Tandarts Richard

Author:
Shanaya12
Posted:
vr, 09/10/2021 - 21:26
Kom op zeg, die heeft er toch geen verstand van? Ik begrijp dat VV en Lienekien niet eeuwig konden blijven, maar bekijk zijn reacties eens:

https://www.tandarts.nl/forum/tandheelkunde/problemen-met-tanden-en-kie…

Hij beweert hier dus dat je eigenlijk niet mag eten en drinken na polijsten, ONZIN, en veroordeelt een lid voor het drinken van cola na tandartsbezoek. Ik vreet en drink er juist op los, na tandartsbezoek en nergens last van.

Dan gaan we verder naar deze

https://www.tandarts.nl/forum/tandheelkunde/problemen-met-tanden-en-kie…

Lid geeft aan chronisch tandpijn te hebben, dan komt Richard weer met een vaag langdradig verhaal aan. Wat dacht je van: "TMJ" even uitleggen aan het lid. Maar, nee hoor.

En deze

https://www.tandarts.nl/forum/tandheelkunde/problemen-met-tanden-en-kie…

Ik hoef geen tandarts te zijn om hierbij te denken aan bruxisme. Maar geen woord van de capabele Richard hierover.

En dan mijn topic:

https://www.tandarts.nl/forum/tandheelkunde/problemen-met-tanden-en-kie…

Volgens Richard kan er door overdruk bij andere kiezen een reactie als beknelde zenuw ontstaan bij mijn voortanden. Vandaag geweest en Richard's verhaal verteld om vervolgens uitgelachen te worden. Oke, dat niet, maar ze keek spottend en zei TUURLIJK KAN DAT NIET. Na onderzoek was er ook totaal niks aan de hand. Er was wel een reactie als in verschuiving, maar dat gebeurt altijd wel als je iets hards kauwt. Niets aan de hand dus. Maar dankzij Richard dacht ik al aan een implantaat.

Aangezien hij de enige is die nog antwoord hier, adviseer ik iedereen gewoon naar de tandarts te gaan of je heil te zoeken op Quora ofzo. Hier word je nu voorzien van helaas veelal foutief advies en respons.
Tandarts_Richa…

Ben blij met uw kritiek. Het stemt in ieder geval tot nadenken. En belangrijker de gang naar de eigen tandarts die de situatie in de mond beter kan beoordelen dan dat ik kan uit de niet altijd duidelijke informatie in de vragen. Ik beweer niet de wijsheid in pacht te hebben maar probeer met mijn beperkte kennis en ervaring een antwoord te geven waar men verder mee kan komen. U komt gelukkig met een weder reactie wat helaas niet, positief of negatief, altijd gebeurt. In uw geval kan ik mij niet herinneren u in de richting v e implantaat te hebben laten denken. Wel de gang naar uw tandarts wat gelukkig tot de conclusie geleid heeft dat er niets aan de hand was. Gelukkig ten onrechte zorgen gemaakt. Misschien een idee om ook commentaar te geven op de vragen. U schijnt gelukkig meer verstand van te hebben dan ik.
za, 09/11/2021 - 12:15 Permalink
Tandarts-Milad…

Beste Shanaya,

Wat goed dat je je feedback uit, dat moet ook altijd kunnen. Veelal komen op de forums vragen met betrekking tot het gebit, waarbij in sommige gevallen aanvullend onderzoek (tests, röntgendiagnostiek etc.) nodig is om een goede diagnose te stellen. Voor de tandartsen op de forums is in deze gevallen, zonder verder onderzoek gedaan te hebben, moeilijk om het probleem te achterhalen. Hierom is mijn advies dus ook: raadpleeg bij twijfel / trauma / pijn ALTIJD je tandarts, aangezien onze berichten op de forums in die gevallen het probleem niet op kunnen lossen.

Desondanks proberen de collega’s, geheel vrijwillig en in hun eigen tijd naast hun eigen drukke schema’s voor zover mogelijk zoveel mogelijk vragen te beantwoorden.

Even kort in gaan op de bovengenoemde topics: de “chronische kiespijn” zou een TMD klacht kunnen zijn, maar daarvoor is aanvullende informatie nodig (vragen die Richard terecht stelt). Om de diagnose TMD te kunnen stellen, moet eerst een dentale oorzaak uitgesloten worden, gezien dentogene problemen vooral voor orofaciale pijn zorgen. Hiervoor is dus aanvullend onderzoek nodig, hetgeen alleen door de eigen tandarts uitgevoerd kan worden.

- Het “strak” staan van een voortand hoeft niet met bruxisme te maken te hebben. Ook in dit geval is verder onderzoek essentieel, hetgeen Richard adviseert.

Kortom: advies en informatie op het forum is mooi meegenomen, maar is geen vervanging voor bezoek bij de eigen tandarts.
za, 09/11/2021 - 21:39 Permalink