Top 3 van communicatie-don'ts voor tandartspraktijken

Ingediend door admin-systeembeheer op wo, 11/27/2019 - 14:48

Top 3 van communicatie-don'ts voor tandartspraktijken

In ons vorige blog hebben we de do's van succesvolle tandartspraktijken met u gedeeld. In dit blog staan we graag kort stil bij een top 3 van zaken die u bij voorkeur wilt vermijden als we praten over de manier waarop u uw praktijk presenteert aan uw klanten, zowel online als fysiek, bijvoorbeeld in de wacht- of behandelkamer...

De top 3 van communicatie-don'ts

1. Een website laten ontwerpen en er niets mee doen

Vol goede moed laat u een prachtige website ontwerpen door een kundige professional. U heeft immers wel begrepen dat zichtbaarheid niet alleen te maken heeft met fysieke aanwezigheid in uw dorp of stad, maar dat juist ook online gevonden worden belangrijk is vandaag de dag. Maar nu begint het pas: een website die statisch fungeert, en waar nauwelijks verversing van content op plaatsvindt is helemaal niet interessant voor Google. Het zijn juist die websites die continu aangevuld worden met blogs, whitepapers, referentverhalen en meer, die hoger scoren in de zoekresultaten. En dan nog, écht hoog scoren vraagt om veel tijd en een doordachte strategie. Dat doet u er niet zomaar even bij...

2. Zelf de teksten van de bedrijfswebsite schrijven

Nog een belangrijk item: de teksten van de uw website. U wilt de tandartsen die denken zelf ‘wel even snel die teksten te schrijven’ de kost niet geven. Zonder uitzondering zijn het teksten die, in het beste geval redelijk foutloos zijn, maar ze leiden zelden tot het gewenste conversie-resultaat. Ook hiervoor geldt, schakel een professionele copywriter in die van de hoed en de rand weet.

3. Beeldmateriaal van professionele beeldbanken gebruiken

Sinds de opkomst van professionele beeldbanken waar miljoenen afbeeldingen, animaties, video’s en meer te vinden zijn, is dit betaalbare beeldmateriaal niet meer weg te denken uit onze marketinguitingen. Maar uit tal van onderzoeken blijkt dat ménsen zaken willen doen met ménsen. En dus niet met bedrijven die zich (onbewust) verschuilen achter al te gelikte commerciële stockfoto’s en dure gevels van praktijken. Kies daarom voor persoonlijke foto’s die uw echte collega’s en eigen praktijk tonen.

Neem contact op

Een blog ligt slechts een tipje van de sluier op.

Download hier de Whitepaper https://www.tandarts.nl/praktijken/whitepaper

Neem dan contact met ons op of bekijk de website voor meer informatie en inspiratie.

Auteur: K. Burgers