Mijn tandarts heeft sinds kort een beeldscherm boven de stoel gehangen waar ik TV op kan kijken, echt top! Hierdoor heb ik eindelijk afleiding van sjorren in m'n mond. Wat zou jij graag anders zien bij de tandarts of wat vind je zelf heel prettig?
Voorbeelden:
-Afspraakbevestiging via email
-SMSje een dag van te voren
- Zo'n warm nat doekje om over je gezicht te halen na een lange behandeling..
Voorbeelden:
-Afspraakbevestiging via email
-SMSje een dag van te voren
- Zo'n warm nat doekje om over je gezicht te halen na een lange behandeling..
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Ik zou zeggen, minder wachttijd in de wachtruimte. Normale communicatie als er iets aan de hand is. Continuiteit van behandelaar, dus niet elke keer een ander. Aandacht voor de persoon.
Ik ken een praktijk met spelcomputers, beeldschermen en allerlei fancy shit.....allemaal bedoeld om de aandacht af te leiden van zijn eigen matige competentie. En volledig nutteloos. Net als wifi. Alsof mensen niet effe zonder kunnen en ineens geen eigen provider hebben.
In het vrije prijzen festival kon ineens van alles, nu is het gewoon weer normaal doen.
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Inderdaad zo ongeveer waar het mij om gaat, naast kwaliteit van het feitelijk werk.
Ik vind het het prettigst als het in een praktijk juist rustig is, dus geen film boven me hoofd, radio, geklets op de achtergrond, enz.
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Verder is wachttijd verkorten prettig inderdaad. Wifi zou ik persoonlijk juist wel waarderen.
Daarnaast ben ik van de online generatie. Dus afspraken online kunnen plannen en verplaatsen, gegevens online opzoeken, online vragen stellen, mailtje of smsje wanneer je weer een afspraak moet inplannen, mooie website met alle informatie en veel gestelde vragen + antwoorden enz. enz.
Wat ik helemaal prettig zou vinden (en wat sommige praktijken al doen) is dat je ook een aantal avonden en op zaterdag terecht kunt. Ikzelf ben consultant wat betekent dat ik veel reistijd heb. Als ik naar de tandarts moet kan dit pas vanaf 8uur. Dus rij ik pas om 8:30 uit mijn woonplaats weg wat betekent dat ik midden in de file kom te staan en pas rond 10uur bij een klant ben. De laatste afspraak is om 16:30 (bij de ortho zelfs om 15:45...) dus daarbij eigenlijk precies hetzelfde probleem. Maar goed, ik kan niet inschatten hoeveel animo ervoor zou zijn natuurlijk.
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Stel je gaat twee maal per jaar naar de tandarts, dan pas je dat in je agenda aan. Stel de tandarts werkt altijd elke avond, wanneer heeft die dan vrij? Nooit. En overdag moet ie bereikbaar zijn. Dat 24/7 gedoe werkt alleen als je dus meerde, en daarmee niet per se dezelfde tandarts hebt. Een normale praktijk heeft openingstijden, maar elk uur na normale werktijd kost 1,5 x de assistent en levert, omdat het reguliere openingstijden worden , niets meer op. Het mag niet eens als extra worden betaald als zou de patient het willen......want, dat is de wet die bepalend is voor onze tarieven. Daarom is er steeds minder animo voor aparte openingstijden.
En realiseer je, jij 1 of twee maal aanpassen versus de tandarts het hele jaar door pas na 8 uur s avonds naar huis. Kan je vertellen, dat vinden ze bij mij thuis a priori geen succes.
Maar ik snap je vraag, alleen gaat 99% van de praktijken er niet in mee. Helaas
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Voor die paar keer per jaar dat je naar een arts / tandarts moet, moet het maar, en anders naar een praktijk waar wel telkens een ander gezicht die je behandeld,,is gewoon een keuze. Ook tandartsen zijn soms net mensen, en die zijn ook graag een keer bij gezin, doen aan sport en / pf hobby en moeten ook hun keuzes maken wanneer zij iets graag willen of iets moeten. Hoort bij het leven denk ik dan. Als dat voor die paar keer een probleem oplevert moet je je misschien afvragen of je wel gezond bezig bent met de insteek naar het werk ( zegt hij die net de tweede gedeeltelijke burn out verwerkt heeft).
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Ik kan mijn overigens goed voorstellen dat niet iedere tandarts hierop zit te wachten. Heb daar geen problemen mee als je er ook 5 dagen in de week terecht kan. Bij mijn tandarts is dit weer beperkt tot 3 dagen dus dan is een zaterdagochtend een enorme verbetering voor mij. Mocht ik overigens pijnklachten hebben kan je haar altijd bellen en als ze tijd heeft kan je dan avonds nog terecht na kantooruren, zo niet dan word je door verwezen naar de spoeddienst.
Wat ik overigens echt handig vind is dat ik binnenkort zelf een afspraak kan inplannen via de computer. Weet dat zoiets simpels als dat, een enorme investering vergt van een praktijk die je niet snel hebt terug verdient. En een Quest in de wachtkamer is ook altijd fijn.
Verder vind ik het gewoon belangrijk dat je een goede vertrouwens-band opbouwt wederzijds. Eigenlijk is dat het belangrijkste, je gaat dan een stuk relaxter naar een tandarts toe en je hebt het gevoel dat je echt als behandelt word als een koning :smt003
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Ik vind die TV ook wel fijn (Hadden ze bij de Ortho) maar dat is niet zo belangrijk,
Ik vind het belangrijk dat ze naar je luisteren en je uitleggen wat ze gaan doen.
Het is ook wel belangrijk dat alles goed schoon gemaakt word en zo.
Bij mijn ortho was het weer zo dat er niet echt een Tandarts-Lamp (hoe ik het noem) hing maar gewoon allemaal felle lampen in het plafond als je dan TV keek is dat weer irritant.
Ik vind de wachttijden altijd zo ontzettend lang (Bij tandarts en orthodontist hoor),
Mijn tandarts heeft al een SMSje de dag van te voren ik vind dat persoonlijk heel fijn als je het vergeten bent is dat wel fijn ze sturen dit minimaal 24 uur van te voren.
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Heb wel eens gehad dat ik het vergeten ben, en zal zeker niet de enige zijn, aangezien afspraken altijd een half jaar later worden gemaakt!
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?
Re: Klantbeleving bij de tandarts, wat zou jij waarderen?