aanbeveling
1
1.0
jantien 04 Mrt 2025 - 13:51Review voor de praktijk
Een prettige behandeling.
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
9
9.0
Lisa 03 Mrt 2025 - 20:32Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Ik ben altijd bang geweest voor de tandarts en elke keer, bij alle behandelaars in de praktijk, ga ik met een goed gevoel weg. Je wordt professioneel en heel vriendelijk geholpen!
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
JL 19 Feb 2025 - 14:51Review voor de praktijk
Consistently providing professional and good care service
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
10
Is deskundig
9
Aanbeveling
10
9.5
Pieter 04 Dec 2024 - 18:16Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Fijne meid, lekker duidelijk en kwam over als bekwaam
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
Tobias 11 Nov 2024 - 18:27Mw. Z. (Zamira) Lekaj (Mondhygiënist)
Geduldig en prettig
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
10
9.3
Louise 27 Okt 2024 - 14:47Mw. Z. (Zamira) Lekaj (Mondhygiënist)
Heel zorgvuldig, vriendelijk en bescheiden.
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
10
Is deskundig
9
Aanbeveling
10
9.5
Rozan syan 23 Sep 2024 - 18:04Dhr. M. (Marwan) Ali (Mondhygiënist)
👍
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
8
Is deskundig
8
Aanbeveling
8
8.3
JL 14 Aug 2024 - 21:35Review voor de praktijk
very professional
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
9
Aanbeveling
10
9.8
Sophia van Tongeren 06 Aug 2024 - 10:01Dhr. M. (Marwan) Ali (Mondhygiënist)
Erg vriendelijk geeft duidelijk aan wat hij aan het doen is, maar vooral luisterend naar wat je zegt en werkt voorzichtig en goed. Heel goed geholpen.
Heb Erg gevoelig tandvlees maar ik was erg tevreden met hem .
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
7
8.5
Maria 18 Jul 2024 - 13:15Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
“Flinke poets-erosie aan twee achterste kiezen, waardoor een diepe groef vlak boven het tandvlees was ontstaan. Dat leek mij een lastige beschadiging maar de tandarts heeft dat zeer vakkundig en bekwaam gerestaureerd. Met alle zorg en goede verdoving was dat net zo relaxed als het liggen in een strandstoel. Echt verwennerij, deze professionele en patiëntvriendelijke mondzorg!”
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
Otto 15 Jun 2024 - 20:57Review voor de praktijk
Ruweyda is rustig en vriendelijk en houdt rekening met de wensen die ik als patient heb
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
9
Aanbeveling
8
9.3
Li 30 Mei 2024 - 12:08Mw. Z. (Zamira) Lekaj (Mondhygiënist)
Carolien 21 Mrt 2023 - 16:20Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
Hafsah heeft mij professioneel en vriendelijk geholpen. Ik ben al jaren niet bij de tandarts/mondhygienist geweest, ze gaf me een goede uitleg van alles wat we gingen doen en wat ik kon verwachten. Ze gaf goede uitleg hoe ik het beste m'n tanden kan verzorgen en nam alle tijd om mijn vragen te beantwoorden.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
Erwin 19 Mrt 2023 - 09:16Mw. S. (Sophie) Roorda (Tandarts)
L.E. Kelly 08 Jun 2022 - 18:02Review voor de praktijk
Vriendelijk en geruststellend
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
9
9.0
Jacquelinr 07 Jun 2022 - 22:08Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
Deskundig
Duidelijke uitleg
9
Behandeltijd
9
Is deskundig
9
Aanbeveling
9
9.0
Irene 03 Jun 2022 - 13:53Review voor de praktijk
Prettig
Duidelijke uitleg
1
Behandeltijd
10
Is deskundig
9
Aanbeveling
9
7.3
Herman 01 Jun 2022 - 10:27Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
stipt op tijd, professioneel en vraagt ook of het begrepen is.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
Tobias 31 Mei 2022 - 11:35Mw. F. (Fatema) Djabbarkheel (Paro-preventieassistent)
Prettig, duidelijke uitleg en geduldig
Duidelijke uitleg
8
Behandeltijd
8
Is deskundig
8
Aanbeveling
8
8.0
A.J. Verkade 16 Mei 2022 - 18:37Mw. H. (Hafsah) Ahmad (Mondhygiënist)
de nieuwe mondhygiëniste (opvolgster van Huda) heeft ook humor en weet me goed te begeleiden en af te leiden tijdens de procedure. Aangezien ik een lage pijndrempel heb, vind ik het heel fijn dat er alle ruimte voor is om even te pauzeren, als ik piep.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
K.A.J. Hoost 15 Mei 2022 - 09:11Mw. A. (Amber) Blansjaar (Paro-preventieassistent)
Vriendelijk
Duidelijke uitleg
7
Behandeltijd
7
Is deskundig
6
Aanbeveling
8
7.0
Mark 09 Mei 2022 - 19:45Mw. S. (Sophie) Roorda (Tandarts)
Rustig, kalm, betrokken en deskundig.
Duidelijke uitleg
8
Behandeltijd
8
Is deskundig
8
Aanbeveling
8
8.0
L. Ooms 06 Mei 2022 - 20:44Mw. A. (Amber) Blansjaar (Paro-preventieassistent)
Melanie Ehren 01 Apr 2021 - 16:11Review voor de praktijk
Er is tot nu toe steeds veel verandering in mijn behandelteam met weinig consistentie in dezelfde tandarts of mondhygienist; het resultaat is dat ik soms verschillende adviezen krijg, bijvoorbeeld of kauwgom schadelijk is voor de tanden en of er wel of geen vullingen nodig zijn. Ik heb in deze vragenlijst een behandelaar geselecteerd maar moet eerlijk zeggen dat ik door de vele veranderingen geen idee heb wie mij voor het laatst heeft behandeld.
Duidelijke uitleg
7
Behandeltijd
7
Is deskundig
7
Aanbeveling
6
6.8
Eloy 01 Apr 2021 - 16:02Review voor de praktijk
Goede hulp aardige mensen
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
8
9.5
Rutger Van Oudenhoven 01 Apr 2021 - 13:43Review voor de praktijk
Hele vriendelijke, geduldige tandarts. Neemt al mijn angsten weg en voel me er altijd op mijn gemak.
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
Nel van Hemert 01 Apr 2021 - 08:35Dhr. F.W. (Fred) van Leeuwen (Tandarts)
Vriendelijk en duidelijke uitleg over de behandeling
Duidelijke uitleg
10
Behandeltijd
10
Is deskundig
10
Aanbeveling
10
10.0
Sjoerd de Bekker 31 Mrt 2021 - 22:30Mw. S. (Sophie) Roorda (Tandarts)
Prima, doen wat ze moeten doen op een goede, snelle, deskundige manier. En wanneer het nodig is wordt je netjes doorverwezen naar het Alrijne ziekenhuis als er bijvoorbeeld een verstandskies moet worden getrokken die net te complex ligt.
Beste T.T., Hartelijk dank voor uw openhartige feedback en dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen. We waarderen uw eerlijkheid en de mogelijkheid om te leren en te verbeteren. Het spijt ons te horen dat uw recente bezoek niet geheel aan uw verwachtingen voldeed en dat u zich tijdens de behandeling niet volledig op uw gemak voelde. We streven er altijd naar om onze patiënten de hoogste kwaliteit van zorg te bieden en willen dat iedereen zich bij ons veilig en goed behandeld voelt. Uw opmerkingen zijn daarom van groot belang voor ons, en we nemen ze ter harte. We betreuren het dat er vooraf niet duidelijk werd gecommuniceerd over de vervanging van onze collega die met zwangerschapsverlof is. We begrijpen dat dit voor verwarring en onzekerheid heeft gezorgd, en we zullen hier in de toekomst meer aandacht aan besteden zodat u altijd goed geïnformeerd bent. Uw ervaring met de behandeling zelf is ook iets wat we zeer serieus nemen. We zijn blij om te horen dat de mondhygiëniste u achteraf uitleg heeft gegeven en excuses heeft aangeboden. Toch willen we ervoor zorgen dat u zich tijdens de gehele behandeling comfortabel voelt. Daarom zullen we intern bespreken hoe we onze communicatiestandaarden en behandelmethoden verder kunnen verbeteren. Nogmaals bedankt voor uw feedback. We hopen u bij uw volgende bezoek weer het vertrouwen en de zorg te bieden die u van ons mag verwachten. Aarzel niet om contact met ons op te nemen
Dear Madam, I am very sorry to hear how you experienced the treatment in question by me in my practice. I firmly believe that you have completely misinterpreted my intentions towards you and the way in which I treated you. It is crucial in the communication between dentist and patient that both understand each other well. If this is not the case, misunderstandings can arise. When my patients have difficulty understanding me or when I myself have difficulty understanding someone, I usually only treat the person in question when there is someone present who can translate or help at times when there is ambiguity in the communication. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. The question of whether I will anaesthetise the tooth in question is a question that one can expect from the dentist when a treatment is to take place. My English is good and it rarely or never happens that when I ask this question I have to ask it three times before I am understood. That is why I asked you if you have a partner who speaks English. It was never my intention to hurt you in any way.. After replacing the restauration you indicated that you had the idea that the shape was different than before I had replaced the filling. I told you that I had hardly changed the shape of the tooth and that I thought it would be better not to change anything else in the shape. While I was telling you that, I noticed that the tip of the tooth could be a little rounder and I told you this and then I rounded this tip off a little bit with a polishing disc. This was a very small correction. We than put the chair upright and suggested that you would rinse your mouth. Since your mouth was numb, we suggested you to get well above the spittoon while rinsing. Because you were not completely above the spittoon with your mouth, we carefully guided you a little further towards the spittoon by hand. Again, there was no negative intention at all. It is unfortunate that I was unable to convey my good intentions to you and that you have the idea that I did not treat the tooth in the right way. Nevertheless, I firmly believe that I have treated you professionally and with the best intentions. Kind regards, Fred van Leeuwen
Paginering
Paginering
Paginering
Paginering