Gevoelige plek tandvlees binnenkant rond hoektand

Author:
Dennisz
Posted:
ma, 05/29/2023 - 21:07
Ik ben eigenlijk al maanden van bloedend tandvlees af. Nu ontdekte ik een gevoelig plekje, bultje wellicht, dat ook net wat bloedde bij poetsen. Het lijkt anders te voelen dan ‘vroeger’ met de ontstoken tandvlees. Met de tong voel ik ook iets van een verdikking die wat anders, gladder voelt. Misschien te hard gepoetst of iets geraakt met eten?

Moet ik nu accuut iets doen? Meer poetsen? Minder? Spoelen? Meteen weer naar de tandarts?
Dennisz

Het is oppervlakkig, als een wondje. Heb er nu op een andere plek ook eentje. En mijn tong doet pijn. Ook de keel doet pijn en algehele mailaise en 38,5 koorts. Zelfs de slokdarm is geirriteerd. Oorzaak gevolg-vraag: is tandvlees de veroorzaker of is het aannemelijker dat tandvlees reageert op bv een infectie of keelontsteking.
wo, 05/31/2023 - 18:46 Permalink
Tandarts_Richa…

Het kan een afte zijn, bijt trauma, apen pokken...etc etc.. Wat zegt uw tandarts of heeft u nog geen afspraak gemaakt. Bij ziekte zou ik dat zeker laten beoordelen. Helaas komt de tandarts bij 39* niet voor een huis bezoek... denk een huisarts ook niet. Dan zult u daar naartoe moeten.
do, 06/01/2023 - 23:43 Permalink
Dennisz

Het was toen volgens de HA een virale infectie en dan schijnen aften, blaasjes en pijnlijk tandvlees erbij te kunnen horen. Inmiddels al weer anderhalve week koortsvrij en voel me prima. Ik houd nog wel een pijnlijke plek op gehemelte/tandvlees boven, achter voortanden. Overdag gaat het prima eigenlijk, snachts en smorgens vroeg doet het weer pijn en bloedt het soms na poetsen. Ik slaap met mijn mond open en pers met mijn tong (bij kaakfysio geweest tijd geleden). Kan dit alles ervoor zorgen dat die plek maar moeilijk geneest?
Daarnaast was het ontstoken rond mijn brug op implantaten. Meteen naar de MH geweest, die was direct beschikbaar, de TA niet. Die heeft wat tips gegeven, rageren enzo. En ik heb begin juli een reguliere afspraak bij de Mh staan. Die kan dan kijken of het over is. Lastige is dat die brug helemaal achterin onder zit en de MH er netjes met een rager tussenkwam, maar het lukt me amper. Heel soms lukt het maar meestal prik ik mis, wat dan weer irriteert in het tandvlees. Zijn er nog tips om wel achterin te komen, onder de brug?
vr, 06/16/2023 - 21:38 Permalink