Heeft mondhygienist mijn tanden gesloopt en hoe stel ik aansprakelijk!?

Author:
jordansz
Posted:
vr, 05/26/2023 - 17:57
Nu zijn mijn tanden niet de mooiste maar onlangs ben ik na een jaar te hebben overgeslagen weer naar de mondhygieniste gegaan deze zit in mijn tandartspraktijk.

Ze is erg grof te werk gegaan veel bloed veel geschraap , ok ik had wat achterstand maar toch. Hiervoor ben ik altijd netjes naar de tandarts geweest alleen vorig jaar niet vanwege corona.

Ik had iets aanslag op mn tanden uiteraard maar nadat ik bij de mondhygieniste ben geweest zijn mijn tanden enorm gaan verkleuren. Het lijkt erop dat ze mn tanden helelemaal kapot geschraapt heeft. Ook lijkt het alsof ik nu gleuven heb bij mn tanden waar ze elkaar raken. Eerder was het niet top maar zeker niet zo verkleurd als nu!!!

Ik drink wel koffie maar rook niet en zoals gezegt ik had wel tandsteen onder maar mn tanden zijn nu helemaal aan het verkleuren en ik lijk kerven gleuven te hebben alsof ze om mijn ondertanden heen heeft geslepen.

Mijn vriendi ln maakte de opmerking en ik zag het onlangs 3 weken na bezoek ook ineens. Het ziet er niet uit! Het lijkt of mn 2 ondertanden eruit gaan vallen.


Wat moet ik hiernu mee?
Ik mag wel een dure rekening betalen en vervolgens is mijn gebit beschadigt althans ik kan niet anders concluderen met hoe het er nu uitziet.

Wat vinden jullie experts hiervan?
Ik heb weinig vertrouwen om nog terug te gaan ik zit er zelfs over te denken nooit weer te komen. Ik noem geen namen maar dit is een kliniek in enschede met meerdere tandartsen in 1 gebouw nadat mijn eigen tandarts aan hun verkocht heeft.

Hoe nu verder?
Kan ik de tandarts praktijk aansprakelijk stellen voor de huidige situatie aan mijn tanden? Het is van de zotte dat iemand je tanden slooot.

Zoals gezegt ik heb toendertijd toen ik net klaar was niet gezien in detail hoe het erbij stond het viel niet op. Het lijkt alsof er teveel is gevreesd (glasuur weg?) en daardoor nu de verkleuring in mn tanden trekt.
Attach
Tandarts_Richa…

Het lijkt op aanslag...Koffie/thee etc etc. Gelukkig rookt u niet, ook niet in het verleden, want dat is vaak de grootste oorzaak. Heb cliënten waar de aanslag binnen een paar dgn er weer op zit door onvoldoende reinigen (poetsen, ragers, stokers etc). Maar als u ontevreden bent ga terug vraag een afspraak om uw ongenoegen te uiten. Wij gebruiken instrumenten om te schrapen/polijsten etc. Vaak bloedt het dan heel erg door ontstoken tandvlees. Tandvlees dat ontstoken is, is opgezwollen. Na reinigen vermindert de zwelling met ruimtes tussen de tanden als gevolg. De ruimtes leken eerst dicht door de opgezwollen tandvlees. Daarom is regelmatig, ook professioneel, reinigen v belang.
vr, 05/26/2023 - 20:50 Permalink
jordansz

Bedankt voor uw reactie,

Mijn tandvleesconditie is momenteel ook niet goed daar werk ik aan. Maar.. dit probleem had ik voor de behandeling niet.

Nu is het heel moeijlijk te zien maar er is ook enorm wegeslepen aan de achterkant van de tanden. Deze zijn extreem dun geworden. Ik heb dit allemaal niet opgemerkt na behsndeling omdat t er toen nog uitzag zonder verkleuring en minder opviel.

N foto maken is lastig maar ik ha dit niet in mijn hoofd er is afgesleoen en veels te veel!
Ik vermoed dat hiermee de levensduur van mijn tanden enorm is verkort.

Ik ga nog een second opinion aanvragen als dat kostenloos en anoniem kan en anders mmaandag contact opnemen met een letselschade advocaat. Ze zouden de betreffende persoon moeten ontslaan.

Als ik nog n goede foyo kan maken zal ik deze morgen toevoegen hierop is te zien dat de tanden 2 onder achter rechts en links elke tand zijn afgeslepen.

Ik ondervind ook extra gevoeligheid op re tanden maar dat ksn ook door het tandvlees komen ik flos met houtptrikkers en reinig extra
za, 05/27/2023 - 04:18 Permalink
Tandarts_Richa…

Als het goed is slijpen wij niet maar gebruiken de instrumenten om te curetteren, het vuil af schrapen. Uw tandhalzen zijn nu schoon, waren eerst waarschijnlijk met tandsteen bedekt (Uw gevoel v kleiner worden???)..Glazuur is dood, de tandhalzen levend vandaar de gevoeligheid. Gebruik sensitive tandpasta... dit gaat pas werken na langdurig gebruik . Niet verschillende tandpasta door elkaar blijf bij een merk dat werkt. U geeft al aan dat uw tandvlees conditie niet goed is... dat verkort de levensduur. En als door inzet v u en uw MH het beter wordt kunnen dit de gevolgen zijn. U heeft het waarschijnlijk niet eerder gemerkt omdat de zwelling v uw tandvlees dat gemaskerd heeft.
za, 05/27/2023 - 09:54 Permalink