Wortelpuntoperatie roesje of sedatie?

Author:
MVB123
Posted:
zo, 04/21/2024 - 15:58
Ik ben vorig jaar naar de kaakchirurg geweest voor een wortelpuntoperatie. Ik zeg nooit meer. Het lijkt er nu op dat ik weer een ontsteking heb in dezelfde tand (voortand). Kan ik nu nog een keer een wortelpuntoperatie laten doen of moet deze tand getrokken worden?

Wie weet er een kaakchirurg in de buurt van Rotterdam die gebruik maakt van sedatie/roesje/narcose? Voor grote behandelingen bij de tandarts ga ik altijd onder narcose. Kost een vermogen, maar scheelt een hoop angst en spanning. Maar nu zit ik met iets wat bij de kaakchirurg moet gebeuren.. Ik word gek van angst en ben er constant mee bezig..
Tandarts_Richa…

U heeft al een wortelpunt beh. bij de KC gehad...is dat toen onder narcose geweest. Zo niet , dat heeft u ook overleefd, niet leuk maar wel noodzakelijk. Zo ja dan weet u waar u moet zijn. Een tweede apex resectie kan wellicht gedaan worden. Let wel het is ook belangrijk dat de wortel kanaal ook schoon is. Een retrograad apex(alleen schoonmaken v d wortelpunt regio) en niet met een schoon wortel kanaal heeft minder kans v slagen dan een orthograad ( schoonmaken v wortelpunt regio in combinatie met het openen door de tand heen ) en gelijk schoon maken v wortel kanaal. Lees verder hier boven.
zo, 04/21/2024 - 23:30 Permalink
MVB123

Ik heb inderdaad een wortelpuntbehandeling gehad, maar niet onder narcose en vanwege claustrofobie kreeg ik paniek tijdens de behandeling. Dat wil ik liever niet nog een keer. Op de site kan ik zoeken naar tandartsen. Maar ik moet een kaakchirurg hebben voor deze behandeling.

Ik vraag me ook af of het zin heeft als ik dat vorig jaar ook al gedaan heb. Ik ga niet elk jaar naar de kaakchirurg.. Kan m'n tand er dan niet beter uitgehaald worden? Alle zorgen die ik erom heb, ik word er echt gek van..
di, 04/23/2024 - 12:39 Permalink
Tandarts_Richa…

u kunt het laten verwijderen en vervangen door bijv een implantaat gedragen kroon....Een KC werkt vaak in een ziekenhuis waar ook onder narcose behandeld kan worden. Daar moet eerst toestemming voor worden gegeven door uw zorg verzekeraar. En lange wachtlijsten.
di, 04/23/2024 - 22:27 Permalink