Binnenkort naar de tandarts? Gebruik de groene button "Vraag een afspraak aan" op de pagina van de tandartspraktijk op deze site waarmee u een afspraak wilt maken. Snel, makkelijk en zonder wachttijd, de tandarts belt u zo snel mogelijk.
De beste mondverzorgingsmiddelen | Page 3 | Tandarts.nl
30 berichten / 0 nieuw
Pagina 3 van 3
Re: De beste mondverzorgingsmiddelen
Tandenborstelman
Laatst gezien: 6 jaar 3 weken geleden
door Tandenborstelman vr, 01/03/2014 - 11:57

Interessante ontwikkeling. Ik vraag me af waar die stijging vandaan komt. Mijn eigen tandarts adviseert nooit om naar een mh te gaan. Andere tandartsen wellicht wel? Ik kan me niet zo snel voorstellen dat mensen "spontaan" naar een mh gaan zonder dat daar aanleiding voor is.

afbeelding van Lieneke
Lieneke
Laatst gezien: 3 dagen 18 uur geleden
door Lieneke vr, 01/03/2014 - 12:01

Nou, dat gebeurt eigenlijk vrij regelmatig. Misschien verwijst jouw tandarts best wel eens patienten naar de mondhygienist. Vraag het hem eens.

vV
Laatst gezien: 20 uur 12 min geleden
door vV vr, 01/03/2014 - 12:10

als ik verwijs is dat met een heel goede reden. Ik heb geen MH in de praktijk, werk met meerdere vrij gevestigden en de praktijk voor parodontologie.
Doorsturen doe ik :
wanneer het eigenlijk het enige probleem is wat vaker per jaar gezien/behandeld moet worden, dan volsta ik met 1 controle per jaar.
bij paro die voorbij een bepaalde grens is (heb ik minder zin in, luxeprobleem van mijzelf)
bij paro bij niet echt gemotiveerde patiënten (vaak luisteren ze wel wanneer iemand anders hetzelfde nog een keer verteld)
bij duidelijk ongemotiveerde mensen die herhaaldelijk mijn adviezen negeren (ongeacht of ze hard op weg zijn naar paro probleem of niet, met zelfde argument als hierboven).

Tandenborstelman
Laatst gezien: 6 jaar 3 weken geleden
door Tandenborstelman vr, 01/03/2014 - 12:58

Ah oké. Wat is "paro"?

Mijn tandarts is al "op leeftijd". Ik vraag me af of het dus juist de jongere generatie is die het beter doet en meer voorlichting geeft. Wellicht was dit vroeger niet zo aan de orde en wordt daarom door de "oudere generatie" minder voorlichting gegeven en minder vaak (of niet?) doorgestuurd naar de mh. Ik kan het de mijne niet vragen want die zie ik pas over een jaartje weer Smile

La musica
Laatst gezien: 5 jaar 10 maanden geleden
door La musica di, 11/04/2014 - 21:54

Ik zie dat er wat mensen zijn die liever niet te lang chloorhexidine gebruiken. Ik gebruik daarom RetarDEX mondspoeling sinds ik pijn kreeg aan mijn tong. Doordat het mild is en toch effectief kan ik het langdurig gebruiken tegen slechte adem en tandvleesproblemen. Voor de verzorging van mijn gevoelige tanden gebruik ik UltraDEX, deze tandpasta is ook heel mild, schuimt bijna niet, waardoor ik beter blijf poetsen en er zit fluor in. Kijk maar hoe het werkt: http://www.youtube.com/watch?v=RyQPPua33iA. Wel duur, maar ik gebruik maar een klein beetje per keer. Op internet kun je zien of de producten iets voor jou zijn. Het heeft mij in ieder geval geholpen, daar ben ik erg blij mee.

afbeelding van Lieneke
Lieneke
Laatst gezien: 3 dagen 18 uur geleden
door Lieneke wo, 11/05/2014 - 11:39

Ach, wat een mooie reclame....ik voel een ban aankomen...

Brigitte Laan
Laatst gezien: 5 jaar 6 maanden geleden
door Brigitte Laan vr, 03/20/2015 - 15:40

Goh, ik vraag me af waarom ik geld betaal voor mijn mondhygiëniste. Ze raadde mij juist wel flossen, gumpicks en mondspoeling aan. Misschien toch een andere zoeken.

Maar dat is toch ook juist datgene wat je het beste kunt doen, nou ja, dan vooral rageren? Ik zou wat dat betreft niet meteen aan de gumpicks gaan, maar bijvoorbeeld beginnen aan iets van Interprox, die schijnen zo'n beetje de beste zijn en die zie je op zo'n nieuwe webshop*****************************************best wel heel goedkoop. Biggrin

martin178
Laatst gezien: 4 jaar 4 maanden geleden
door martin178 vr, 03/20/2015 - 15:55

Ik zou wat dat betreft niet meteen aan de gumpicks gaan, maar bijvoorbeeld beginnen aan iets van Interprox, die schijnen zo'n beetje de beste zijn

Ja, maar je hebt ook allerlei andere merken zoals TePe en GUM enzo, .... Welke de beste is, dat is echt zoiets waarvan je de onderzoeken niet kunt vertrouwen, omdat echt elk onderzoek wel weer door één of ander bedrijf gesponsord is. Ik denk zelf dat ze allemaal wel goed zullen zijn.

janvsteen
Laatst gezien: 5 jaar 3 maanden geleden
door janvsteen vr, 06/12/2015 - 11:27

Zelf heb ik ervaring met webshops. Ze verkopen ook verschillende soorten van de waterpik! Ik heb hier zelf de ''Waterpik Monddouche WP-100 Ultra'' gekocht en ben erg tevreden over het product het reinigt mijn mond goed en is handig in gebruik.

Pagina 3 van 3