Gevoeligheid na slijpen van tand voor kroon

Author:
Lia
Posted:
ma, 01/09/2023 - 18:13
Hoi,

Een maand geleden heb ik een brug laten plaatsen, hiervoor moesten 2 tanden worden geslepen. De ene tand werd aanzienlijk gevoelig toen de tandarts deze aan het slijpen was, ze spoot wat extra verdoving bij maar heel veel hielp dat niet. Een week lang bleef de gevoeligheid aanhouden waar ik dacht dat het aan de vervangende brug lag (de definitieve was nog in de maak), de vervangende brug is immers dun en past niet zo perfect aan. En inderdaad de definitieve brug deed het beter. Echter bood ik nog voorzichtigheid met poetsen aan die kant en zeker ook met eten. Poetsen gaat intussen al goed maar sinds een week probeer ik aan die kant te eten en komt de gevoeligheid terug piepen, het zindert dan even na. Evenals wanneer ik expliciet met mondspoeling de plaats verzorg, voel ik de gevoeligheid, andere koude vloeistoffen die kortelings passeren hebben geen invloed.

Er gaat veel door men hoofd, voornamelijk worst case scenario’s.. Wie kan me geruststellen? 🤷‍♀️
Tandarts_Richa…

Vermoedelijk toch een prematuur contact waardoor te veel druk ontstaat met gevoeligheid tot gevolg. Even laten beoordelen. Hoe meer weg geslepen wordt hoe dichter bij de zenuw.... dan wordt er v binnen uit door cellen een nieuw laagje tandbeen gemaakt. Dit kan maanden duren totdat de tandbeen dikker is en beter isoleert tegen temp verschillen. Even laten beoordelen.
ma, 01/09/2023 - 20:53 Permalink