Wat levert het vernieuwde platform van Tandarts.nl jouw praktijk op?

Ingediend door admin-systeembeheer op vr, 10/02/2020 - 13:57

Tandarts.nl vernieuwd, Tandarts.nl gaat verder.

De coronacrisis heeft ons allemaal pas op de plaats doen maken. We kregen meer tijd en bij Tandarts.nl leidde dat tot een snellere vernieuwing van het platform. De 300.000 bezoekers die maandelijks naar Tandarts.nl komen, verdienden namelijk een nog beter platform. Een platform dat aanzet tot goede mondzorg en de aangesloten praktijken onder de aandacht brengt. 

Goed om te weten: we hebben besloten het gebruikelijke incassomoment van juli op te schuiven naar september. We schelden twee maanden kwijt omdat we praktijken tegemoet willen komen bij mogelijk omzet- en inkomensverlies en eventuele liquiditeitsdruk.

Wat is nieuw op het platform? De nieuwe landkaart op de homepage springt het meest in het oog 




Service voor praktijk en bezoeker van de website 

  • Op de homepage ziet de bezoeker direct een landkaart: een nieuwe en moderne manier van zoeken binnen de tandheelkunde
  • De website kent een frisse lay-out en is responsive. Dat betekent dat de website zich automatisch aanpast aan de laptop, tablet of smartphone van de bezoeker
  • De buttons op de website zorgen dat bezoekers een afspraak kunnen aanvragen en dat praktijken op een voor hun geschikt moment contact kunnen opnemen
  • Als praktijk beschik je direct over de gegevens die door de bezoeker zijn ingevuld
  • Voortaan kan een bezoeker direct met een mobiele telefoon naar een praktijk bellen na een druk op de bel-button
  • Is sprake van spoed? De bezoeker ziet op de praktijkpagina direct naar welk nummer in de avonduren en de weekenden kan worden gebeld
  • Via Google Translate is de website behalve in het Nederland te raadplegen in het Engels, Duits, Frans, Spaans en Arabisch. Dat maakt de website extra toegankelijk voor bezoekers die nieuw zijn in Nederland. 


Praktijkpagina’s

  • Alle praktijkpagina’s staan helder omschreven en zijn voorzien van beeldmateriaal. Op de praktijkpagina kunnen patiënten een waardering toekennen aan de praktijk en hun ervaring delen
  • Iedere praktijk kan het waarderingsschild eenvoudig naar de eigen website laten doorlinken
  • Certificeringen mogen worden getoond in herkenbare schildjes in samenwerking met verschillende keuringsorganisaties. 
  • Op de praktijkpagina kunnen alle nascholingen en opleidingen worden vermeld
  • Ook is het voor de bezoeker mogelijk een declaratiecheck uit te voeren
  • Nieuwe patiënten werven dankzij een koppeling met informatiepagina’s, het forum en locatiegegevens op basis van specialisme van de praktijk. De nieuwe website gaat optimaal gebruik maken van de mogelijkheid bezoekers te koppelen aan de praktijk die het beste bij hen past


Autoriteit volgens Google

  • Het platform voldoet aan de laatste eisen van zoekmachines. Zo wordt een praktijkpagina bovenaan de pagina vermeld afhankelijk van de regio waar de bezoeker zich bevindt.
  • Volgens het E-A-T principe dat Google hanteert, hebben we pagina’s uitgebreid, van interne links voorzien en vertellen we wie wat geschreven heeft. Google ziet ons nu nog meer als een autoriteit in ons vakgebied en dat heeft een positief effect op de vindbaarheid.



Werken in de mondzorg

  • De website biedt informatie over werken en opleidingen binnen de tandheelkunde
  • Praktijken kunnen zich voortaan gratis inschrijven voor de nieuwe flexpool voor tandartsassistenten en baliemedewerkers in samenwerking met Dental Care Professionals. Het is dé oplossing voor de praktijk waar de tandartsassistente zich plotseling heeft ziekgemeld. 


De driehonderdduizend bezoekers per maand zien voortaan een frisse, warme en professionele website met een eenvoudigere zoekfunctie dankzij de landkaart. Bezoekers krijgen een helder overzicht van alle dentale actuele informatie. Zij kunnen 24/7 een afspraak bij een praktijk aanvragen op het moment dat ze er aan denken en direct willen handelen, ook na sluitingstijd van een praktijk. 

Voor bezoekers en consumenten zijn de voordelen even groot:

  • Een frisse, warme en professionele website met eenvoudigere zoekfunctie
  • Een helder overzicht van alle actuele, dentale actuele informatie en praktijken op één website met gemiddeld 300.000 bezoekers per maand. 
  • 24/7 een afspraakverzoek kunnen indienen via de mail. Honderden patiënten maken zo alvast kenbaar in de avond of het weekend een afspraak in te willen plannen. Een stukje service: mensen kunnen de afspraak aanvragen op het moment dat ze er aan denken. 
  • Een actief en drukbezocht forum
  • Alles over angst voor de tandarts
  • Informatie over periodieke controle en bezoeken aan de tandarts 
  • Alles over verzekeringen
  • Alles over de kosten en declaraties en de juistheidscontrole
  • Klachtenprocedures met links
  • Vragen en antwoorden via het actieve forum

             
De nieuwe website gaat in de loop van volgende week live.