Pijn na verwijderen wortelresten met ontsteking

Author:
Arthur98
Posted:
vr, 06/09/2023 - 22:18
Goedenavond,

Afgelopen dinsdag zijn er door de tandarts wortelresten verwijderd waar een ontsteking onder zat bij een afgebroken kies in de onderkaak. Natuurlijk weet ik dat napijn normaal is de eerste dagen na zo'n ingreep, alleen maak ik me toch zorgen dat er misschien iets anders aan de hand is.

Al twee dagen nu, donderdag en vrijdag dat de pijn overdag heel erg op de achtergrond is maar dan aan het eind van de dag opeens heviger wordt. Ik heb tot nu toe alleen aan het begin van de nacht, voor het slapen gaan ibuprofen 600 genomen (ben heel terughoudend altijd met zware pijnstillers, probeer het altijd zo lang mogelijk zonder die troep vol te houden), maar heb het vanavond toch al eerder moeten nemen, de pijn werd echt vervelend namelijk. Ik vraag me af of dit wel vaker voorkomt, van die opflakkeringen van pijn, na een aantal dagen? Morgenmiddag is het 4 dagen geleden, dan zou het toch niet meer zo erg moeten zijn? De zwelling is overigens wel een stuk minder sinds vandaag, de 3e dag. En ook de wond geneest goed.

Maakt het hierbij ook nog uit welke methode is gebruikt voor het verwijderen van de wortelresten en ontsteking? Het werd namelijk niet met een sneetje in het tandvlees gedaan zoals je overal leest maar met een speciaal instrument (weet de naam niet) waarmee het er uitgetrokken werd.
Arthur98

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Oei, dat is wel heel erg lang. Kan napijn even erg zijn trouwens als de pijn die je kan hebben vóór het verwijderen van wortelresten met ontsteking? Ik voelde vanavond (voor inname brufen 600) namelijk evenveel en precies dezelfde soort scherp zeurende, trekkende pijn als de dagen voor de behandeling.
za, 06/10/2023 - 00:10 Permalink
Arthur98

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

De pijn blijft gelijk, d.w.z. even erg als vóór de behandeling. Vreemd genoeg is het overdag nog wel uit te houden maar aan het eind van de middag wordt het, nu al 4 dagen achter elkaar, steeds heviger. De wond lijkt wel een beetje geopend te zijn, een paar dagen geleden zag die er veel dichter uit. Ik zie ook wat rode randjes, een paar dagen geleden nog zag ik alleen naar elkaar toegegroeid tandvlees, met een heel donkerrood/zwart stukje waar een wit laagje op was gekomen. Had het niet gehecht moeten worden door de tandarts, direct na de behandeling?
zo, 06/11/2023 - 20:07 Permalink