Gevoele kies, na wkb en apexresectie

Author:
Ronaldje1988
Posted:
vr, 05/26/2023 - 14:24
Hallo!

Vorig jaar begon het met de molenaar. 4 wortels waarvan 2 wortelpunt ontsteking. Wkb behandeling uitgevoerd (met tussenpoos van 8 weken tot afronding, ivm telkens opvlammen ontsteking etc). Daarna nog een bezoek aan kaakchirurg (6 maand daarna (ontsteking ging niet over). Nu 7 maand later lijkt de kies enorm gevoelig voor kou. Dat is best bijzonder aangezien er geen zenuw in zit. Eten en drinken gaat prima. Geen druk, geen verhoogd gevoel, tikken doet geen zeer. Ijsklontje er tegen aan geen reactie. Maar als ik met tandenborstel of vinger over de kies ga (zit inmiddels kroon op) voel ik toch echt alsof de kies levend is. Kan dit weer een nieuwe wortelpuntontsteking zijn? Misschien ben ik te ongerust en moet het eeb en ander nog allemaal genezen (was een fikse ontsteking) maar juist door de lichte gevoeligheid ben ik enorm allert! Ik wil never nooit meer de helse weken beleven die ik vorig jaar heb ontvangen.

Offff zou het een 5e kanaal kunnen zijn?

Wie heeft hier ervaring mee?
Tandarts_Richa…

Bij twijfel altijd laten beoordelen door uw tandarts. Mijn record is 8 kanalen, maar dat was een verstand kies die ik voor een oplossing nodig had. Als alle kanalen goed gereinigd en gevuld zijn zou aan die kies geen warmte of koude kunnen voelen. Maar het kan ook ontstoken tandvlees zijn. of uitstraling vanuit een naburig kies. Laat het beoordelen.
vr, 05/26/2023 - 16:55 Permalink