Dit willen patiënten horen van hun mondspecialist

Ingediend door Make Marketing Magic op ma, 01/28/2019 - 13:48

Mensen die regelmatig een website of forum bezoeken, werken graag mee aan korte onderzoeken. Vaak hebben ze een bepaalde emotie bij het onderwerp dat wordt besproken. De respons op vragen maakt een website interessanter.

Dat merken we ook op Tandarts.nl. Daar hebben bezoekers een antwoord gegeven op de vraag in hoeverre ze van informatie willen worden voorzien tijdens een mondbehandeling. Twee derde van de respondenten reageerde instemmend. .

Houd het simpel

Maar liefst twee derde van de ondervraagden geeft aan precies te willen weten wat de tandarts op het moment van de behandeling aan het doen is. Hierdoor voelen de patiënten zich beter op hun gemak terwijl ze in uw behandelstoel liggen. Veel mensen ervaren het moment waarop de tandarts aan de behandeling begint als spannend. In het forum op Tandarts.nl gaven mensen ook aan dat ze ingewikkelde, medische termen maar lastig kunnen interpreteren. Vertel daarom zo uitgebreid mogelijk wat u aan het doen bent, maar houd het begrijpelijk.

Eén derde van de respondenten geeft aan graag enige informatie te krijgen, maar niet tot in detail. In totaal gaven tweehonderd bezoekers van Tandarts.nl hun mening. Zij konden antwoorden op drie soorten vragen:

Wil je precies weten wat de tandarts doet, wil je wel enige informatie maar niet heel uitgebreid of wil je helemaal niet horen wat de tandarts aan het doen is?

Goede review

Uit de reacties onder de poll blijkt dat mensen waarde hechten aan een vertrouwensband met hun tandarts. Wie zich goed voelt bij de specialist die wordt bezocht, blijft trouw aan dat bezoek. Een wederzijdse verstandshouding helpt, ook als na bijvoorbeeld een verhuizing een bezoek aan de specialist om extra reistijd vraagt. Wie goede reviews krijgt, trekt nieuwe patiënten. Een vermelding op Tandarts.nl helpt, maar een vermelding alleen is niet voldoende. Een specialist waarover mensen lezen dat hij slechts te volgen is en ‘alleen maar medische termen gebruikt’, blijft achter.

Vragen blijven stellen

We stellen regelmatig vragen aan onze websitebezoekers. Op de homepage is altijd een poll actief, waar mensen op kunnen stemmen en reageren. Op dit moment zijn we bijvoorbeeld benieuwd naar het antwoord op de vraag hoe vaak mensen een bezoek brengen aan de tandarts en mondhygiënist ten opzichte van vijf jaar geleden.

Voor ons, maar ook voor u is het interessant om over aanvullende informatie te beschikken als het gaat om de manier waarop patiënten een bezoek aan de specialist ervaren. Inzichten blijven we dan ook met u delen.