Binnenkort naar de tandarts? Gebruik de groene button "Vraag een afspraak aan" op de pagina van de tandartspraktijk op deze site waarmee u een afspraak wilt maken. Snel, makkelijk en zonder wachttijd, de tandarts belt u zo snel mogelijk.
Val op kin met volledige prothese | Page 2 | Tandarts.nl
25 berichten / 0 nieuw
Pagina 2 van 3
met kaakgerelateerde pijnklachten: tandarts
gabryberk
Laatst gezien: 1 jaar 8 maanden geleden
door gabryberk zo, 01/06/2019 - 22:37
(Reply to #11)

Ga ik zeker aankaarten en ik begrijp ook zeker de logica van een advies van de tandarts. Ik zal me even moeten laten informeren over de kosten en de mogelijkheden. Ik heb ook al contact gelegd met de tandprotheticus omdat ik binnenkort weer een nieuwe prothese mag laten aanmeten, maar foto's maken van de kaak valt buiten hun werkgebied helaas.
Dankje!

vV
Laatst gezien: 4 uur 37 min geleden
door vV zo, 01/06/2019 - 23:54
(Reply to #12)

Een tandartsverzekering is duurder dan een consult van net over de 20,- .

gabryberk
door gabryberk ma, 01/07/2019 - 00:33
(Reply to #13)

Klopt Vv alleen een consult is niet mijn doel er zullen ook foto's gemaakt moeten worden. Waar ook kosten aan verbonden zijn.

gabryberk
door gabryberk ma, 01/07/2019 - 00:34
(Reply to #14)

Klopt Vv alleen een consult is niet mijn doel er zullen ook foto's gemaakt moeten worden. Waar ook kosten aan verbonden zijn.

dan nog is een AV duurder...
vV
door vV ma, 01/07/2019 - 08:20

Overigens vind ik het geen argument waar gezondheid en risico's aan vast hangt. Wellicht is het ook een KC kwestie, die kan ook de foto maken en dat valt ook niet onder de AV voor tandartskosten. Wel onder eigen risico maar wanneer er toch een nieuwe VP in de planning ligt gaat dat er toch aan.
Ik blijf overigens bij mijn advies. Dit forum is ook geen vervanging voor tandartsbezoek. Als een gebroken kaakkopje verschuift en dat groeit verkeerd vast is dat alleen met operatie op te lossen. Je moet echt weten wat er aan de hand is om daar het beleid op vast te stellen, nu is het maar giswerk .

gabryberk
door gabryberk ma, 01/07/2019 - 09:52
(Reply to #16)

Dat is wel degelijk een argument als je afhankelijk bent van de vb.

vV
door vV ma, 01/07/2019 - 10:17
(Reply to #17)

maar wel een nieuwe prothese, omdat het mag? (blijkbaar niet omdat het moet? in de zin van versleten/te vaak hersteld/opgevuld, dus echt aan vervanging toe) die kosten liggen veel hoger...Ik begrijp de keuzes niet. Dingen die logisch zijn om te doen niet doen vanwege kosten, aan de andere kant keuzes die blijkbaar niet hoeven, maar (vee)l meer kosten.
maar goed, wat ik wilde zeggen is gezegd. Overigens is er gezien eea wellicht ruimte voor bijzondere bijstand voor medisch noodzakelijke kosten.

gabryberk
door gabryberk ma, 01/07/2019 - 17:47
(Reply to #18)

Nee hoor niet omdat het mag maar omdat het moet. Deze prothese is vijf jaar geleden aangemeten en daar zijn fouten gemaakt in de aanmeting. Geen pretje om daar vijf jaar lang mee te moeten eten en praten. Vooralsnog ga ik er vanuit dat u zelf geen prothese draagt. Want ook een nieuwe prothese aan laten meten is geen picknick. Ik vind uw toon totaal niet prettig en u trekt conclusies over situaties waar u de achtergrond niet van kent. Trouwens voor de info..bij een nieuwe prothese moet er ook een eigen bijdrage betaald worden maar daar ben ik al vijf jaar geld voor opzij aan het leggen.

Anyway...waarvoor ik hier op het forum kwam..vandaag terug geweest naar de huisarts en opnieuw gevraagd om een foto. Was volgens haar niet nodig maar als ik dan gerustgesteld zou zijn...
Kaak foto's laten maken..aansluitend CT-scan want ze hadden iets gezien. Aansluitend kaakchirurg. Fractuur in kaakkopje en discus kaakgewricht heeft ook klap gehad. De breuk staat gelukkig recht op elkaar en behandeling en voortgang de komende vijf weken met rust en zacht voedsel voortzetten.
Dus kort gezegd door twee 'deskundigen' naar huis gestuurd en bijna door een derde als ik zelf niet zo aangedrongen had.

vV
door vV ma, 01/07/2019 - 20:48
(Reply to #19)

Dat vind ik een slechte zaak. Maar hij is dus wel gebroken. Goed advies over beleid is pas te geven wanneer je weet wat er aan de hand is. Niet alleen dat maar ook hoe hij gebroken is . Dat anderen hun werk niet naar behoren doen is niet mijn schuld...

Ik maak genoeg prothesen, weet wat het inhoud. Weet ook dat wanneer er structurele fouten inzitten je niet 5 jaar hoeft te wachten maar met onderbouwing gewoon een machtiging krijgt dat eerder te doen. Ik ga met wat ik schrijf af op informatie. Mijn reacties komen voort uit wat mij aan info aangeboden wordt. Wanneer dat dan achteraf anders is, is ook dat niet mijn schuld...
Ik ben hier om info te geven in brede zin ( waar ook anderen wataan kunnen hebben wellicht), en dat gebeurt vrijwillig, in vrije tijd en/of tussen normale werk door. Dat u niet blij bent met de manier waarop ik dat doe is eerlijk gezegd niet mijn probleem. De info wordt er niet anders van.

Dan heb je nu dus antwoord...
hermina
Laatst gezien: 3 weken 2 dagen geleden
door hermina di, 01/08/2019 - 19:20
(Reply to #20)

Heel fijn dat je nu toch het antwoord hebt op jouw vraag, het is dus gebroken! Zoals ik al schreef waren wij (mijn tandarts en ik) daar bij mij uiteindelijk (ik iets eerder dan hij) ook redelijk van overtuigd. Ik heb gekozen om geen foto's te nemen, maar het resultaat is gewoon hetzelfde. De behandeling verschilt dus niet, ik ben alleen niet de molen in gegaan, juist omdat ik dat al wist (dus zeker ook mijn eigen keus!).
Ik denk echt dat je alsnog een tandarts moet bezoeken, want je kaak gaat verzetten/andere positie tov eerder, dan moet je echt opletten voordat je een nieuwe prothese krijgt aangemeten!!! Ik denk hier graag even met je mee, en heb het alleen over jouw kaakprobleem op dit moment. Mijn (eigen) gebit heeft zich aangepast (uitgroei en gewoon kauwen, nieuwe beet, heeft ook lang geduurd), maar dat doet een kunstgebit niet, je kaak past zich in die zin niet aan!!!
Let daar op en vraag er naar bij degene die je nieuwe gebit aan gaat meten! Want als je nu een nieuw kunstgebit krijgt kan het zijn dat je kaken over enige tijd toch anders sluiten.. Geen doemscenario hoor, gewoon even omdat je je dat nu even moet realiseren, dan kunnen jullie er samen rekening mee houden...

Pagina 2 van 3