Vampier-tanden (Hoektand verlenging).

Author:
Sharrak_Schwae…
Posted:
vr, 05/23/2003 - 16:45
Gegroet allemaal,

Ik wil graag mijn hoektanden een stukje laten verlengen, aangezien ik alles spaar op het gebied van vampiers en dat soort wezens.
Nu lijken échte vampier-tanden me de ultieme items voor mijn 'verzameling' (tattoo heb ik al, wil verder gaan...)

Kunnen jullie me zeggen wat de mogelijkheden hiervan zijn (of dit op verschillende manieren mogelijk is), hoeveel ik daarvoor ongeveer moet neertellen (met een ruwe schatting en natte vinger-werk ben ik al blij), welke tandartsen bereid zijn dit te doen in omgeving Amsterdam/Amstelveen en hoe die mogelijke behandelingen ongeveer in hun werk gaan.....

Ervaringen van mensen die het al hebben laten doen om dezelfde reden zou ik ook graag horen.

:smile:

Met vriendelijke groet,

Sharrak
Caro

wow!!, ..doen ze die tanden okzo in de films gebruiken?

lijkt me idd niet echt fantastisch om zoiets definitief te laten zetten/verlengen, en iets opzetten, lijkt me ook niet zo definitief.

wel een grappige site over die tandenstukjes..
za, 05/24/2003 - 10:37 Permalink
Sharrak_Schwae…

Ik ken Dnash maar al te goed...
Zoals ik al zei, ik verzamel ALLES wat vampiers en weerwolven betreft... Tootcaps zijn leuk, maar je kunt er niet echt mee eten en na een tijdje gaan ze je tandvlees behoorlijk irriteren.... En ik spreek uit jarenlange ervaring.
Oh ja... nog zoiets leuks: Je zit in een bar, hebt je toothcaps in en je niest..... Kon ik dus een half uur over de vloer kruipen op zoek naar een hoektand. Lullig.

Nee, ik heb er erg lang over nagedacht (in totaal nu een jaar of 5 a 6) en wil dit erg graag. Nu alleen nog weten hoeveel dit gaat kosten en welke tandarts zo aardig is dit te doen.

Greetz,

Sharrak
zo, 05/25/2003 - 21:45 Permalink
Caro

ik lig krom van het lachen, zie je al over de vloer kruipen....op zoek naar je tanden hahahaha,....
maar ik snap je wel hoor, maar ben je niet bang dat je er spijt van krijgt?
ik bedoel nu spaar je alles wat los en vast zit van vampieren etc, maar misschien over een poos niet meer, dan moet je weer terug...om je tanden normaal te laten maken.

ik denk niet dat een gewone tandarts hierop in wil gaan, volgens mij heb je meer kans in een privekliniek..
volgens mij zijn normale tandartsen gebonden aan een bepaalde ethiek?of is t een morele kwestie..

maar goed, volgens mij, moet dit te doen zijn, als je maar betaald, en als je er maar iemand voor kan vinden..maar blijft zo,n verlenging wel echt goed zitten?

wel apart hoor..

veel succes , Caro
zo, 05/25/2003 - 23:50 Permalink
de digitale tandarts

Het is natuurlijk wel zo dat hiervoor naar alle waarschijnlijkheid niets van het glazuur zelf afgehaald hoeft te worden en mocht je het na een jaar weer zat zijn dan kan het extra stuk er ook weer worden afgeslepen. Met dure woorden het zou een reversibele behandeling kunnen zijn.

Ik ben benieuwd of het gaat lukken.
ma, 05/26/2003 - 23:39 Permalink
Sharrak_Schwae…

Hey, Caro: Wat dacht je van mij?!? Ik lag zelf in een deuk, daarom heeft het ook een half uur geduurd voor ik hem weer had.... Het ergste was nog toen iemand vroeg: Is die zijn contactlens kwijt en een vriend van me antwoordde "Nee, zijn gebit is uit zijn bek gevallen en hij is te kippig om een heel kunstgebit terug te vinden..." Maar na een half uur had ik hem weer... omgespoeld in mijn bier en weer in gedaan...

En, hey, Ik spaar al vampier/weerwolf/monster spullen vanaf dat ik de woorden kan uitspreken. Mijn tattoo heb ik ook al verscheidene jaren en ik heb er nog steeds geen spijt van.

:wink: toch wel geinig dat de mensen hier zo bezorgd zijn om me.... Thanx guys!

En eh, aan de virituele tandarts: Thanx, Doc.
Ik denk niet dat het reversable hoeft te zijn, want ik weet wat ik wil en ik weet het al 5 jaar vrij zeker, maar eh... Nu weet ik het helemaal zeker. Thanx!
ma, 05/26/2003 - 23:52 Permalink
Caro

maar weet je nu ook waar je het kan laten doen?

ik ben ook benieuwd,..als t gelukt is, wil je dan een foto op de site zetten?kunne we ook meegenieten...

succes, groeten Caro
di, 05/27/2003 - 10:29 Permalink
Roxanne

het is nu een jaar later... en ik ben eigelijk benieuwd wat er is gebeurt :D

als je een verlenging heb gehad, zou je dan misschien een foto kunnen sturen???

Groetjes!
za, 05/29/2004 - 16:34 Permalink
Sharrak_Schwae…

Yup, ze zijn verlengd.
Niet verrot lang, en zekers subtiel (en bijna 2 of 3 jaar later, lol), maar nog net zo dat mensen er even langer naar kijken.
Gewoon de tandarts waar ik bij liep gevraagd, en die wilde het wel doen.
Is gewoon met witte vullingen gebeurd, geen glazuur er af, het is omkeerbaar, maar doiiij........... echt niet dat ze er af gaan! :D

Ik zal eens kijken of ik een goeie foto kan maken, waarop je alleen mijn tanden ziet (ik haat het om met mijn smoel op de foto te komen, camera-schuwe ik).
wo, 06/28/2006 - 00:43 Permalink
Zidarlys

Hallo,
Buitenom vampieren-liefhebbers hebben jullie nu ook een echte in jullie midden. (verdere uitleg hierover hou ik liever binnen de priveberichten)

Nu is het zo dat ik vanaf mijn 13e oid al merkte dat er iets miste bij mij, ik voelde mijzelf niet compleet, en kwam er al snel achter dat het met mijn hoektanden te maken had.
Tot nu toe ben ik er nog niet echt achteraan geweest, vooral omdat het de kans op een fatsoenlijke baan en dergelijke behoorlijk kan verminderen als je "vampieren"tanden hebt.(dennis vg; denk hier aub heel erg over na voor je zo'n stap zet)
Gelukkig heb ik nu een leuke baan waar men niet zo op uiterlijk let, en heb ik besloten mijn wens toch eens te verwezelijken.
Net als Sharrak ben ik op zoek naar een tandarts(in de buurt) die bereid is dit te doen, en wil ik graag weten wat hiervan de kosten zijn.
Ik heb ns gehoord dat er ook de mogelijkheid is ze in kronen-vorm te laten plaatsen?hoe zit dat precies, en wat zijn daar de voor/nadelen van tegenover witte vulling?
do, 08/24/2006 - 17:29 Permalink
Geke

Een kroon is eigenlijk vooral een mogelijkheid als je hoektanden al erg verzwakt zijn door grote vullingen bijvoorbeeld. Omdat dat vaak bij hoektanden niet het geval is, wordt het vaak gewoon met witte vulling gedaan, omdat je dan niet aan de gave tand hoeft te slijpen en het er eigenlijk gewoon aan kan plakken. De hechtsterkte van witte vulling is als de juiste methode gebruikt wordt heel erg sterk. Alleen de belasting van de hoektanden kan ook best groot zijn en zo'n stuk kan grote krachten krijgen van zijdelingse bewegingen, dus er is een kans dat er toch wat vanaf breekt. Vaak breekt het dan in het composiet en niet op de plaats van hechting aan het glazuur, als de hechttechniek goed gegaan is. Bij een kroon moet je veel van de tand wegslijpen is daarom erg zonde. Ook is dit niet iets wat je leven lang meegaat. Op een gegeven moment zal de kroon aan vervanging toe zijn en moet er weer iets extra weggeslepen, dat kan op een gegeven moment het einde van je tand betekenen. Dus als je hoektand gaaf is, is dit geen aan te raden optie.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk altijd laten weten.

:smt006 Geke
do, 08/24/2006 - 19:16 Permalink
Zidarlys

ok, dus kronen is niet zo'n goed idee begrijp ik...

in hoeverre heeft bijtkracht effect op witte vulling? is dit hetzelfde wat je gewone tanden kunnen hebben(lijkt me niet), of bijv. maar 50 %? En mocht er wat afbreken, is dat gewoon weer te repareren?
vr, 08/25/2006 - 13:11 Permalink
Zidarlys

haha erg grappig.

al denk ik dat veel tandartsen stoppen met lachen als ik vermeld dat de kunstof opzetstukjes die ik nu altijd haal, door mij vastgezet worden met nagellijm.
vr, 08/25/2006 - 14:23 Permalink
Zidarlys

tja, ik kan wel gaan janken om al dat soort bijdehante opmerkingen, maar als ik dat moet gaan doen voor elke keer dat iemand grappig denkt te zijn terwijl hij/zij er gewoon geen bal van snapt, zou t een overstroming worden.
vr, 08/25/2006 - 14:36 Permalink
Chris888

Hallo,
Buitenom vampieren-liefhebbers hebben jullie nu ook een echte in jullie midden. (verdere uitleg hierover hou ik liever binnen de priveberichten)

Ik ben wel benieuwd naar het verschil tussen een vampier en een liefhebber...
ma, 09/11/2006 - 20:53 Permalink
Flandria

De hechtsterkte van witte vulling is als de juiste methode gebruikt wordt heel erg sterk.


Daar ga ik niet mee akkoord. Er gaat niets boven mechanische verankering, maar dan moet je wel gaan slijpen en dus beschadigen.

Hoe dan ook, ik plaats geen restauraties meer zuiver en alleen met de zuur-etstechniek, zelfs niet als het volledig op glazuur is (met met dentinehechting is het al helemaal erg gesteld). Zelfs met rubberdam kunnen die dingen de tand des tijds niet weerstaan.

En wat die vampiertanden betreft: dat zit helemaal niet goed. Vaak zie je grote slijtfacetten op de hoektand en dan weet je dat het niet gaat houden.
zo, 10/15/2006 - 12:17 Permalink
helderester

Hé ook iemand die grote hoektanden mooi vind :D Ik heb van mezelf al grote hoektanden maar groter zou ik heel gaaf vinden. Helaas loop ik nu al een aantal maanden met een halve hoektand :cry:
Ik heb trouwens niks met fampiers maar wel met hoektanden, ik zou die opzet stukjes ook wel willen hebben.
do, 08/16/2007 - 21:27 Permalink
Zidarlys

robinson: ja, helaas ewl, maarja niet verwonderlijk met de verwarring die de naam bezorgd...velen weten het verschil niet tussen facts and fiction. dus ik kan het de mensen niet helemaal kwalijk nemen, maargoed.

chris888: als je mere wilt weten moet je me ff een prive bericht sturen, anders gaan we zo off-topic.

anyway, ik ben verder nog steeds niet veel wijzer wat informatie betreft, behalve wat ik hier tot nu toe heb gelezen.
mogelijkheden zijn dus
witte vulling
kronen
implantaat ??

op zich is mn gebit nou niet echt in topstaat, maar volgens mij nou net vanaf de hoektanden naar voren wel, dus kronen zou laatste keuze zijn denk ik. mja, ondanks dat witte vulling ok klinkt, ben ik toch nog erg benieuwd hoeveel dit kan hebben qua druk e.d., hoe groot de kans van schade/afbreken is, en uiteraard kosten en evt praktijken/tandartsen die het in (regio) den bosch uitvoeren.
za, 10/18/2008 - 01:53 Permalink
GHOST010

ik heb een vraagje.
is het überhaupt mogelijk om van je kiezer,die dierekt naar je hoek tande komen.hoektande van te maken?atans dan vampierhoektande.want door de operatie die ik onder ga raak ik mijn hoek tande kwijt(worde geslepen naar snij tande aan bijde kante en int midde worde 2 snijtand inplantaten gezet)vandaar mijn vraag.ik kan ze zeker niet missen.ze hooren bij me imago.als dit dus niet zou kune overweeg ik dus ze niet te laaten slijpen en heb ik dus maar 2 voor boven snijtanden.

k ben zelf ook big fan van vampieren en al dat gedoe :P ik heb van me zelf al best lange hoek tanden.ma die gaan dus mischien veranderen in snij tanden :(
wo, 06/24/2009 - 17:27 Permalink
Chris888

Ik zou je behandelaars laten uittekenen wat ze precies van plan zijn, zodat je een idee hebt hoe het zal worden. Tevens zou ik aan hen duidelijk uitleggen wat jij graag wilt. Er zal je dan vast uitgelegd worden wat er mogelijk is. Meestal is dat heel veel.

Maar duidelijke afspraken lijken mij essentieel, dat voorkomt teleurstellingen.
wo, 06/24/2009 - 17:33 Permalink
Shanna.

Hé, vraagje, dit heeft niet echt met het huidige topic te maken (sorry) maar wel met vreemde hoektanden. En ik hoop dus dat niemand zich eraan zal storen. Ik heb al een tijdje rondgezocht op internet maar kon hier niks over vinden.

Mijn bovenste hoektanden (allebei) hebben aan de binnenkant een tweede hoekje, een soort uitsteeksel van merkbare grootte. Ik heb er geen last van omdat ze precies over mijn onderste hoektanden heen vallen, en volgens mij kun je daaruit wel opmerken dat ze (de uitsteeksels) aardig groot zijn.
Ik heb ze onder niet, maar wel een klein bultje op de plek waar ze bij m'n bovenste tanden uitsteken.

PS. Ik heb het écht over hoekanden.

Als iemand hier iets meer over weet hoor ik het heel erg graag, dat is immers de reden waarom ik een account heb aangemaakt en hier nu mijn vraag stel.
Thanks! Shanna.
ma, 06/29/2009 - 02:08 Permalink
MJPH

Ik zit pas net op dit forum vandaar nu pas deze reply, ik hoop dat je er nog wat aan hebt ;)
Maar dit is normaal. Hoort bij de anatomie van je hoektand. Ik ben even kwijt hoe het precies heet, want dat uitsteekseltje heeft nog een naam ook. Maar daarvoor moet ik een jaar of twaalf terug in mijn geheugen graven :smt017 Misschien dat iemand anders die naam wel zo paraat heeft.
zo, 08/30/2009 - 21:31 Permalink
Mischa Rahl

Goeden dag,

Ik ben Mischa,

ik heb zojuist de hele topic vol interesse en spanning gelezen, en zou idd ook meer willen weten over de verlenging en de prijzen en bijtkracht....

zoiets als sucses verhalen en minder sucses volle zijn ook welkom over dit onderwerp

met een theatrale buiging,

Mischa Rahl
do, 10/14/2010 - 22:51 Permalink
Ventrue

:smt017 nou kan het misschien aan mij liggen hoor... maar nou zijn jullie al de hele tijd over dit onderwerp bezig en nergens staat die prijs nog... terwijl er echt al veel mensen om gevraagt hebben.... hoe veel kost het nou...????
ik weet niet zeker of ik ze wil, ik ben nu 18 maar ik zou graag willen weten hoeveel ik er dan voor moet neerleggen... :smt016
za, 05/07/2011 - 15:04 Permalink
Workie

:smt017 nou kan het misschien aan mij liggen hoor... maar nou zijn jullie al de hele tijd over dit onderwerp bezig en nergens staat die prijs nog... terwijl er echt al veel mensen om gevraagt hebben.... hoe veel kost het nou...????
ik weet niet zeker of ik ze wil, ik ben nu 18 maar ik zou graag willen weten hoeveel ik er dan voor moet neerleggen... :smt016
Als je 18 bent heb je nog een heel leven voor je en ga je hopelijk ooit een keertje werken. Hoe zal het zijn als je een sollicitatiegesprek hebt met vampier tanden? Denk je dat je nog serieus genomen word? persoonlijk kan ik er wel om lachen vooral als ik er geld aan kan verdienen :smt003
za, 05/07/2011 - 22:09 Permalink
Vleermuisje

Als antwoord op door Sharrak_Schwae…

Tof dat het gelukt is er zijn al jaren veder haha maar ik ben ook al zo 10 jaar opzoek naar vampier tanden verlenging maar wil die platike dingen nie hebben haha
Een vriend van me had ze wel maar zijn tandarts zat heel ver weg maar dat boeid me nie meet haha
heb nog nie bij me tandarts gevraagd maar was nieuwsgierig hoe de joue heet en wat het gekost heeft =D
do, 04/04/2019 - 23:10 Permalink
Mizu

Als antwoord op door Geke

Stom verhaal,..
Maar ik ben geboren met een tand afwijking. Ik heb van nature 2 voortanden de frontale tanden die zich daar naast bevinden had ik niet dus zijn mijn hoektanden daar gegroeid. Een echt vampieren gebit dus

De tandarts heeft ingegrepen toen ik nog een kind was en ik kreeg m'n eerste beugel op de basisschool. Ze hebben ruimte gemaakt en de hoektanden op de normale plek gezet. In de opening Zijn perfect nette implantaten geplaatst...

Nu komt het ding, ik zou die tanden, de nette implantaten, liever om laten wisselen voor scherpere vampier tandjes... heel erg gezien ze al die moeite hebben gedaan om mij een "normaal" gebit te geven. Ik durf dit dus niet zomaar aan te kaarten. Maar kan dit überhaupt? En ik kan nergens vinden wat het maken van een nieuwe set tanden kost aleen de totaal prijs van de behandeling. Maar die schroeven heb ik al in mijn bot zitten.

Weet iemand hier meer over ? Wat vinden jullie?
wo, 11/02/2022 - 00:12 Permalink
Tandarts_Richa…

Kronen op implantaten kunnen vervangen worden. Afhankelijk v d soort/kwaliteit kroon... tussen 700-1000 Euro. Natte vinger geschat. Per Stuk. En als je het niet mooi vindt betaal je gewoon nogmaals twee nieuwe kronen. Op een implantaat is dat niet moeilijk vooral als ze geschroefd zijn. Dan zou je zelfs de oude kronen terug kunnen plaatsen. Zijn wel plaatsing kosten. Gelijmde implantaat kronen gaat niet zo makkelijk of gaat soms niet ( terug plaatsen). Ik zou het geen gezicht vinden, maar uw geld.
wo, 11/02/2022 - 23:04 Permalink