Ik ben een tiental dagen geleden naar de tandarts geweest omwille van wat last aan een kies rechtsonder. Ik had niet echt pijn, maar wel een ambetant gevoel op een plaats aan de zijkant en daar werd de tand ook opvallend breder. De tandarts vroeg me of ik daar ooit een vulling had gehad en zei me dat die mogelijks weg was gepoetst. Ze heeft er dan ook een nieuwe vulling opgelegd en dit onder verdoving aangezien ik nogal veel schrik had. De verdoving zelf duurde wat lang (kies onderaan, dus diep in mijn mond) en het bleef ook lang verdoofd (vijftal uur).
Nu heb ik sinds toen aan mijn tandvlees bovenaan aan dezelfde kant pijn bij het poetsen, maar bloedt mijn tandvlees wel niet. Overdag deert het me niet zoveel, maar tijdens het poetsen doet het echt wel pijn gewoon. Ook onderaan zou het wel eens durven pijn doen, maar in mindere mate. Aan de andere kant van mijn mond heb ik helemaal niets van last. Zou die verdoving daar iets mee te maken kunnen hebben of wat zou de reden kunnen zijn? Aan mijn tanden zelf heb ik helemaal geen pijn.
Nu heb ik sinds toen aan mijn tandvlees bovenaan aan dezelfde kant pijn bij het poetsen, maar bloedt mijn tandvlees wel niet. Overdag deert het me niet zoveel, maar tijdens het poetsen doet het echt wel pijn gewoon. Ook onderaan zou het wel eens durven pijn doen, maar in mindere mate. Aan de andere kant van mijn mond heb ik helemaal niets van last. Zou die verdoving daar iets mee te maken kunnen hebben of wat zou de reden kunnen zijn? Aan mijn tanden zelf heb ik helemaal geen pijn.
Voor mij langst bekende…
Waarschijnlijk is de tandhals bloot door teruggetrokken tandvlees. Gebruik daarom een tandpasta voor gevoelige tandhalzen, meest bekend is Sensodyne. Dit gaat pas na enkele weken v constant gebruik werken, en anders een andere merk die misschien wel werkt. Maar geef het een paar weken om in te werken, niet steeds wisselen. Behalve bij een type oral-B tandpasta uw tandenborstel niet nat maken voor het poetsen. Na afloop alles goed uitspugen maar de mond niet spoelen.
Bij twijfel nogmaals laten beoordelen.
Ok, ik gebruik nu Elmex,…
Als dat voor u werkt prima…