Angst voor ontsteking na extractie.

Author:
Gizmo86
Posted:
di, 05/30/2023 - 10:17
In augustus 2022 heb ik mijn verstandskies rechtsonder laten trekken. Trekken stelde niets voor, maar daarna begon het snel te zwellen totdat mijn wang absurde proporties aannam.
Uitslag, abces.
Er is een drain gezet en met ab gestart. Na een paar dagen was de zwelling zo goed als weg.
Dit was.....traumatisch. De pijn was vreselijk, het masseren van de wang om het pus eruit te duwen was hel. En het duurde weken voordat ik mijn kaak weer normaal kon gebruiken.
De kies ervoor had een gaatje, maar door alle drama en pijn ben ik hier pas afgelopen februari mee naar de tandarts gegaan.
Bleek een flink gat te zijn op een hele moeilijke positie. Ze heeft hem gevuld maar was een veldslag. Tandarts gaf aan dat er een noodvulling in zat en een soort goedje om het schoon te houden. Maar dat ze denkt dat de kies eruit zal moeten want een endo wordt erg lastig.
Anyway, nu beetje last dus zo een afspraak. Ik ben als de dood dat ze alsnog gaat trekken. Niet eens voor het trekken maar voor het geval dat er weer zo'n heftige ontsteking ontstaat en de pijn. Het verdoven bleek niet heel goed te gaan.
Ik heb na het trekken van de verstandskies mij braaf gehouden aan het schoonmaken, hoe voorkom ik nu weer zo'n ontsteking indien er getrokken word.