Waarom is het belangrijk dat een patiënt je praktijk beoordeelt?

Ingediend door admin-systeembeheer op di, 11/24/2020 - 19:07

Waarom is het belangrijk dat een patiënt je praktijk beoordeelt?


Voor veel mensen is het tegenwoordig eerder regel dan uitzondering: voordat we een tafeltje reserveren in een restaurant of een kamer of vakantie boeken, lezen veel mensen de ervaringen van degenen die ons voorgingen. Voor een groot deel bepaalt de ervaring van anderen of we wel of niet op de knop ‘reserveren’ klikken.
 

Reviews zijn er net zo goed in de gezondheidszorg. Na een ervaring met een mondzorgverlener, schrijven patiënten over hun ervaring. Hoe is het contact met de tandarts, stelt de zorgverlener de patiënt gerust, hoe is de omgang met de allerkleinste patiënten? Hierdoor kan de review (wij noemen het een “patiëntwaardering) van een tandartspraktijk doorslaggevend zijn voor de degene die zoekt naar een nieuwe tandartspraktijk in de regio.

 

Tandarts.nl patiëntwaarderingsschild
Het schildje op je website


Na een bezoek aan jouw praktijk kunnen patiënten hun ervaring delen op Tandarts.nl. Het waardering schild ‘patiëntwaardering’ is één van de schilden die je op de website van je praktijk kunt plaatsen. Het is een visitekaartje waarmee je vertrouwen en transparantie laat zien.
 


Verkeer op de website


Hoe meer beoordelingen je praktijk krijgt, hoe beter het is voor de vindbaarheid van de website van je praktijk. In het algemeen Waarom is het nou zo belangrijk om de waarderingen van je patiënten via Tandarts.nl te ontvangen? Dat heeft vooral te maken met het enorme aantal bezoekers dat Tandarts.nl maandelijks ontvangt. Iedere maand zoeken ruim driehonderdduizend (300.000) mensen op de website naar informatie over goede mondzorg, mondaandoeningen en vragen ze om direct response via het Forum of zoeken voor hen een goede en geschikte praktijk. Op het vernieuwde platform zien ze overzichtelijk alle relevante informatie. En kan zonder verder te zoeken of te klikken alle handelingen worden verricht die de patiënt in spé zou willen; Bellen, inschrijven, afspraak maken. En wel 24/7 en 365 dagen. Buiten je eigen website is Tandarts.nl de enige website die al deze functies biedt met daarnaast een grote vindbaarheid omdat je praktijk als suggestie naast de pagina’s wordt getoond.


Veel waarderingen genereren


De komende tijd werken we verder aan een systeem waarmee het eenvoudig wordt om vanuit het agendasysteem een bestand kan uploaden *van je praktijk, een mail naar patiënten te sturen. Dit bericht krijgen patiënten de dag na hun bezoek aan je praktijk. Het is een vriendelijke uitnodigende mail met het verzoek jouw praktijk te waarderen. Via een link kan de patiënt dat op de makkelijkst mogelijke wijze, snel en betrouwbaar doen.
Op deze wijze krijgt de praktijk veel waarderingen, waardoor de zichtbaarheid van de praktijk binnen zoekmachines nog verder toeneemt en de praktijk als een van de eerste getoond zal gaan worden.

Behandelaar waarderen.

Binnen enkele weken schakelen we de mogelijkheid in om individuele behandelaars te waarderen zodat de patiënt nog meer inzicht krijgt zijn of haar behandelaar. Dit is ook zeer interessant voor de zelfstandige behandelaars en mondzorg assistenten omdat in de nabije toekomst men de persoonlijke patiënten-waarderingen mee kan nemen naar een volgende opdrachtgever en als je bij verschillende opdrachtgevers werkt de waarderingen verzamelen voor je persoonlijke dossier op je persoonlijke professionele pagina (in ontwikkeling!!) op tandarts.nl of je eigen website.

Nuancering van een Patiënt waardering

Tevens introduceren we één dezer dagen dat de praktijk een commentaar of nuancering bij een (kritische) waardering van een patiënt kan plaatsen.  Het is belangrijk dat het woord en wederwoord bij de waardering door de lezer op waarde geschat kan worden.

Enquête onder je patiënten
 

Deze mogelijkheid is het begin van een systeem dat complete patiëntenquêtes mogelijk maakt. De uitwerking hiervan is in volle gang, natuurlijk houden we je op de hoogte van de vorderingen.
 

( instructie om het Iframe op je eigen website te plaatsen op aanvraag via mail bericht beschikbaar)