Iemand in mn omgeving is een nieuw kunstgebit nodig en al meerdere jaren niet naar de tandarts geweest. Deze heeft verder een tandloze kaak, dus een kwestie van happen en de tandtechnicus kan lekker gaan knutselen.
Hoe gaat dat verzekeringstechnisch in zn werk. Moet je dan ook gesaneerd zijn? Degene is verzekekerd bij Groene Land Achmea.
Kan iemand mij daar meer duidelijkheid over geven?
gr Alfred :smt006
Hoe gaat dat verzekeringstechnisch in zn werk. Moet je dan ook gesaneerd zijn? Degene is verzekekerd bij Groene Land Achmea.
Kan iemand mij daar meer duidelijkheid over geven?
gr Alfred :smt006
Heel veel succes en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is bij je kennis.
:smt006 Geke
Het zou mooi zijn dat deze kosten voor 75% vergoed wordt, want dit lijkt ook niets. Maar deze info zal ik dus bij het ziekenfonds weg moeten halen?
Bedankt voor de snelle reaktie.
en ja ik weet dat het niet bij het happen blijft. Ben dit jaar een aantal dagen in een tandtechnisch laboratorium geweest en gezien hoe dat precies gaat. Ik heb zelfs een opbeetplaat gemaakt die weer teruggestuurd werd naar de tandarts om de hoogte te bepalen voor het kunstgebit. Lastig hoor met die was. Als het te heet wordt, drupt het bij je vingers langs. Maar het is leuk om die processen te zien.
gr
Alfred :smt006
maakt voor in het nieuwe jaar trouwens niet meer uit, voor iedereen is de prothese 75% gedekt in de basisverzekering, de rest valt eventueel onder een aanvullende verzekering.
Of je hier een rekening voor krijgt en voor welk deel hangt ervan af of en wat voor soort overeenkomst de tandarts heeft met de betreffende verzekering.
gr
alfred