welke beugel? prijs? zie foto's

Author:
Tureluur
Posted:
di, 04/03/2007 - 21:51
ik ben tureluur en ben 18 jaar en woon in belgie
ik had gehoord dat de beugel maar terugbetaalt wordt tot aan 16 jaar
dus ik denk dat ik alles zelf mag betalen

ik zou graag mijn tanden recht krijgen zodat ik een mooie gebit en een mooie glimlach krijg
maar welke beugel zou ik het best nemen en hoeveel zou mij dat kosten
gewoonikke

ik ben geen tandarts.. dus je zou het beste een offerte kunnen vragen aan je eigen tandarts.. Ik denk dat het een slotjesbeugel wordt maar ja.. ik heb er geen verstand van..

verder krijg ik in totaal 1500 euro vergoed door mijn zorgverzekeraar.. totaal kosten plaatje 3000 euro.. wel over 3 jaar he..
ik betaal per maand 61.80 euro.. en over 2 jaar rond de 40 euro..

je zal even je verzekering moeten na pluizen wat zij jouw totaal vergoeden.. ik weet niet hoe dat verder in belgie werkt. verder betaal je per maand.. dus het valt wel mee.. ik zou het doen als ik jou was.. je hebt verder volgens mij een prima gebit.. staat alleen wat scheef..

ik ben benieuwd wat je doet.
do, 04/19/2007 - 20:33 Permalink
Tureluur

ja ik heb al een oplossing
had al geweest naar de tandarts en ik kreeg te horen dat ik 2jaar een beugel zou moeten dragen en dat zie ik niet zitten

heb dan maar gevraagt of er een ander oplossing is en ze zei datze wel iets kan opplakken op 2tanden zodat het "lijkt" ofdat mijn tanden op een rij staan
maandag en woensdag moet ik gaan dus donderdag kan ik een paar fotos trekken zodat julie kan zien wat het resultaat is:p

groetjes
vr, 04/20/2007 - 13:53 Permalink
BJN

Handig als je gaat overleggen met een orthodontist. Ik denk dat het veel sneller mooi kan worden. 2 jaar is overdreven.
Maar misschien eerst wel je gebit goed laten nakijken. Met een beugel wordt het moeilijker schoonhouden.
En 3000 euro is ook overdreven. Dat haal je niet, hoewel de tarieven voor een beugel op dit moment hoger zijn dan bij een orthodontist.... Een beetje vreemd maar wel handig voor de patienten (die het weten.....)
di, 04/24/2007 - 21:01 Permalink
gewoonikke

dat kan ook inderdaad.. maar ja.. wat is nou 2 jaar????

3000 euro totaal lijkt miss wat overdreven.. maar wie ik ook spreek met een beugel die betaald ongeveer net zo veel als ik in de maand.. dus ja als je net als ik 3 jaar een beugel heeft komt wel op dat bedrag uit..
wo, 04/25/2007 - 21:05 Permalink
BJN

onderzoek en plan = 250
vaste apparatuur = 850
1e+2e jaar - 20*48 = 960
3e jaar - 10*35 = 350
Totaal: 2410

Bij de meeste volwassenen is het na 12-18 maanden al klaar.....
wo, 04/25/2007 - 22:17 Permalink