Pijn en pus na vullen kies

Author:
IrSi
Posted:
zo, 05/21/2023 - 09:16
Goedemorgen,

Door nalatigheid van mijn vorige tandarts is een beginnend gaatje 4 jaar geleden niet gezien en uiteindelijk uitgegroeid tot een groot gat in 1 van mijn rechter onderkiezen.
Ik ben vervolgens overgestapt naar mijn nieuwe tandarts waar afgelopen woensdag het gat is gevuld. Het gat zat vlakbij de zenuw en er moest diep geboord worden. De afgelopen dagen heb ik wat zeurende napijn gehad, die goed onder controle te houden was. Pijn begon s middags op te zetten, maar met een ibu van 200mg was het weg. Helaas had ik gister het idee weer opnieuw zo’n vieze (pus)smaak in mijn mond te proeven, die ik voor het vullen ook had. En ja hoor, vannacht werd ik wakker met een vieze smaak in mijn mond en zie ik bij mijn kies inderdaad een rand pus.
Ik ben geen held met tandartsen, afgelopen woensdag was de eerste keer dat er een gat gevuld werd. Ik was bang voor een wortelkanaalbehandeling en nu lijkt dat toch uit te komen… Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn? Zou het ook van het stoken kunnen komen, wat geadviseerd werd dagelijks te gaan doen?
Benieuwd naar jullie reactie en hopelijk geruststelling 😉
Tandarts_Richa…

Als u elk 6 maanden naar de tandarts bent geweest ( heeft u dat gedaan?) en de tandarts in vier jaar geen x-foto heeft gemaakt denk ik dat er idd sprake is v e misser. Uw nieuwe tandarts heeft een x-foto gemaakt en weet hoe de situatie is. Was de kies warmte/ koude gevoelig of deed het alleen pijn dan zal waarschijnlijk een wkb de oplossing zijn. Het wordt verdoofd dus u voelt er niets van, alleen dat de tandarts bezig is. Vaak zelfs geen verdoving nodig, maar wel voor geruststelling, als de zenuw "dood" is. G een paniek. Bel even voor een afspraak. Misschien een extra x-foto voor de duidelijkheid. Bij verkeerd stoken/ragen kan je wat beschadigen met een reactie. Dus goed handelen want anders krijg je zeker een reactie als je niet ragert/stookt.