82 berichten / 0 nieuw
Pagina 2 van 9
Re: dragers van een kunstgebit of prothese
Roodgevaar
Laatst gezien: 9 jaar 5 maanden geleden
door Roodgevaar vr, 02/12/2010 - 08:57

Hallo,

Nou afgelopen woensdag is het dus gebeurt. Ze hebben alles eruit getrokken.. Wat een hel! Zat allemaal vaster dan ze hadden gedacht, dus ze waren er ook langer mee bezig.
Heb al sinds woensdagavond hoge koorts en pijn in men kaken.
Kan amper drinken, eten wil helemaal niet en roken met moeite.. ( en ik ben een verstokte roker, ik laat men eten en drinken liever staan dan men sigaret )
Als ik te lang praat krijg ik kokhalsneigingen. Wat een drama. En buiten de pijn en ongemak om, zie ik er ook nog eens uit als een freak. Men lach en en men ogen waren zo sprekend mij, en dat is voor mijn gevoel nu van me afgenomen...
Dus om nou te zeggen dat ik er op vooruit ben gegaan..... Kan niets meer en heb pijn terwijl ik dat voorheen niet had..

tecla
Laatst gezien: 1 jaar 4 maanden geleden
door tecla vr, 02/12/2010 - 19:29

nou dan zou ik als eerste maar eens stoppen met roken..dat is HEEL slecht voor de wonden!!!ze helen langzamer....

en verder moet je wat geduld hebben...is ook niet niks wat ze met je gedaan hebben...pijnstillers elke 4 uur nemen en vloeibaar voedsel....

sterkte

EuroBirdV8
Laatst gezien: 8 jaar 9 maanden geleden
door EuroBirdV8 zo, 02/14/2010 - 00:20

ik ben 24, en denk ik mag mij welkom heten in de club.....

boven ben ik tandloos, onder heb ik ze op 1 na allemaal nog.
toen ik wakker werd onder narcose had ik exact hetzelfde gevoel als jij.
wat the F. heb ik gedaan?!?
eten kon niet meer, drinken ging moeizaam, roken. naja. als ik een halve erdoor kreeg was ik al blij.

ik moet a.s dinsdag happen.
en een gebit passend laten maken.
maar als je nagaat dat ik al 4 dagen na de ingreep vat voedsel tot me nam. denk ik dat de protese ook wel snel zal wennen.

hoe ik het heb opgelost?
1e dagen drinkontbijt (kan het nu niet meer zien), en na een paar mogelijke slokjes een sterke pijnstiller.
slikte er 3 op een dag. smorgen, smiddags, en sávonds.

ik vraag mij eigenlijk alleen af hoe lang het zou duren voordat ik eindelijk de gebit in mijn mond heb.
mis de witte bijtertjes toch wel eigenlijk.

groet, bas :smt006

Toothless
Laatst gezien: 2 dagen 9 uur geleden
door Toothless wo, 02/24/2010 - 18:09

Hallo kunstgebitdragers. Ook ik draag sinds mijn 19e verjaardag een volledig boven en onderste kunstgebit. Ben nu 46 jaar en heb nog geen seconde spijt gehad dat ik een gebit draag. Schamen omdat ik een kunstgebit draag doe ik zeker niet, integendeel doe ik mijn gebit uit als er etensresten onder zitten, waar ik ook ben.

tecla
Laatst gezien: 1 jaar 4 maanden geleden
door tecla wo, 02/24/2010 - 18:52

DAT JIJ BLIJ BENT MET JE PROTHESE PRIMA....MAAR DAT JE HEM OVERAL MAAR GAAT ZITTEN SCHOONMAKEN ALS ER ETENSRESTEN ONDERZITTEN, VIND IK WALGELIJK....SORRY...GEEN ANDER WOORD ERVOOR.

Toothless
Laatst gezien: 2 dagen 9 uur geleden
door Toothless do, 02/25/2010 - 17:52

Wat is daar wagelijk aan ? Het gaat maar over kleine stukjes etensresten en als er een toilet met lavabo is zal ik ze daar afspoelen. Wat ik walgelijk vind is dat je met een onverzorgde prothese rondloopt. Mijn kunstgebit is altijd en overal proper gereinigd en dit na elke maaltijd.

Huna
Laatst gezien: 9 jaar 8 maanden geleden
door Huna di, 03/09/2010 - 18:30

Hallo,

Nou afgelopen woensdag is het dus gebeurt. Ze hebben alles eruit getrokken.. Wat een hel! Zat allemaal vaster dan ze hadden gedacht, dus ze waren er ook langer mee bezig.
Heb al sinds woensdagavond hoge koorts en pijn in men kaken.
Kan amper drinken, eten wil helemaal niet en roken met moeite.. ( en ik ben een verstokte roker, ik laat men eten en drinken liever staan dan men sigaret )
Als ik te lang praat krijg ik kokhalsneigingen. Wat een drama. En buiten de pijn en ongemak om, zie ik er ook nog eens uit als een freak. Men lach en en men ogen waren zo sprekend mij, en dat is voor mijn gevoel nu van me afgenomen...
Dus om nou te zeggen dat ik er op vooruit ben gegaan..... Kan niets meer en heb pijn terwijl ik dat voorheen niet had..

Mijn hemel arme jij!! Hoe gaat t nu met je Roodgevaar?
Ben erg geschrokken van jouw verhaal en vind het eerlijk gezegd vreselijk dat je ermee hebt ingestemd, hoop toch zo dat dat voor jou nu minder is?

Dit topic is niet echt voor mijn leeftijd (45) blijkbaar gezien de openingsvraag, zal een ander topic openen om mijn verhaal te delen, in de hoop dat ik er nog wat wijzer van kan worden.. ook mijn mond is recent leeg :oops: :oops: :oops:

Roodgevaar
door Roodgevaar di, 03/09/2010 - 19:45

Hallo,

Van boven heb ik geen last meer gelukkig.
Maar onder is nog steeds 1 groot drama, men onderkaak is zwaar ontstoken en heb erg veel uit-stekend kaakbot, waardoor het erg pijnlijk is om men ondergebit in te hebben. Doe het overdag wel in ondanks de pijn, maar 's avonds heb ik hem wel uit. Eet nog steeds soep, vla en yoghurt.. Yeahh wat een feest..
Blijven hopen een goed resultaat.

Ik hoop dat het jou allemaal beter vergaat.

Huna
Laatst gezien: 9 jaar 8 maanden geleden
door Huna wo, 03/10/2010 - 18:17

Hallo,

Van boven heb ik geen last meer gelukkig.
Maar onder is nog steeds 1 groot drama, men onderkaak is zwaar ontstoken en heb erg veel uit-stekend kaakbot, waardoor het erg pijnlijk is om men ondergebit in te hebben. Doe het overdag wel in ondanks de pijn, maar 's avonds heb ik hem wel uit. Eet nog steeds soep, vla en yoghurt.. Yeahh wat een feest..
Blijven hopen een goed resultaat.

Ik hoop dat het jou allemaal beter vergaat.

Kan je niet zeggen hoe jouw verhaal me aangegrepen heeft, ik brak ineens... janken pffff... toen ik las dat je de afspraak had en het gebeurt was. Heb je nu geen spijt gehad en/of vreselijk boos. Wat ingrijpend is dit toch.
Gelukkig dat t boven goed zit, stapje 1 ofzo.
Onder kaak ontstoken? Dat was toch niet voor t trekken?
Mijn ontstekingen zijn ook nog niet weg en sommige plekjes zijn heel pijnlijk als ik ze aanraak, dus dat wordt ook nog wat met n passende prothese net als bij jou, vrees ik. Die van mij waren veel te groot (voor de buurvrouw ofzo?) daardoor drukte ze niet echt erg.
Word er erg slank van..... nutridrink en yoghurt leuk dieet, eten staat me ook tegen inmiddels, maar gek genoeg boeit dat t minste. Maar ja, was al niet echt zwaar, ben een beetje aan het verdwijnen ofzo...
Zijn jouw wonden genezen, bedoel geen diepe gaten meer? Want dan kun je weer stamppot eten ofzo. Durf ik nog niet, bang dat t in die gaten gaat zitten.
Wat n gedoe, heb jij nog een sociaal leven?
Liefs
Huna

Roodgevaar
door Roodgevaar wo, 03/10/2010 - 19:36

Ja ik kom nog overal, en als mensen het niet weten, zien ze er niets aan. ( gelukkig )
Wonden genezen erg goed, bijna geen gaten meer en gewoon blijven spoelen. Ik spoel ook veel met mondwater om maar een frisse smaak in men mond te hebben..
Vandaag weer bij men tandarts geweest, dat is gelukkig wel een hele fijne man, die echt naar me luistert.
Dus heeft alles weer bijgeslepen, zodat ik men ondergebit nu zonder pijn in kan hebben.
En spijt? Tja, doe er nu toch niets meer aan, kan het toch niet terug draaien, dus heb me er maar bij neer gelegd.

Ik hoop dat bij jou alles goed komt.

Groetjes,

Pagina 2 van 9