28 juli, nu dus 3,5 week geleden heb ik onder volledige narcose al mijn tanden en kiezen laten trekken en is er boven en onder een noodprothese geplaatst.... De kaakchirurg gaf meteen aan dat de onder prothese te groot was en ik daarmee terug moest gaan.... Ik had toch een afspraak bij de prothese maker staan voor de dag erna... Dus heb ook meteen aangegeven wat de kaakchirurg vertelde... Ik ben inmiddels 4 keer terug geweest, ze hebben wat drukplekjes verholpen, maar mijn onder prothese zit echt voor geen meter.... En dit wordt steeds erger, waardoor ik steeds meer pijn krijg, steeds meer moeite krijg met praten, en eten lukt ook niet, maar goed daar was ik wel op voorbereid.... Maar vooral praten gaat verschrikkelijk en dat beperkt mijn leven op dit moment enorm... Ik schaam me er ook voor, want als ik iets zeg klappert ie alle kanten op in mijn mond, en ik durf dus nieteens naar mijn werk te gaan... Vorige week was mijn eigen technicus op vakantie en ben ik bij een andere praktijk geweest van dezelfde organisatie en degene die mij hielp had dit ook nog nooit gezien... Mijn ondertanden komen zeker een halve centimeter voor mijn boventanden uit, en hij zit scheef, de linkerkant zit bijna een cm lager dan de rechterkant, en hierdoor sluiten de kiezen op geen enkele plek op elkaar aan... Ze heeft er nog iemand anders bij gehaald om te kijken en hij zei dat de kaak soms een andere stand aan neemt om pijn te vermijden.... Maar toen mijn prothese is aangemeten had ik mijn boven en onder voortanden nog en mijn ondertanden stonden echt niet voor mijn boven tanden, dus naar mijn idee kan dit niet kloppen... Aankomde donderdag heb ik een afspraak voor een softliner, maar naar mijn idee kan het gaat niet goed komen met dit onder gebit en ik vraag me dus ook af wat ik nu moet doen.... Ik vindt het gebit verder echt prachtig gemaakt, maar ik kan toch niet zo door.... Ik durf nergens naartoe, heb veel pijn, en vooral het praten is echt verschrikkelijk.... Hij drukt ook echt tegen mijn onderlip aan, waardoor mijn onderlip ook heel dik is... Hij staat echt veel te veel naar voren toe....
Uw kaak blijft uw leven lang…
Als antwoord op Uw kaak blijft uw leven lang… door Tandarts_Richa…
Dank u wel voor u…
Dus u vindt dat ze nu de beet opnieuw moeten bepalen, en de tanden en kiezen opnieuw op moeten stellen? Ik denk echt dat ze me gaan proberen af te schepen....maar ik kan zo ook echt niet door gaan....
Wat ik me nu ook afvraag, zou de kaak nu ook verkeerd kunnen slinken omdat de noodprothese niet goed is? Kijk ik probeer hem toch zoveel mogelijk in te hebben, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik uiteindelijk uit kom op ondertanden die voor mijn boventanden blijven uitkomen omdat de kaak straks de vorm van de verkeerde prothese heeft aangenomen....
Het is natuurlijk onmogelijk…
Nou ja ik gebruik het woord…
Geen nieuw beetbepaling...??…
Ik heb hier de foto's…
Als antwoord op Uw kaak blijft uw leven lang… door Tandarts_Richa…
Ik ben blij dat ik bij een…
nou niet extra scheef voor…
Koene Ridder plaats een foto…
Als antwoord op Koene Ridder plaats een foto… door Tandarts_Richa…
Bij deze
Dat ziet er idd beter uit…
Als antwoord op Dat ziet er idd beter uit… door Tandarts_Richa…
Dus je vind dat ik bij een…
U als deskundige
Als antwoord op Dat ziet er idd beter uit… door Tandarts_Richa…
Inderdaad... Wat ik wel even…
Als antwoord op Inderdaad... Wat ik wel even… door Anne-76
Sterkte en wens voor u dat…
Idd sterkte. Van hier kan ik…
Ik ben echt opgelucht, ze…
Gelukkig. Houdt ons op de…
Als antwoord op Ik ben echt opgelucht, ze… door Anne-76
Anne 76, wat een toestand…
Goed dat u het heeft gelezen…
Ik ben echt ontzettend blij,…
Gelukkig. Niet vergeten b…
Er was iets niet goed gegaan…
Ziet er mooi uit Anne👍
Als antwoord op Ziet er mooi uit Anne👍 door netje59
Dank je wel, het voelt ook…
Als antwoord op Gelukkig. Niet vergeten b… door Tandarts_Richa…
Ja doe ik, bij die andere…
Betere kleur
Fijn dat het nu goed is Anne…
Houdt ons op de hoogte svp
Ik zou jullie op de hoogte…
Zet door maar blijf niet te…