prijs facings

Author:
Deborah
Posted:
do, 04/22/2004 - 12:59
Hallo

Ik heb deze week een prijsopgave laten maken door een tandkliniek voor facings ( porselein )
De kosten zijn 800 Euro per facing.
Ik vind dit absurd. Ik heb er 4 nodig ivm spleetje in mijn voortanden.
Heeft iemand misschien tips voor mij en eventueel goede ervaringen met bepaalde tandartsen die niet zo duur zijn?
Deborah

Ja dat heb ik ooit laten doen maar ze konden toen het spleetje niet helemaal opvullen omdat ik dan te brede voortanden kreeg.
het plan is nu om facings voor 4 voortanden te gebruiken zodat de 2 kleinere voortanden die naast mijn voortanden zitten ook wat groter gemaakt worden.
Ik zie hier echter prijzen tussen de 150 en 450 Euro voorbijgaan. Wat is dan het verschil? Waarom zou ik 800 Euro per facing moeten betalen?
Zit er verschil tussen de kwaliteit van facings? Er is mij gezegd dat ze wel 20 jaar mee kunnen gaan. Ik lees overal echter dat facings 5-10 jaar meegaan.
do, 04/22/2004 - 17:51 Permalink
Ricky

800 Euro is inderdaad wel ERG veel voor een facing!!
Er bestaan overigens nogal wat prijsverschillen.
Het hangt er van af of het een "direkte" facing (rechtstreeks in de mond, m.b.v. composiet) of "indirekte" facing (door een tandtechnieker gemaakt, na het nemen van afdrukken) is. Deze laatste is duurder, maar mooier.
Ook het materiaal bepaalt de prijs: composiet of porselein (is duurder,maar ook duurzamer).
Tot slot heb je nogal wat prijsverschillen wat betreft tandtechniekers. Deze zijn niet, zoals tandartsen, gebonden aan vaste tarieven.
Groeten, Rick :smile:

[ Dit Bericht is bewerkt door: Ricky op 2004-04-22 19:45 ]
do, 04/22/2004 - 19:42 Permalink
Smokey

Ik kan je helaas nog niet vertellen wat het mij gaat kosten, volgens mijn tandarts is mijn tandvlees er slecht aan toe en moet ik eerst dat in orde maken.

Dus goed poetsen(vandaag sonicare gekocht) en heb wat spoeling van hem meegekregen.

Voor mij is het dus nog even wat maandjes afwachten.
ma, 04/26/2004 - 20:21 Permalink
de digitale tandarts

Er bestaan grote prijsverschillen tussen facings.

Het grootste verschil zit tussen direct aangebrachte facings met behulp van witte vulling (composiet) en door de tandtechnieker vervaardigde porseleinen facings (indirect).

Ik kan me wel een situatie voorstellen waar de prijs van een facing de 500 a 600 euro te boven zou kunnen gaan:

De patient die geinteresseerd is in de facings laat eerst studiemodellen vervaardigen waarop de behandelmogelijkheden op te zien zijn (wax-/mock-up) Aan de hand van de wax-up worden de tanden beslepen, afgedrukt en zal er een tijdelijke restauratie vervaardigd worden die de wax-up benadert.
De patient kan dan in deze fase de vorm van de 'nieuwe' tanden beoordelen. Indien er zich geen problemen voordoen zal de tandtechnieker de porseleinen facings gaan maken.
De patient is dan al bij de tandtechnieker langs geweest, waar de kleur bepaald is en gesproken is over de wensen en mogelijkheden.
Vlak voordat de porseleinen facings klaar zijn, zal de patient weer bij de tandtechnieker langs gaan om de facings te passen en de laatste veranderingen door te voeren. De facings kunnen daarna bij voorkeur op dezelfde dag door de tandarts geplaatst worden.

Op deze manier is er vaak op een voorspelbare wijze een goed eindresultaat te behalen. Maar het kost van alle partijen veel tijd en samenwerking, waardoor de kosten ook relatief hoog liggen.

Indien er minder tijd en aandacht besteed zal worden dan is het logisch dat u ook een lagere prijs per facing zou mogen verwachten.

Met vriendelijke groet.





[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2004-04-28 17:01 ]
wo, 04/28/2004 - 16:59 Permalink
orchidee48

Ik heb onlangs facings in Turkije laten plaatsen. Ik had een spleetje van 2 mm. De tandarts sprak nederlands en had hier ook gewerkt. Er gebeurde precies hetzelfde als in Nederland, alleen de prijs was de helft van wat ik in Nederland betaald zou hebben. Ik betaalde voor een porseleinen facing all in 300 euro! De tandarts heet [>>> mod: naam tandarts verwijderd] en is te vinden als je [>>> mod: naam praktijk verwijderd] googelt. Hij was erg aardig en handelde het geheel af in een week! Dus na ook nog een leuke vakantie kwam ik mooi terug in Nederland. Echt een aanrader!

[>>>mod: liever geen namen noemen, zie forumregels]

Namen kunnen eventueel via PB worden gegeven.
wo, 01/23/2008 - 12:03 Permalink
Spiegeltje

Volgens mij moet je oppassen dat je geen appels met peren vergelijkt. De ene facing is de andere niet, misschien levert die Turkse tandarts wel topkwaliteit voor dat geld wat in Nederland meer kost dan 300 euro. Wie zal het zeggen? :D ? Uit andere draadjes op het forum lees ik dat de prijs van een facing nogal kan verschillen wat te maken heeft met de techniek, werkwijze en materiaal en niet te vergeten de marge.

Maar goed, als je goedkoop klaar wilt zijnn hoef je inderdaad niet naar die tandarts in Turkije, da's duidelijk.
wo, 01/23/2008 - 13:31 Permalink
Spiegeltje

Voor minder dan dat bedrag worden Procera facing's geplaatst.


Voor (beduidend) meer dan dat bedrag ook.

Alsof alleen in het buitenland topproducten gebruikt worden. :smt018

Heb ik niet gezegd.
wo, 01/23/2008 - 15:07 Permalink
vV

als je goedkoop klaar wilt zijnn
tja wat is goedkoop. iets wat weinig kost en misschien kort meegaat, of iets wat heel misschien maar niet per se meer kost, of zelfs gewoon hetzelfde en 5 jaar garantie heeft en door een kundig tandarts om de hoek gemaakt wordt, en zonder (extreme) reiskosten ook nog een vergoed kan worden vanuit de AV. Want met werk uit wel land over de grens dan ook is dat zeker niet altijd het geval.

En laten we wel wezen, meegaand in de gang der volkeren en vooral economie worden dit soort ""buitenkansjes"" elk jaar minder aantrekkelijk, ook daar stijgen de prijzen...

En het is natuurlijk niet eerlijk dit soort prijzen te vergelijken met de uitwassen van regio 800 pers stuk zoals een bepaalde grote ""kliniek"" ze waardeert, je moet ze gewoon vergelijken met de normale kosten door een normaal rekenende tandarts die het niet hoeft te hebben van eenmalige grote renovaties waar ze zo veel mogelijk gewin uit moeten zien te halen, maar die graag een lange termijn relatie opbouwt met zijn patienten, zo je wilt klanten.
en dan zit je in NL toch echt bij de 300,=.
wo, 01/23/2008 - 15:46 Permalink
hermina

Buiten het kostenverhaal om: dat “tandarts om de hoek” (zoals vV schreef) spreekt mij hier wel erg aan. Ik heb geen facings, maar als ik ze zou hebben en er ontstaat een probleem….. Dan zou ik terug willen naar (of evt. verhaal halen bij) degene die ze aan heeft gebracht. Dan is Turkije wel een beeeetje ver van huis.
wo, 01/23/2008 - 16:23 Permalink
orchidee48

De facings die ik heb laten plaatsen in Turkije zijn van porselein en echt heel mooi! Het verschil in prijs zit volgens mij niet in de kwaliteit maar in de overheadskosten! In Turkije verdient een tandarts die een een Amerikaans tandheelkundig ziekenhuis werkt 1500 euro per maand! Dat is wat anders dan de honoraria in Nederland of Duitsland! Voor mijn reis was ik retour 148 euro kwijt en voor het (goedkope) hotel bij Sultanahmed in Istanbul betaalde ik 85 euro voor een week! Dus...
wo, 01/23/2008 - 17:22 Permalink
Spiegeltje

Die afstand vind ik het belangrijkste bezwaar. Iemand die naar het buitenland gaat voor zo'n behandeling moet zich goed op de hoogte stellen van de voor en nadelen en niet alleen de vaak aantrekkelijke prijs de doorslag laten geven. Dan komt het plaatje er misschien wat minder rooskleurig uit te zien. Mag iedereen echter zelf afwegen.

Als ze in Nederland 600 euro of meer voor een facing berekenen wil je ook weten welke meerwaarde hiervoor wordt geboden ten opzichte van een meer gematigde prijsstelling. Andere tandartsen dan vV en Robinson in deze draad gaven op dit forum al aan dat prijzen kunnen verschillen, ook als sprake is van porceleinen facings, en dat dit soms ook gerechtvaardigd kan zijn. Wat niet wil zeggen dat hoge prijzen dat per definitie zijn. Daarvan zijn ook genoeg voorbeelden.

@orchidee
Heb je ookeen prijsopgave in NL gekregen en was die inderdaad 2x zo duur. Ging het daarbij om een cosmetische of een gewone praktijk (je hoeft geen namen te noemen!).
wo, 01/23/2008 - 17:35 Permalink
hermina

Zelfs al ben je elders goedkoper uit, evt. met een vakantie op de koop toe, ik zou het persoonlijk nog steeds veel liever bij mijn eigen tandarts laten doen, kan ik morgen terug als het nodig is. Maar ieder zijn eigen keuzes, heel fijn dat het jou zo goed bevallen is!
wo, 01/23/2008 - 17:46 Permalink
vV

Het verschil in prijs zit volgens mij niet in de kwaliteit maar in de overheadskosten!
wat wij dus proberen te zeggen: er is geen verschil in prijs in principe...Sterker nog met de reiskosten erbij is T. dus duurder... En dan heb ik het ook over porselein (Procera) of een niet procera maatgemaakte porseleinen facing..

Ja er zijn mensen die meer rekenen, en dat verschil zit vaak in de gehanteerde techniekkosten. maar van de bodem af een recht toe recht aan ""basis"" facing is regio 100 honorarium, wellicht verdoving erbij en maximaal 165,= techniek. Bij elkaar dus nog niet eens 300,=. Doe eens een partiele omslijping dus uitgebreider, kom je op een 220 honorarium, maar nog steeds maximaal 165 techniek , dan ga je inderdaad grofweg op de 400 per stuk komen incl verdoving. Ben ik nog steeds concurrend met T. tenzij je een rij van 6 of zo gaat maken die zo`n uitgebreide beslijping nodig hebben...is het verschil nog niet groot, zeker als er een AV in het spel is..

en dan moet je nog meetellen dat je een week vakantie inlevert.. meeste mensen vinden naar de tandarts gaan tenminste geen uitje... ook al is het in een lekker klimaat, met een goed hotel eraan. Persoonlijk zou ik de vakantie liever anders besteden, maar dat is uiteraard persoonlijk.

een spleetje van 2 mm zou ik overigens liever met composiet dichten, als dat het enige is..zonde van de tanden om daar volle facings op te plaatsen.
wo, 01/23/2008 - 17:51 Permalink
Spiegeltje

wat wij dus proberen te zeggen: er is geen verschil in prijs in principe


Maar wat ik probeer te zeggen: je moet eerst weten wat precies bij TS in Turkije is gebeurd alvorens daar een Nederlandse prijs aan te koppelen en die te vergelijken.

Alleen een porceleinen facing zegt niet alles. Het is te vroeg om te kunnen stellen dat Orchidee een oor is aangenaaid ....

Het zou natuurlijk wel kunnen..... :-?
wo, 01/23/2008 - 18:02 Permalink
hermina

en dan moet je nog meetellen dat je een week vakantie inlevert.. meeste mensen vinden naar de tandarts gaan tenminste geen uitje... ook al is het in een lekker klimaat, met een goed hotel eraan. Persoonlijk zou ik de vakantie liever anders besteden, maar dat is uiteraard persoonlijk

Ik heb het niet geschreven in mijn bericht, omdat het idd persoonlijke keuzes zijn, maar het was absoluut wat ik (naast de rest) ook dacht.
wo, 01/23/2008 - 18:16 Permalink
robinson


Alleen een porceleinen facing zegt niet alles. Het is te vroeg om te suggereren dat Orchidee een oor is aangenaaid ....

Het zou natuurlijk wel kunnen..... :-?


En dat zijn jouw woorden. :smt003
wo, 01/23/2008 - 18:49 Permalink
linda29

Ik heb een offerte van mijn tandarts ontvangen voor 3 facings voor 1 voortand en 2 hoektanden. De andere voortand wordt vervangen door een implantaat. Nu heb ik op het internet een tarievenlijst gevonden opgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit. Daar staat code R79, facing 100,50 per stuk. Dat is dus de prijs voor de facing zelf. Dat is een vaste prijs. Daarbij komen nog techniek kosten. Klopt het dat de tandarts deze zelf mag bepalen? Mijn tandarts geeft 750 euro op voor techniek kosten. Daarnaast nog diverse kosten voor J03 proefopstelling, G10, Y82, R73 en C29. Alles bijelkaar d zo'n 1260 euro dus ruim 400 euro per tand. Nu is mijn vraag, is het wel mogelijk om prijzen te vergelijken omdat ik begrijp dat de behandelingsprijzen zijn vastgesteld.
zo, 04/13/2008 - 12:31 Permalink
vV

J03 heeft te maken met het implantaat, niet met de facings. Snap dus niet dat die in een begroting voor facings staat.

C29 kan ik plaatsen, voor maken set-up. Y82?? ken geen Y code bij d UPT tarieven?
G10 kan ik ook plaatsen in relatie tot het feit dat er ook facings op de hoektanden gemaakt worden, in verband met de geleiding.

R 73 kan je over discussieren bij het maken van facings.

Tarieven zijn vastgesteld, tandtechniektarieven zijn vrij, moeten echter wel 1 op 1 doorberekend aan de patient. Dan hangt het dus van het lab van de tandarts af, daar kunnen verschillen in zitten. Hangt ervan af wat er in die 750,- zit, daar zit in ieder geval werk in lijkt mij in samenhang met de J03 , het implantaat dus, en de daarmee samenhangende set-up, meerdere modellen, opwassen, wellicht ook mallen voor noodkroon en slijphulp. Dan kom je een aardig eind in die richting. Vaste tarieven betekent niet dat er sprake is van standaard werk. De UPT lijst geeft ruimte om eventueel extra noodzakleijk werk ook te extra te rekenen, is logisch ook. is niet bij iedereen nodig, maar in relatie tot het implantaat kan ik er mij wel wat bij voorstellen.
zo, 04/13/2008 - 13:09 Permalink
jk12345

Als je een facing wil dan zou ik naar Turkije gaan en het daar laten doen in je vakantie. Cosmetische behandelingen zijn in het Midden-Oosten heel goedkoop en de chirurgen zijn echt ervaren erin. 3 van mijn vriendinnen hebben hun neus daar gedaan (Irak en Syrie) en het is echt mooi geworden. Vele van mijn nichtjes hebben ook facingen gedaan (IN IRAK) en het ziet er echt prachtig uit. Ze hebben nu denk ik al 4 jaar. Niets mis mee dus. Ben van plan ook eentje te nemen maar dan wil ik het in Turkije doen.
zo, 10/12/2008 - 12:26 Permalink
vV

3 van mijn vriendinnen hebben hun neus daar gedaan (Irak en Syrie) en het is echt mooi geworden. Vele van mijn nichtjes hebben ook facingen gedaan (IN IRAK)
blijft een gok.... zeker in die regio (vooral uit de berm blijven...). Maar iedereen mag het voor zich weten hoor!
ma, 10/13/2008 - 15:56 Permalink
vV

ja goed he?? :smt003

Maar effe serieus: ik begrijp niet wat neuscorrecties (dus plastische chirurgie ) met tandheelkundige behandelingen te maken heeft, misschien kunt u mij dat uitleggen. Zoals ook uw eigen opmerking dat uw facings uit Turkije waar u volgens eigen zeggen € 300,- per stuk voor betaald heeft (exclusief de ""vakantie""-kosten) goedkoper zou zijn dan in NL , terwijl hierboven duidelijk uitgelegd staat dat goed gemaakte facings in NL ook iets dergelijk kosten. Wat is daar goedkoper aan dan?? (ja er zijn duurdere, maar die zijn er in het buitenland ook...). Want die uitgebreide uitleg oa door mij en Robinson is toen puntje bij paaltje kwam niet meer op gereageerd.. en ineens wel op mijn briljante opmerking hierboven?? dubbele agenda??
ma, 10/13/2008 - 17:24 Permalink
orchidee48

Maar effe serieus: ik begrijp niet wat neuscorrecties (dus plastische chirurgie ) met tandheelkundige behandelingen te maken heeft, misschien kunt u mij dat uitleggen. Zoals ook uw eigen opmerking dat uw facings uit Turkije waar u volgens eigen zeggen € 300,- per stuk voor betaald heeft (exclusief de ""vakantie""-kosten) goedkoper zou zijn dan in NL , terwijl hierboven duidelijk uitgelegd staat dat goed gemaakte facings in NL ook iets dergelijk kosten. Wat is daar goedkoper aan dan?? (ja er zijn duurdere, maar die zijn er in het buitenland ook...). Want die uitgebreide uitleg oa door mij en Robinson is toen puntje bij paaltje kwam niet meer op gereageerd.. en ineens wel op mijn briljante opmerking hierboven?? dubbele agenda??

Geen dubbele agenda, maar niet veel tijd hiervoor.
Ik houd me verder niet met neuscorrecties bezig dus daar weet ik niets van...
Wat betreft de of de prijs van 300.= goedkoop is , ik meen dat toendertijd iemand het had over 800 euro daar reageeerde ik toen op, meer weet ik er ook niet meer van...
Alleen dat ik nog steeds tevreden ben over de facings en de behandeling ben...zorgvuldig geholpen en mooi materiaal. De tandarts heette XXXXXXXXXXXXX en ook elders op internet vond ik goede recensies over hem. Het is een beetje vooroordelerig om alles maar af te ketsen wat over de grens gebeurt, vind je niet? Zo goed is de gezondheidszorg in nederland toch ook weer niet!
ma, 10/13/2008 - 17:51 Permalink
vV

Het is een beetje vooroordelerig om alles maar af te ketsen wat over de grens gebeurt, vind je niet? Zo goed is de gezondheidszorg in nederland toch ook weer niet!
is geen vooroordeel, want zo goed is de zorg in nederland nu toevallig net wel... Kom maar eens met keiharde bewijzen die het tegendeel aantonen. Even specifiek over tandheelkunde: nog steeds is de tandheelkunde in NL zo ongeveer de goedkoopste en meest toegankelijke ook van west-europa. Dat er zaken mis gaan zal ik niet ontkennen, maar die gaan elders ook fout. Alleen als het in NL gebeurt heeft men simpele en effectieve methodes en mogelijkheden iets te ondernemen. daarnaast zie ik zo ongeveer dagelijks de kwaliteit van het werk wat men in T. bv aan autochtonen aansmeert. En af en toe ook wat men aan buitenlanders (bv nederlanders) aansmeert. En dan word er van je verwacht dat je nog redwat er te redden valt , en dat is meestal niet veel, of hoge kosten . en dan is die trip ineens zo goedkoop niet meer, en die 2 weken vakantie al helemaal vergeten. Is gewoon de dagelijkse praktijk, niet meer en niet minder. oftewel u kunt zich gelukkig prijzen dat het goed gegaan is. Een oordeel over wat er bij u in de mond zit kan ik niet vellen, moet ik het eerst zien. Maar zo gemiddeld gezien word ik niet vrolijk van wat ik voorbij zie komen....Ik probeer slechts te nuanceren, niet meer en niet minder, en zoals ik al herhaaldelijk stelde: men moet/mag het zelf weten uiteindelijk, is niet mijn gebit. Enne: het is niet de bedoeling, zoals u al eerder verteld is, hier namen van tandartsen te deponeren. Wil men het weten kan men u een pb sturen.
ma, 10/13/2008 - 20:55 Permalink
perfectsmile

Wij krijgen nogal eens mensen over de vloer die in het buitenland behandelingen hebben ondergaan. Soms erg mooi, maar heel vaak ook niet. Kan in NL natuurlijk ook, maar dan weet je tenminste wel waar je moet zijn en bovendien is er duidelijke regelgeving op basis waarvan je bescherming kan claimen tegen ondeskundige behandeling.

Ook bij eventuele complicaties lijkt het handig als je gewoon in de buurt terecht kan. Een ticket en overnachtingen zijn overigens ook niet gratis zou ik denken.

Misschien wat arrogant, maar naar mijn idee zijn Nederlandse tandartsen zeer goed opgeleid en voeren deskundig en op basis van ervaring (meestal) uitstekende behandelingen uit.

Mvgr,

Jesse Bartels
* site verwijderd door beheer*
vr, 11/07/2008 - 00:12 Permalink
Gabbertje012

is geen vooroordeel, want zo goed is de zorg in nederland nu toevallig net wel... Kom maar eens met keiharde bewijzen die het tegendeel aantonen. Even specifiek over tandheelkunde: nog steeds is de tandheelkunde in NL zo ongeveer de goedkoopste en meest toegankelijke ook van west-europa.



Kwalitatief zal dat vast wel waar zijn doch met de gestelde toegankelijkheid ben ik het oneens. Probeer maar eens een tandarts te vinden. De ene na de ander praktijk zit vol. En is het niet zo dat er hier in Nederland nog steeds een chronisch tekort is aan tandartsen?
Mij heeft het in ieder geval zeeer veel tijd gekost om een tandarts te vinden en dan moet ik er ook nog 30 kilometer voor rijden. Toen ik onlangs in Spanje op vakantie was en accuut advies nodig had van een Nederlandse Tandarts, omdat ze me daar niet konden helpen, Kreeg ik (hoe kan het ook anders in het weekend) een antwoordapparaat met uiteindelijk wel 6 telefoonnummers, na 3 a 4 keer een nummer te hebben geprobeerd kreeg ik eindelijk een assistente aan de lijn die me via de tandarts het verlossende advies kon geven. Deze ervaring verdient niet de kwalificatie van toegankelijkheid. Nu is het natuurlijk mogelijk dat ik die ene zeldzame uitzondering ben?
di, 01/27/2009 - 22:30 Permalink
Gabbertje012

omdat ze me daar niet konden helpen


Om de voorspelbare reactie op vorgaande quote af te dichten, neen ze konden me daar niet helpen omdat ze me niet begrepen en ze de tand niet wilden openboren omdat ze dan bang waren voor een infectie en aansprakelijkheidstelling. Ook konden ze op de uitgebreide fotosessie niets waarnemen. Vooronderzoek, foto's was gratis, in Spanje. Hele aardige mensen verder.
di, 01/27/2009 - 22:35 Permalink
vV

De ene na de ander praktijk zit vol. En is het niet zo dat er hier in Nederland nog steeds een chronisch tekort is aan tandartsen?
nee, maar ik kan alleen spreken voor mijn eigen werkgebied. Ken zeker 5 praktijken waar de deur wagenwijd openstaat, waarvan er 1 zelfs adverteert dat er ""weer"" plek is voor nieuwe patienten. En zeker nog een aantal waar het met enig aandringen lukt. tekort?? nee.
di, 01/27/2009 - 22:40 Permalink
Gabbertje012

Wat ik nog wel even aan mijn voorgaande bericht wil toevoegen is dat ik de kwaliteit van de gezondheidszorg in Nederland, in zijn algemeenheid van zowel tandzorg als huisarts, specialist enz. zonder twijfel van hoog niveau vind. Kortom de kwaliteits is conform mijn eigen ervaringen uitstekend doch de kwantiteit is mijninziens echt wel voor verbetering vatbaar. Dat komt door de overheid lijkt mij. Zij hebben de boel doorbezuinigd en geprivatiseerd. En op dit punt geregeerd zonder visie!
di, 01/27/2009 - 22:47 Permalink
vV

En op dit punt geregeerd zonder visie!
dat is niet juist, men heeft wel een visie, alleen is die visie bedacht door mensen achter het bureau inplaats van op de vloer , en mede daardoor deugt die visie niet. Tevens worden er stelselmatig verkeerde uitgangspunten gehanteerd, waardoor weer een verdere scheeftrekking komt. En dat is allemaal NZA op het moment. Waar men de grootste bok geschoten heeft is die zogenaamde ""marktwerking"" die er dus niet is, en er dus ook neit de effecten zijn die men het toegedacht had. En waardoor is die marktwerking er niet? doordat de hoofdmoot van de macht bij de zorgverzekeraars ligt.. Maar dit is allemaal wel erg off topic.
wo, 01/28/2009 - 08:11 Permalink
Dutchess

Ik mei ga ik naar Turkije, Belek, Side omgeving, ws 10 dagen.
Composiet van voortand is net afgebroken en kan wel wachten tot dan. Wil eigenlijk.
Eeet iemand een tandarts daar in de buurt?
ma, 03/22/2010 - 20:51 Permalink
femke59

Heer Robinson en Vv vinden alles wat buiten de grenzen van Nederland plaats vindt..niet in
de haak ...dat blijkt gewoon uit alle antwoorden die de heren geven. En dat is inderdaad ...zeer kortzichtig!
do, 04/01/2010 - 14:02 Permalink
vV

Heer Robinson en Vv vinden alles wat buiten de grenzen van Nederland plaats vindt..niet in
de haak ...dat blijkt gewoon uit alle antwoorden die de heren geven. En dat is inderdaad ...zeer kortzichtig!
als deze stelling waar zou zijn is het inderdaad zeer kortzichtig,alleen is het niet waar en dat staat ook nergens!!
Wilt u hiermee stoppen? niet netjes, alleen maar omdat u van ons uw zin niet krijgt, en niet doet wat u zelf eigenlijk zou / had moeten doen??
Er wordt zeer goed werk geleverd buiten de nederlandse grenzen, alleen niet overal, en tegen andere tarieven, zowel positief als negatief. deze nuance begrijpen is blijkbaar teveel gevraagd.
do, 04/01/2010 - 14:33 Permalink
Misteaque

Hoi allemaal.

Ik ben ook op zoek naar goede facings en al zoekende kwam ik op dit forum uit.

Kan iemand mij in een PB vertellen waar hij/zij de zijn/haar facings heeft laten zetten en hoe duur deze per stuk waren?
Dat zou erg fijn zijn. Ik ben ook online aan het zoeken, maar natuurlijk vind je nergens online de prijzen.
Daarvoor moet je eerst een afspraak maken, om vervolgens te horen dat ze te duur zijn.
Ik zou dit dus graag (indien mogelijk) vooraf weten.

Dus als iemand erg tevreden is over zijn/haar facings, let me know!

Alvast bedankt,

Groeten Misteaque :smt003
za, 01/29/2011 - 23:54 Permalink
vV

ik zou eerst eens overleggen met de eigen tandarts. Ik begrijp dat het diagnostisch traject al achter de rug is? (oftewel er is naar gekeken en beoordeeld dat facings de enige mogelijkheid zijn om het probleem, wat dat ook is, op te lossen)
ma, 01/31/2011 - 08:25 Permalink