Vragen over tanden ragen

Author:
Daan0612
Posted:
za, 03/23/2024 - 14:10
Om te beginnen zit ik hopelijk op het goede forum. Zo niet, wil een moderator dan het topic verplaatsen?

Gisteren ben ik voor de halfjaarlijkse controle bij de tandarts geweest. Er wordt me toch wel dringend geadviseerd om mijn tanden te ragen ivm tandplak tussen de tanden en het tandvlees en licht ontstoken tandvlees. De tandarts heeft mij ook een aantal radertjes meegegeven.
Wat ik alleen vergeten ben is mijn vragen stellen. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

- Is het de bedoeling dat je aansluitend aan het tanden poetsen met het ragertje aan de slag gaat? Of moet je dit juist tussendoor overdag/in de avond doen?
- Doe je het ragen iedere keer na het tanden poetsen of is doorgaans 1x per dag (in de avond) voldoende?
- Gisteren heb ik even zitten Googelen en las ik iets over 7x op en neer gaan tussen iedere tand. Klopt dat of is dat teveel?
- De preventieassistente gaf aan dat je met een ragertje vaker kan doen. Waar moet ik dan aan denken? Om de dag een nieuwe? 1x per zoveel dagen? Of 1x per week een nieuwe?

Eerlijkheidshalve ben ik gisteren niet meteen begonnen. De tandarts/preventieassistente is gisteren uitgebreid bezig geweest dus had ik bedacht dat ik zelf nog wel een dag kon uitstellen.
Tandarts_Richa…

bij elke poets beurt te gebruiken. Ik doe er, nadat ik de handigheid in heb gekregen, ongeveer 1.5 week mee.\ 6/7/8 keer heen en weer. ?? genoeg om het schoon te krijgen.
Wat was er eerst ...kip of ei. Ik doe eerst een rager en dan poetsen.
Doe het min 1x pd ik doe het bij elke poets beurt. U moet tenslotte de hele kies schoonmaken dus ook tussen in. Wanneer u tijd heeft...bij tv kijken??.
za, 03/23/2024 - 23:42 Permalink
Daan0612

Ik snap dat je inderdaad ook moet kijken wanneer ze breken. Dan zijn ze natuurlijk ook aan vervanging toe.
U geeft aan dat het ook onder tv kijken kan. Vaak drink ik dan ook iets. Richt je dan geen schade aan omdat je vrij vlot na het drinken (zuren nog niet ingewerkt) gaat ragen? Of valt dat mee?
Bedankt voor de antwoorden (handvatten) to nu toe in ieder geval.
zo, 03/24/2024 - 13:03 Permalink
Daan0612

Dan is onder het tv kijken niets voor mij! Buiten dat je dan niet in de spiegel kunt kijken tussen welke tanden en kiezen je geweest bent (je moet het dan op gevoel doen) drink ik vaak ook limonadesiroop (aanmaaksiroop) en eet ik een koekje, chips of fruit achter de tv. Dan heb je toch al snel met een zure aanval te maken!
Bovengenoemde dranken geef ik helaas niets om. Ik probeer er zeker wel rekening mee te houden om één uur tussen het drinken en tandenpoetsen te laten zitten.
za, 03/30/2024 - 22:23 Permalink