De tandarts kwam bij mij afstandelijk over met een koele ontvangst in de behandelruimte. Haar benadering is verre van de gemoedelijke ontvangst van de afgelopen 35 jaar bij mijn vorige tandarts. Na een korte inspectie van het gebit, was het resultaat tandsteen, wat niet vreemd voor mij is omdat dat zo beetje de enige constatering in mijn tandheelkundige onderzoeken van de afgelopen decennia is. U moet een afspraak maken met een mondhygienist maken. Maar doet u dat dan niet verwijderen. Nee dat doe ik niet tijdens een consult of in een vervolg consult. Maar legt ook niet uit dat het gescheiden behandelterreinen binnen de praktijk zijn, want ik ben niet anders gewend, dat mijn vorige tandarts dat WEL deed in een vervolg consult. De enige mededeling die ik kreeg was dat de vorige tandarts de tandsteen niet goed verwijderd had. En nu anticipeerd op de ontvangen factuur met in het bijzonder 2x "X11 Beoordelen kleine röntgenfoto" €12,96. Je mag verwachten dat het even kijken naar een röntgenfoto bij een intake consult al verdisconteerd zit in de dubbele prijs van een regulier consult. Bovendien als de tweede vermelding op de factuur van deze zelfde handeling "X11 Beoordelen kleine röntgenfoto" is, wat ik denk dat het is, dan is het helemaal diep triest. Na de tandsteen constatering werd mij gevraagd om zelf op de röntgenfoto te kijken. Ik heb aangegeven dat dat weinig zin heeft omdat ik er toch geen verstand van heb. Maar vervolgens wel weer €12,96 in rekening brengen, want bij mij een heel naar gevoel achter laat.