Wat mensen over de streep trekt in de zoektocht naar een specialist

Ingediend door Make Marketing Magic op ma, 05/06/2019 - 14:36

Toch het BIG-nummer tonen op alle communicatiemiddelen

Het verbaast u waarschijnlijk niet: in de zoektocht naar een tandarts of mondhygiënist richten mensen zich in eerste instantie op de nabijheid van de praktijk. Dat is met name zo wanneer die zoektocht zich op de mobiele telefoon afspeelt.

De praktijk die een abonnement heeft op Tandarts.nl en zich het dichtst bij de patiënt bevindt, komt bovenaan de zoekresultaten te staan.

Tijdens iedere willekeurige zoektocht van mensen die zich online afspeelt, verwachten ze steeds beter en sneller de locatie van een praktijk te vinden. Bij het beoordelen van de praktijken die bovenaan de zoekresultaten komen te staan, weegt een aantal factoren het zwaarst.

Tekst

Zo is er de algemene omschrijving van een praktijk. Patiënten lezen graag een tekst die hen niet alleen praktische informatie verschaft, maar die ook de sfeer neerzet die men in de praktijk kan verwachten. Dat lukt door de tandarts of mondhygiënist kort op te voeren aan de hand van enkele citaten en iets te vertellen over de werkwijze van de praktijk. Wat vindt deze praktijk belangrijk? Is er voldoende aandacht voor scholing en waar is aandacht aan geschonken bij de inrichting van de wachtkamer? De wachtkamer is typisch zo’n plek waar mensen in de minuten voorafgaand aan hun behandeling op kunnen zien tegen de behandeling en dan stellen ze een comfortabele plek op prijs.

Openingstijden

Het aantal patiënten dat ’s avonds na het werk een bezoek wil brengen aan een tandarts of mondhygiënist neemt nog steeds toe. Dat geldt ook voor het plannen van afspraken in het weekend, wat hen een zekere mate van flexibiliteit biedt. Echt verwonderlijk is het niet, want lang niet alle werkgevers en opdrachtgevers geven mensen vrij voor het bezoeken van de tandarts. Als tandarts oogst je nog voor het eerste bezoek van een patiënt lof met flexibele openingstijden.

Foto’s

Dan is er nog de kennismaking met de praktijk aan de hand van foto’s. Die worden verreweg het meest gewaardeerd. Bij het plaatsen van beeldmateriaal kunt u denken aan de presentatie van uzelf en het team. Laat u daarbij niet verleiden tot het maken van vluchtige telefoonfoto’s. Hoe professioneler de foto, hoe beter. Praktijken die duidelijk aandacht besteden aan marketing, hebben een streepje voor.

Een profiel op Tandarts.nl dat is voorzien van enkele foto’s kent een langere bezoekerstijd. De praktijk wordt beter onthouden. Hoofdzakelijk tekst weergeven op een informatieve pagina is niet meer van deze tijd en daarbij is een pagina die is voorzien van beeldmateriaal vanuit esthetisch oogpunt simpelweg een slimme keuze.

Auteur: K. Burgers