82 berichten / 0 nieuw
Pagina 1 van 9
dragers van een kunstgebit of prothese
door verbeeten ma, 12/21/2009 - 09:02

hoi ik ben martin :smt006 en ik probeer via deze weg in kontakt te komen met jongeren tussen de 18 en 40 jaar die ook een kunstgebit of prothese dragen :smt003 dus heb jij ook een kunstgebit of prothese :smt003 laat het me weten :oops:

verbeeten
Laatst gezien: 8 jaar 9 maanden geleden
Re: dragers van een kunstgebit of prothese
door charmed zo, 12/27/2009 - 20:05

Hoi Martin.

Ik ben 34 en heb sinds 23 november een boven gebit.

charmed
Laatst gezien: 8 jaar 11 maanden geleden
door miranda do, 01/21/2010 - 22:07

Ik ben 30, bijna 31 en heb sinds 2003 een volledig kunstgebit, boven en onder. Toen was ik dus 24. Hoe oud ben je zelf en draag jij ook een gebit, of krijg je er een of vanwaar je interesse?

miranda
Laatst gezien: 8 jaar 8 maanden geleden
door verbeeten za, 01/23/2010 - 12:54

Ik ben 30, bijna 31 en heb sinds 2003 een volledig kunstgebit, boven en onder. Toen was ik dus 24. Hoe oud ben je zelf en draag jij ook een gebit, of krijg je er een of vanwaar je interesse?

hoi miranda bedankt voor je bericht ik ben 34 jaar en ik heb nu ongeveer een jaar een ondergebit mijn vrienden en kennissen hebben dat niet dus dan praat je er ook niet zo makkelijk over verder hoop ik op deze manier met andere ,,gebruikers,, in aanraking te komen om gedachten uit te wisselen als je wil mag je mij toevoegen op msn dat praat misschien wat makkelijker martinverbeeten@hotmail.com fijn weekend alvast gr.martin

verbeeten
door tecla za, 01/23/2010 - 13:12

Hallo Martin,

Ik kan me voorstellen dat je er niet makkelijk over praat met vrienden en vriendinnen.

Ik ben 60 jaar en heb sinds 3 jaar 'n prothese en ik praat er ook niet over met anderen..sommigen vrienden/vriendinnen weten het echt niet en vertel ik het ook niet.

Dus ik begrijp je probleem HEEL goed.....

Sterkte ermee

groetjes van Tecla....

tecla
Laatst gezien: 4 maanden 2 weken geleden
door geerte zo, 01/24/2010 - 15:55

Wat is er zo erg aan een kunstgebit dat je er niet over durft te praten. Wees blij dat ze er zijn.
Geerte

geerte
Laatst gezien: 8 jaar 10 maanden geleden
door Roodgevaar wo, 02/03/2010 - 06:38

Hallo,

Ik begrijp wel wat je bedoeld.
Ik ben 35 en moet ook een kunstgebit Sad
Ik ging in dec 2009 naar de tandarts omdat er een vulling uitgevallen was en kreeg daar te horen dat ik een kunstgebit moet. Omdat ik paradontitis zou hebben. Ging elk half jaar naar de tandarts, om de 3 maanden naar de mondhygeniste.
Ik stond helemaal verbouwereerd weer buiten. Eenmaal thuis een andere tandarts gebeld, voor een second opnion.
Daar moest ik begin januari heen, die bevestigde het verhaal van mijn tandarts. Nou ja dan zal het wel zo zijn.
Ben al wezen happen en 10 februari is men noodgebit klaar.
Maakte er al die tijd grapjes over enzo, maar toen ik gisteren werd gebeld dat ik 10 feb naar de tandarts moet om alles eruit te laten trekken, werd het me toch teveel.
Nooit geen pijn in men mond ( op een enkel gaatje na ) naar mijn idee mooie witte tanden, waar niets aan te zien is en dan in eens een kunstgebit.
Het idee dat dit men laatste week is dat ik men tanden nog heb, vind ik vreselijk!
Ik vind het zo erg, dat ik eraan zit te denken om het af te blazen...

Roodgevaar
Laatst gezien: 8 jaar 5 maanden geleden
door verbeeten wo, 02/03/2010 - 06:48

Hallo,

Ik begrijp wel wat je bedoeld.
Ik ben 35 en moet ook een kunstgebit Sad
Ik ging in dec 2009 naar de tandarts omdat er een vulling uitgevallen was en kreeg daar te horen dat ik een kunstgebit moet. Omdat ik paradontitis zou hebben. Ging elk half jaar naar de tandarts, om de 3 maanden naar de mondhygeniste.
Ik stond helemaal verbouwereerd weer buiten. Eenmaal thuis een andere tandarts gebeld, voor een second opnion.
Daar moest ik begin januari heen, die bevestigde het verhaal van mijn tandarts. Nou ja dan zal het wel zo zijn.
Ben al wezen happen en 10 februari is men noodgebit klaar.
Maakte er al die tijd grapjes over enzo, maar toen ik gisteren werd gebeld dat ik 10 feb naar de tandarts moet om alles eruit te laten trekken, werd het me toch teveel.
Nooit geen pijn in men mond ( op een enkel gaatje na ) naar mijn idee mooie witte tanden, waar niets aan te zien is en dan in eens een kunstgebit.
Het idee dat dit men laatste week is dat ik men tanden nog heb, vind ik vreselijk!
Ik vind het zo erg, dat ik eraan zit te denken om het af te blazen...

ik begrijp presies wat je mee maakt het is ook een heel ander gevoel als je ineens een kunstgebit heb je tanden voel je niet echt je weet dat het er zit maar een kunstgebit voel je wel en dat voelt niet lekker zeker niet met eten dat duurt ook wel een tijdje voor het over gaat maar blaas het vooral niet af dat zal niet slim zijn...sterkte

verbeeten
door Chris888 wo, 02/03/2010 - 21:28

...kreeg daar te horen dat ik een kunstgebit moet. Omdat ik paradontitis zou hebben. Ging elk half jaar naar de tandarts, om de 3 maanden naar de mondhygeniste.
Ik stond helemaal verbouwereerd weer buiten.

Het klinkt alsof je niet wist dat je parodontitis hebt, dan kan ik begrijpen dat het een grote schok is. Is het nooit besproken bij de mondhygieniste?

Chris888
Laatst gezien: 13 uur 44 min geleden
door Roodgevaar wo, 02/03/2010 - 22:01

Het klinkt alsof je niet wist dat je parodontitis hebt, dan kan ik begrijpen dat het een grote schok is. Is het nooit besproken bij de mondhygieniste?

Nee, er is wel eens gezegd dat ik ontstoken tandvlees had, maar meer niet.
Dus kwam me nogal rauw op men dak.
Ik weet verstandelijk dat het beter is, maar men gevoel wil er nog niet aan. Ik wil men eigen tanden houden. Vooral ook omdat ik er ook geen last aan heb...

Roodgevaar
Laatst gezien: 8 jaar 5 maanden geleden
door geerte vr, 02/05/2010 - 21:04

Hallo Roodgevaar,

Als je helemaal nergens last van hebt en mooie tanden hebt zou ik het inderdaad maar afblazen. Nu kan het nog. Er gaat niets boven je eigen tanden en kiezen. Al zou ik ze iedere maand schoon moeten laten maken, ik zou ze er niet uit halen. Je weet niet waar je aan begint.

Gr. Geerte

geerte
Laatst gezien: 8 jaar 10 maanden geleden
Pagina 1 van 9