Binnenkort naar de tandarts? Gebruik de groene button "Vraag een afspraak aan" op de pagina van de tandartspraktijk op deze site waarmee u een afspraak wilt maken. Snel, makkelijk en zonder wachttijd, de tandarts belt u zo snel mogelijk.
Witte aanslag tong gaat niet weg | Page 3 | Tandarts.nl
26 berichten / 0 nieuw
Pagina 3 van 3
De echte oplossing tegen een witte tong
Anoniem133
Laatst gezien: 2 jaar 6 maanden geleden
door Anoniem133 do, 12/28/2017 - 23:00

Hallo iedereen,

Ik heb de oplossing! Zuiveringszout of in het Engels Baking Soda.

Jaren heb ik tegen ditzelfde probleem aangelopen, een witte tong. Eerst schraapte ik mijn tong wel 4 keer op een dag. Maar gelukkig heb ik eindelijk een oplossing gevonden die echt werkt, namelijk Zuiveringszout of in het Engels Baking Soda. Je kan gewoon bij de supermarkt een pak halen voor €1,50. Met 1 pak kun je een aantal maanden vooruit.

Hoe gebruik je het? Simpel, je pakt een shotglaasje en vult 1/3 met zuiveringszout. De overige 2/3 van het glaasje vul je met water. Met dit shotglaasje spoel je je mond ongeveer 1 minuut (ook goed spoelen aan de achterkant van je tong). Daarna spuw je het uit en spoelt je je mond niet met water. Na een kwartier kijk je in de spiegel en je tong is weer rosé.

Dit doe ik zo'n 2 keer per dag. Na 2 of 3 dagen zie je al duidelijk verschil. Verder is zuiveringszout ook hét middel voor wittere tanden, dit was de reden voor mij om het in eerste instantie te proberen.

De echte oplossing tegen een witte tong
afbeelding van Lieneke
Lieneke
Laatst gezien: 1 dag 10 uur geleden
door Lieneke vr, 12/29/2017 - 15:05
(Reply to #22)

Zucht...natriumbicarbonaat zit gewoon in je tandpasta....

Witte tong
Nick 2457
Laatst gezien: 5 maanden 4 dagen geleden
door Nick 2457 wo, 01/29/2020 - 14:04

Hallo, heeft iemand in dit forum de oplossing al gevonden? Ik kamp ook al een jaar met het probleem van de witte tong...

Witte tong
Joris Van Eeckhoven
Laatst gezien: 1 maand 1 week geleden
door Joris Van Eeckhoven di, 05/19/2020 - 11:45
(Reply to #24)

Ik heb precies hetzelfde probleem. En ook alles geprobeerd. Sommige dingen werken wel.. Eventjes. Alsof je enkel het symptoom aanpakt maar niet de oorzaak. Ik ben iemand met last van veel (emotionele) stress. Ik vermoed dat dat er iets mee te maken heeft. Iemand hier die er ondertussen meer over weet?

Witte tong
afbeelding van Lieneke
Lieneke
Laatst gezien: 1 dag 10 uur geleden
door Lieneke vr, 05/22/2020 - 10:47
(Reply to #25)

De aanslag keert sowiewo elke keer terug. Het is namelijk tandplak en dat keert ook gewoon steeds terug op je tanden. Mechanische verwijdering is nog steeds het beste. Eventueel aangevuld door een spoelmiddel met zink en/of chloorhexidine. Stress kan je mond behoorlijk droger doen maken waardoor er minder natuurlijke reiniging is. Dus dat kan er er zeker mee te maken hebben. Een glas water direct in de ochtend zou ook kunnen helpen. Stress hebben we allemaal, de truc is er om er goed me om te gaan. Dat heeft alles te maken met mindset. Misschien zou je je daarin kunnen verdiepen.

Pagina 3 van 3