Maak samen met patiënten je profiel online steeds completer

Ingediend door Make Marketing Magic op ma, 02/25/2019 - 16:54

 

Steeds meer bedrijven bieden bezoekers van hun website een ‘kijkje in de keuken’. Bij het lezen van een tekst wil de lezer welkom geheten worden. Behalve een goede presentatie is ook het delen van praktische informatie een voorwaarde voor bezoekers van je website of het platform waarop jij je praktijk presenteert.

We krijgen steeds beter in kaart aan welke gegevens een bezoeker van Tandarts.nl behoefte heeft bij het zoeken naar een geschikte tandarts.

Het aantal tandartspraktijken en mondhygiënisten dat zich besluit te presenteren op Tandarts.nl neemt nog steeds toe. Daar hebben de praktijken een duidelijke reden voor, want inmiddels krijgt het platform meer dan 400.000 bezoekers per maand. Met zoektermen zoals ‘Ik zoek een tandarts in Zwolle’ komt Tandarts.nl hoger in de zoekresultaten te staan dan andere aanbieders waaronder Zorg Kaart Nederland en Independer.

Praktisch

Op het moment dat bezoekers van het platform over je praktijk lezen, willen ze praktische informatie en bijvoorbeeld weten of je praktijk nog steeds nieuwe patiënten aanneemt. Beschikt de praktijk over voldoende parkeergelegenheid of is de praktijk juist goed bereikbaar met het openbaar vervoer?

Jezelf laten zien

Ook het krijgen van een goede indruk is belangrijk. Mensen willen letterlijk een gezicht zien. Foto’s van de praktijk en de mensen die de praktijk vertegenwoordigen, doen het goed. Een welkomtekst wordt gewaardeerd. Wie jullie zijn, wat jullie de patiënt bieden en wat de praktijk onderscheidt van anderen is waardevolle informatie. Denk je dat jouw profiel verder kan worden aangevuld? Log dan in met je gegevens en kijk waar jij nog toevoegingen kunt doen.

Ook na afloop een e-mail

Reviews helpen jou je praktijk nog beter te onderscheiden. Vraag je patiënten daarom of ze deze één willen achterlaten. Dat kun je doen door een tablet in de wachtkamer te leggen en het verzoek bij ze neer te leggen. De kans is groot dat jouw patiënten voor een controle of behandeling worden uitgenodigd per e-mail. Waarom zou je ze ook niet na afloop een e-mailbericht sturen waarin je vraagt naar de ervaring van het bezoek? Vanzelfsprekend verwijs je ze daarbij naar de reviewpagina. Cijfers vergaren is goed, maar een onderbouwde waardering is beter. Met een review zoals ‘ik hoefde niet lang te wachten’, of ‘de tandarts legde een moeilijke ingreep heel duidelijk aan me uit’ profileer je jezelf.

Laat anderen vertellen

Werken aan je online zichtbaarheid hoef je niet alleen te doen. Aanbevelingen van anderen vergaren sluit goed aan bij de trend het niet zozeer over jezelf te hebben. Het zijn juist de patiënten die jouw online profiel compleet maken. Dat onderscheidt jou van de rest, want vooral in de grote steden waar zich vaak vier praktijken in een straal van vijf kilometer bevinden, wil je patiënten vasthouden.

Auteur: K. Burgers