Aanbetalen behandeling

Author:
Klaproosje
Posted:
do, 04/11/2024 - 18:10
Hallo,

Ik heb een begroting laten maken voor het traject van tanden trekken tot aan het plaatsen van het definitieve gebit.
Nu heb ik mijn begroting thuis gestuurd gekregen en vragen ze om een aanbetaling van 75% van het totaalbedrag voordat ze de eerste behandeling in gaan plannen.
Dit is nogal een bedrag en ik kan ook nog geen aanspraak maken op de zorgverzekering.
Het gehele traject gaat om en nabij een jaar duren. Is dit de normale gang van zaken? Ik heb dit nog nooit eerder gehoord.

Groetjes!
Tandarts_Richa…

Ik weet dat sommige praktijken dat doen, Kan mij ook levendig voorstellen waarom. Ik heb het nooit gedaan maar ben dan ook meerdere keren het schip in gegaan doordat men achteraf niet betaalde. Bespreek het met uw tandarts. Misschien kan het in fasen gerekend worden. Tenslotte duurt het een jaar voordat u klaar bent. Zo zou u in fasen dus ook kunnen indienen bij uw zorgverzekeraar.
'Mag je een aanbetaling vragen? Ja, dat mag. Voor niet medisch noodzakelijke zorg kan het eerst voldoen van een voorschot een voorwaarde voor de start van een behandeling zijn. Als tandarts dien je de mogelijkheid van een voorschot duidelijk in de behandelovereenkomst en/of algemene voorwaarden vastgelegd te hebben.".
do, 04/11/2024 - 22:05 Permalink