Moedwillig opkloppen van tandartsrekening c112?

Author:
Rude333
Posted:
do, 01/12/2012 - 19:10
Tot mijn verbazing kwam ik bij een normale periodieke controle met foto's op 101,33 euro uit qua kosten.
De 2 foto's en gebitsreiniging en preventieve controle kan ik mee leven.
Maar ze zetten ook de C112 Preventieve voorlichting neer a 27,50
Waar is dit goed voor? ik weet toch hoe ik mijn tanden moet poetsen?
Ja de tandarts kwam er even bij om over de foto's te praten en daar iets nog moet gevuld worden, that's it...!
Is dit het opkloppen van tandartsrekeningen tegenwoordig?
Lieneke

Nee, dat bepaal je niet helemaal zelf. Wij hebben de taak om verantwoordelijk te werk te gaan. Vergelijk het even hiermee: Vind je dat de dokter je moet vertellen dat het verstandig is om te stoppen met roken en je vertelt hoe en gezond dieet eruit ziet als je een hartaanval hebt gehad? Of vind je dat hij enkel medicijnen moet voorschrijven? En heb je ook gezegd dat je geen instructie wil? Of heb je gedaan alsof je luisterde? Wil je graag nog meer kronen of heb je liever dat er voorkomen wordt dat je nog vaker 700 euro moet besteden?

Zo, dat is dan 27 euro ;) voor een potje motivational interviewing. Of wacht ik doe nog even het weekendtarief erbij.
do, 01/12/2012 - 23:54 Permalink
advies

Beste Rude333,

Ergens kan ik me er iets bij voorstellen dat je reageert om de C112 op de nota. Ik zelf zou er ook aan moeten wennen.

Neemt niet weg dat voorlichting en instructie erg belangrijk zijn. Sinds mijn mondhygiëniste mij heeft geadviseerd elektrisch te poetsen en floss te verruilen voor tandenstokers, gaat het met mijn tandvlees stukken beter. Er is minder tandsteenvorming en bloedend tandvlees ken ik niet meer. Het belang van goede instructie en voorlichting heb ik dus zelf ondervonden.

Dus eens in de zoveel tijd instructie of bijsturing mondhygiëne, vooruit maar zou ik zeggen. Ik vermoed echter dat er praktijken zijn waar de C112, naast controle en gebitsreiniging, standaard onderdeel gaat worden van een bezoek. Dus dat de volgende keer dat je in de praktijk komt je C112 weer terug gaat vinden op de nota. Dat zou mij ook niet passen.

Overigens komt die C112 wel ergens vandaan. Er wordt gepoogd in de nieuwe tarievenlijst meer aandacht en ruimte voor preventie te bieden. Dat is vertaald in 2 codes voor instructie en voorlichting. Nogmaals zeer belangrijk. Maar als patiënt moet je er wel voor openstaan. Anders lijkt het mij redelijk zinloos. En zonde van tijd en geld.
vr, 01/13/2012 - 11:15 Permalink
dj

Tja Rude333,

Als wat ik hier lees over de minimale tijdsduur van 10 minuten en jouw schatting van 5 minuten klopt, dan zou dat een grond kunnen zijn bezwaar te maken tegen die rekening. Lijkt mij niet een heel goed idee, maar het kan. De behandelaar kan dan het tegengestelde beweren natuurlijk. Je bent het er wel mee eens dat er poetsinstructie gegeven is, maar tekort. De tegenpartij zou dan kunnen aanvoeren dat een poetsinstructie is gegeven en terecht in rekening is gebracht, maar dat er misschien iets meer tijd aan besteed had kunnen worden. Misschien een kleine onvolkomenheid maar niet voldoende om de rekening te verscheuren.

Een andere manier om ernaar te kijken is dat je dus 5 minuten gedeeld door 10 minuten maal de kosten van de rekening benadeeld bent. E13.75. In het licht van de kosten die met tandheelkunde gemoeid zijn (een praktijk runnen is ook HEEL erg duur) niet echt een shocker.

Maar, je negeert wat Lieneke zegt .. inderdaad is dit nou typisch iets wat je in de toekomst kosten kan besparen. Dat er in het verleden niet voor is gerekend doet hier helemaal niets aan af. En inderdaad, er is gewoon onderzoek geweest naar hoe goed mensen weten hoe ze moeten poetsen. Dit is gewoon slecht bekend (Daarbij, de Bass methode vind ik persoonlijk ook nog een rottig moeilijk.).

Nog en paar opmerkingen die als je je er wat meer in verdiept relevantie krijgen:
- ik denk dat de omstreden verrichting ruimschoots onder geringe ingrepen valt en dat daarom toestemming van de patient impliciet aanwezig wordt geacht te zijn
- daar zou je expliciet op terug kunnen komen ("ik wil geen instructie") maar dat zou kunnen betekenen dat er dingen zijn die de tandarts niet meer voor je kan doen. Ik denk aan ingrepen die alleen geindiceerd zijn als de mondhygiene goed is.

Al met al, ik heb ook wel eens moeite met wat er gebeurt, maar dit is niet echt een grove misstand. Mijn advies, als je er nou al bezwaar tegen maakt (wat niet mijn keuze zou zijn) doe het dan in ieder geval rustig en beleefd en ik zou je ook aanraden het schriftelijk te doen.

Nog een advies: luister nou naar die poetsinstructie, verdiep je er nog eens meer in zelfs. Overweeg een electrische tandborstel, vervang je borstels retevaak, (ik heb er twee electische borstels, een met een vrijwel nieuwe borstel, dat is mijns inziens de snelste manier om te zien hoe de oude eraan toe is). Probeer verschillende tandenstokers floss etc uit. Er zijn allerlei verschillende.

Laatste advies, als ze je nou een kroon aanraden denk dan twee keer na voor je nee zegt. Met een beetje mazzel houdt zo'n kroon het 20 jaar of langer uit en de kans dat dat met een drievlaksvulling o.i.d. ook zolang goed gaat is, denk ik, aanzienlijk minder.
vr, 01/13/2012 - 11:25 Permalink
vV

Dus niet want vroeger rekende ze de dit niet, waarom nu wel?
er is recent een periode geweest dat er (te) weinig behandelcodes waren voor preventie. Dat het niet gerekend werd komt doordat het niet berekend kon worden. Overigens als je nog weer iets verder terug gaat in de tijd bestond er wel een behandelcode voor (die dus op een bepaald moment geschrapt werd).
Nu zijn er gelukkig in het nieuwe systeem veel meer codes voor preventie, de NZA erkent dus gelukkig het belang van preventie. Als er (voldoende) tijd aan besteed is, en het uiteraard daadwerkelijk gedaan is, mag het dus ook gewoon in rekeing gebracht worden. En dit soort zaken mag inderdaad zonder dat het vooraf uitgebreid besporken wordt. Want het is een beetje deel van de basisbehandelingen waarvoor u op controle gaat. Dan wordt er een periodiek onderzoek berekend, met bepaalde regelmaat foto`s gemaakt, tandsteen verwijderd en gepolijst wanneer aan de orde, en dus ook dit soort dingen, want dat heeft allemaal met elkaar te maken. Lijkt mij dus dat de tandarts het serieus neemt.
vr, 01/13/2012 - 11:52 Permalink
mecánico para …

Ik mag zelf bepalen of ik die tips wil horen of niet??
Ik ben een klant ik vraag om controle niet op een verhaaltje van 5 minuten waar 27 euro voor betaald moet worden, dit is pure diefstal.
Ik had vorig jaar een kroon van 600 a 700 euro, dat was geen probleem, klaar ik WEET dan waar ik voor betaal.


1 kroon 600-700 euro.............hahaha, die hoort ongeveer 450-500 te kosten en dan zat er alles op en aan. dus je zit gewoon bij een te dure grabbelaar. tis maar een tip hoor. gratis
vr, 01/13/2012 - 13:11 Permalink
mecánico para …

ja dat bedrag voor die kroon viel ik ook even van achterover.. kan natuurlijk incl een gegoten opbouw zijn.



ja, maar dat zei die niet. net zo als de tandarts niet alles tevoren aangeeft.
Ik heb vanmorgen iemand aan de lijn gehad, zelf.........en die heeft op korte termijn een afspraak, had last (moest een spalk) en wilde om 5 uur komen. Ik zeg, kom maar om half twaalf...........ja dan moet ik werken! Is niet echt klantvriendelijk he, zegt ie!
Dat soort dingen glijden dan langs je af en daarvan denk je..........jajajaja, flikker toch op, ik ben je bediende niet. En die gaan we lozen. elke praktijk krijgt het volk dat er bij past. En ik bepaal de pasvorm. 100%.
vr, 01/13/2012 - 19:20 Permalink
Rude333

Nee, dat bepaal je niet helemaal zelf. Wij hebben de taak om verantwoordelijk te werk te gaan. Vergelijk het even hiermee: Vind je dat de dokter je moet vertellen dat het verstandig is om te stoppen met roken en je vertelt hoe en gezond dieet eruit ziet als je een hartaanval hebt gehad? Of vind je dat hij enkel medicijnen moet voorschrijven? En heb je ook gezegd dat je geen instructie wil? Of heb je gedaan alsof je luisterde? Wil je graag nog meer kronen of heb je liever dat er voorkomen wordt dat je nog vaker 700 euro moet besteden?

Zo, dat is dan 27 euro ;) voor een potje motivational interviewing. Of wacht ik doe nog even het weekendtarief erbij.


Het is heel simpel, ik ben oud en wijs genoeg en heb er redelijk veel verstand van voor iemand die geen tandarts is, meer dan de gemiddelde consument.
Ik heb zeker het recht om te weten waar ik dit voor betaal.
Ik hem gemaild met verzoek om p[sies uit te leggen hoe wat en waarom.
Dokter rekent een consult klaar.
Een tandarts ook maar dit komt er ook nog even bij.
Ik kan kassa inschakelen ,de nationale ombudsman.
Denken jullie nu echt dat deze wild west taferelen kunnen plaatsvinden?
De politiek gaat toch de stekker er weer uit trekken wat betreft de vrije tarieven.
zo, 01/15/2012 - 17:37 Permalink
Lieneke

Wat ik hier vertel, is wetenschappelijk te onderbouwen. Bewijs het tegenovergestelde eens?
Ik geloof graag dat je slim bent, maar je beschikt niet over de kennis die wij tandheelkundigen tijdens onze opleidingen en tijdens na- en bijscholing hebben opgedaan. Die kennis willen we graag met je delen.
Voor begeleiding voor het stoppen met roken en voor de dieetadviezen bij de dietist moet je ook gewoon betalen.
Als je wilt klagen, dan moet je dat maar gewoon doen.
Zou je nog mijn vragen willen beantwoorden?
zo, 01/15/2012 - 18:35 Permalink
dj

Stel ik zou een plek in mijn mond drie dagen niet of slecht poetsen, garandeer ik je dat er tandsteen zit. Ontstekingen kunnen snel zat ontstaan, als de oorzaak bacterieel is hebben we het volgens mij over uren. Let wel, dit zeg ik als patient, ik heb geen enkele professionele relatie met tandheelkunde.

(Euhm, zo een een gedachte, na subgingivaal reinigen door een MH denk ik dat het tandvlees nog relatief los rond de tandhals zit, en mogelijker de eerste periode vatbaarder is voor etensresten en infecties dan zeg na een week?)

Rude, je klinkt erg boos, maar ik denk echt niet dat je gelijk hebt. Een beetje misschien, over de tijdsduur, als we op jouw verhaal afgaan, en dan houdt het wel op.
zo, 01/15/2012 - 18:43 Permalink
Lieneke

Ik zeg ook niet dat je geen gezond verstand hebt, maar hoe je precies zou moeten poetsen, kan je niet precies weten zonder dat je een instructie krijgt. Zoals mijn collega al zei, niet poetst spontaan precies goed.
Voor het maken en bestuderen van een foto is een andere code.
Je had het eerst over een poetsinstructie. Als het echt 5 minuten zijn geweest, dan heb je grond op te staan. Je moet dan wel beseffen dat alle informatie er omheen ook geld als tijdsinvestering.
Nog steeds heb ik geen antwoorden op mijn vragen.
zo, 01/15/2012 - 19:04 Permalink
Rude333

Rude is een nickname van mij, inderdaad je engels nog up to date.
Ik kom altijd ver ermee, ik heb geen stress maar ik leg vaak de vinger op de zere plek, zoals onze vriend uit de politiek dat ook doet over hele andere zaken.
Ik vind wel grappig dat tandartsen zich altijd fel verdedigen dat ze geen zakkenvullers zijn en geven de verzekering altijd de schuld.
zo, 01/15/2012 - 21:27 Permalink
Rude333

Trouwens, ik neem aan dat je goed verzekerd bent, aangezien je kronen krijgt. De kosten van instructie vallen dan toch onder de verzekering? Verzekeringen willlen dit namelijk goed vergoeden, omdat ze ook het nut inzien van preventie. Preventie heeft zich allang bewezen. Preventie werkt.


Of het verzekert wordt gaat deze hele topic niet om, daar heb ik geen issue mee.
zo, 01/15/2012 - 21:28 Permalink
Lieneke

Ik bedoel deze vragen:
Vind je dat de dokter je moet vertellen dat het verstandig is om te stoppen met roken en je vertelt hoe en gezond dieet eruit ziet als je een hartaanval hebt gehad? Of vind je dat hij enkel medicijnen moet voorschrijven? En heb je ook gezegd dat je geen instructie wil? Of heb je gedaan alsof je luisterde? Wil je graag nog meer kronen of heb je liever dat er voorkomen wordt dat je nog vaker 700 euro moet besteden?
zo, 01/15/2012 - 21:42 Permalink
Rude333

Ik rook niet, en ik vind dat rokers weten dat ze meer risico hebben op hart en vaatziekten en dat zelf helemaal doen, ook hoef je geen dokter te zijn om dat te weten trouwens, een beetje googlen en je komt ergens.
Als je het advies niet opvolgt van een dokter heb je en probleem.
Rokers zijn echt mensen die zich overgeven aan zwakheden, best jammer eigenlijk.
Als je tandarts iedere keer vraagt of je electrisch poetst terwijl je dat doet dan schort er ook iets aan volgens mij.
Goed dossier hou je dan bij!
En zeggen dat ragertjes beter werken dan flosdraad, no shit sherlock!
De ene kan zijn gebit verwaarlozen en niets hebben en de ander heeft dubbel zo veel werk Hangt helemaal van sterkte van je gebit af namelijk.
Fluorbehandelingen stoppen na je 18de maar dat is puur om meer gaatjes te veroorzaken bij de klanten want als je die leeftijd hebt ga je pas echt ongezond eten en cola e.d.
Ik had tot mijn 21ste geen gaatjes!
Nu wel en twee kronen.
Ben nu 38 jaar en op zich gemiddeld gebit.
Ik ben zelf met fluorbehandelingen verdergegaan omdat mijn huidige tandarts dat wel voorschreef.
Dus waarom dat niet wordt geadviseerd na je 18de omdat zelf te doen?????
Guess again!
zo, 01/15/2012 - 22:23 Permalink
mecánico para …

Rude is een nickname van mij, inderdaad je engels nog up to date.
Ik kom altijd ver ermee, ik heb geen stress maar ik leg vaak de vinger op de zere plek, zoals onze vriend uit de politiek dat ook doet over hele andere zaken.
Ik vind wel grappig dat tandartsen zich altijd fel verdedigen dat ze geen zakkenvullers zijn en geven de verzekering altijd de schuld.


man, wat ben jij tevreden over jezelf en heb je meteen de doos met oogkleppen voor de realiteit gevonden. prima gedaan!

nb, als er iemand de vinger op de zere plek legt bij zo'n geval van n=1, dat is namelijk wat je beschrijft..........dan is het oliedom dat op de hele beroepsgroep te projecteren. Daarnaast, als je met je kennis nu eens wat deed.....namelijk de tandarts aanspreken op de 10 minuten norm, dan was je een grote broek. Nu ben je slechts een apart optredend baasje, dat zich in een rustig cafe bevindt, maar het nodig vind op de bar te gaan dansen.

we are: not impressed, neither moved and we would like you to step down........please
zo, 01/15/2012 - 22:33 Permalink
mecánico para …

Ik rook niet, en ik vind dat rokers weten dat ze meer risico hebben op hart en vaatziekten en dat zelf helemaal doen, ook hoef je geen dokter te zijn om dat te weten trouwens, een beetje googlen en je komt ergens.
Als je het advies niet opvolgt van een dokter heb je en probleem.
Rokers zijn echt mensen die zich overgeven aan zwakheden, best jammer eigenlijk.
Als je tandarts iedere keer vraagt of je electrisch poetst terwijl je dat doet dan schort er ook iets aan volgens mij.
Goed dossier hou je dan bij!
En zeggen dat ragertjes beter werken dan flosdraad, no shit sherlock!
De ene kan zijn gebit verwaarlozen en niets hebben en de ander heeft dubbel zo veel werk Hangt helemaal van sterkte van je gebit af namelijk.
Fluorbehandelingen stoppen na je 18de maar dat is puur om meer gaatjes te veroorzaken bij de klanten want als je die leeftijd hebt ga je pas echt ongezond eten en cola e.d.
Ik had tot mijn 21ste geen gaatjes!
Nu wel en twee kronen.
Ben nu 38 jaar en op zich gemiddeld gebit.
Ik ben zelf met fluorbehandelingen verdergegaan omdat mijn huidige tandarts dat wel voorschreef.
Dus waarom dat niet wordt geadviseerd na je 18de omdat zelf te doen?????
Guess again!


ik krijg steeds meer het idee dat rude de afkorting van rudimentair betekent. Beetje HBO voorkomen, beetje wat gezien van de wereld, maar een plaat voor je kop, zo dik! En dat je 'm nog niet doorhebt dat ie er staat.

guess what, I'm fed up with peeps like you...........
zo, 01/15/2012 - 22:41 Permalink
Lieneke

Lees ik dat nou goed? Geef je nu de tandarts en jouw genen de schuld dat er kronen geplaatst moeten worden?
Snap je nou nog niet dat je hier zelf verantwoordelijk voor bent en dat de tandarts je probeert dit duidelijk te maken?
Bij mij krijgen mensen met een hoog cariesrisico nog steeds fluoridelak naast de instructies.
En nog steeds heb ik geen antwoord op mijn vragen.
zo, 01/15/2012 - 22:48 Permalink
mecánico para …

Lees ik dat nou goed? Geef je nu de tandarts en jouw genen de schuld dat er kronen geplaatst moeten worden?
Snap je nou nog niet dat je hier zelf verantwoordelijk voor bent en dat de tandarts je probeert dit duidelijk te maken?
Bij mij krijgen mensen met een hoog cariesrisico nog steeds fluoridelak naast de instructies.
En nog steeds heb ik geen antwoord op mijn vragen.



mijn diagnose in deze: blaaskaak met een verantwoordelijkheid vermijdende inslag. mja. altijd de ander de schuld geven, nooit naar jezelf kijken. wentelen in slachtofferrollen. binnen een dag gefileerd op het tandartsen forum. welnu.........op naar het volgende forum rude, want dit was een matige entree. exit stage left please
zo, 01/15/2012 - 22:56 Permalink
dj

Ik kan het niet laten: je bedoelt waarschijnlijk fluoridebehandelingen. Fluorbehandelingen zouden ERG schadelijk zijn voor je gebit.

Maar serieus: het effect van fluoride is ook eenvoudig te googelen. Daarbij, het spul zit in je tandpasta, en in mondwater. Het is niet echt iets wat geheim wordt gehouden, de discussie over fluoridering van drinkwater nog daargelaten.

De gemiddelde tandarts die ik zie BAALT zichtbaar als er caries zit. Dat vinden ze NIET leuk, ook al gaan ze eraan verdienen.

Rokers zijn echt mensen die zich overgeven aan zwakheden, best jammer eigenlijk. [] Fluorbehandelingen stoppen na je 18de maar dat is puur om meer gaatjes te veroorzaken bij de klanten want als je die leeftijd hebt ga je pas echt ongezond eten en cola e.d.

Ja ... dat ongezond eten is dan geen zwakte?
zo, 01/15/2012 - 22:59 Permalink
Rude333

Ik leef gezond en heb een prima gebit alleen in verleden weleens wat vervelende dingen gehad.
Degene die mij wil fileren moet van goede huize komen. :lol:

En die antwoorden krijg je niet.
Voor jouw een vraag voor mij een weet.
De waarheid dat tandartsen zakkenvullers zijn net als de makelaars is hard om te horen.
Als ik BS zat te verkondigen had iedereen mij hier genegeerd.
zo, 01/15/2012 - 23:39 Permalink
Rude333

Rokers zijn echt mensen die zich overgeven aan zwakheden, best jammer eigenlijk. [] Fluorbehandelingen stoppen na je 18de maar dat is puur om meer gaatjes te veroorzaken bij de klanten want als je die leeftijd hebt ga je pas echt ongezond eten en cola e.d.

Ja ... dat ongezond eten is dan geen zwakte?[/quote]

Ik eet allang niet meer ongezond, in fact ik ben 38 en zie eruit als 28!
En dat is wat mensen zeggen.
zo, 01/15/2012 - 23:41 Permalink
Rude333

Ik rook niet, en ik vind dat rokers weten dat ze meer risico hebben op hart en vaatziekten en dat zelf helemaal doen, ook hoef je geen dokter te zijn om dat te weten trouwens, een beetje googlen en je komt ergens.
Als je het advies niet opvolgt van een dokter heb je en probleem.
Rokers zijn echt mensen die zich overgeven aan zwakheden, best jammer eigenlijk.
Als je tandarts iedere keer vraagt of je electrisch poetst terwijl je dat doet dan schort er ook iets aan volgens mij.
Goed dossier hou je dan bij!
En zeggen dat ragertjes beter werken dan flosdraad, no shit sherlock!
De ene kan zijn gebit verwaarlozen en niets hebben en de ander heeft dubbel zo veel werk Hangt helemaal van sterkte van je gebit af namelijk.
Fluorbehandelingen stoppen na je 18de maar dat is puur om meer gaatjes te veroorzaken bij de klanten want als je die leeftijd hebt ga je pas echt ongezond eten en cola e.d.
Ik had tot mijn 21ste geen gaatjes!
Nu wel en twee kronen.
Ben nu 38 jaar en op zich gemiddeld gebit.
Ik ben zelf met fluorbehandelingen verdergegaan omdat mijn huidige tandarts dat wel voorschreef.
Dus waarom dat niet wordt geadviseerd na je 18de omdat zelf te doen?????
Guess again!


ik krijg steeds meer het idee dat rude de afkorting van rudimentair betekent. Beetje HBO voorkomen, beetje wat gezien van de wereld, maar een plaat voor je kop, zo dik! En dat je 'm nog niet doorhebt dat ie er staat.

guess what, I'm fed up with peeps like you...........


Idd, meer wat gezien dan die tandartsstoel van jou
zo, 01/15/2012 - 23:43 Permalink
Rude333

man, wat ben jij tevreden over jezelf en heb je meteen de doos met oogkleppen voor de realiteit gevonden. prima gedaan!

nb, als er iemand de vinger op de zere plek legt bij zo'n geval van n=1, dat is namelijk wat je beschrijft..........dan is het oliedom dat op de hele beroepsgroep te projecteren. Daarnaast, als je met je kennis nu eens wat deed.....namelijk de tandarts aanspreken op de 10 minuten norm, dan was je een grote broek. Nu ben je slechts een apart optredend baasje, dat zich in een rustig cafe bevindt, maar het nodig vind op de bar te gaan dansen.

we are: not impressed, neither moved and we would like you to step down........please


Mijn tandarts heb ik al aangesproken per email, ik wacht nog op antwoord en wordt vervolgd.
Wat ik nodig vind mag ik zelf weten, ik mag mijn recht op vrije meningsuiting toch uitten?
Of leven we in Noord Korea?
zo, 01/15/2012 - 23:46 Permalink
mecánico para …

Ik leef gezond en heb een prima gebit alleen in verleden weleens wat vervelende dingen gehad.
De waarheid dat tandartsen zakkenvullers zijn net als de makelaars is hard om te horen.
Als ik BS zat te verkondigen had iedereen mij hier genegeerd.



Het is niet zo dat reageren betekent dat er iets wordt beaamd of toegegeven. Dat is uw conclusie, gebaseerd op een gebrekkig inzicht in hoe er hier gecommuniceerd wordt. Uw beperking, of erger één van de beperkingen waar u zo vol mee zit.
ma, 01/16/2012 - 11:39 Permalink
mecánico para …

Ik rook niet, en ik vind dat rokers weten dat ze meer risico hebben op hart en vaatziekten en dat zelf helemaal doen, ook hoef je geen dokter te zijn om dat te weten trouwens, een beetje googlen en je komt ergens.
Als je het advies niet opvolgt van een dokter heb je en probleem.
Rokers zijn echt mensen die zich overgeven aan zwakheden, best jammer eigenlijk.
Als je tandarts iedere keer vraagt of je electrisch poetst terwijl je dat doet dan schort er ook iets aan volgens mij.
Goed dossier hou je dan bij!
En zeggen dat ragertjes beter werken dan flosdraad, no shit sherlock!
De ene kan zijn gebit verwaarlozen en niets hebben en de ander heeft dubbel zo veel werk Hangt helemaal van sterkte van je gebit af namelijk.
Fluorbehandelingen stoppen na je 18de maar dat is puur om meer gaatjes te veroorzaken bij de klanten want als je die leeftijd hebt ga je pas echt ongezond eten en cola e.d.
Ik had tot mijn 21ste geen gaatjes!
Nu wel en twee kronen.
Ben nu 38 jaar en op zich gemiddeld gebit.
Ik ben zelf met fluorbehandelingen verdergegaan omdat mijn huidige tandarts dat wel voorschreef.
Dus waarom dat niet wordt geadviseerd na je 18de omdat zelf te doen?????
Guess again!


ik krijg steeds meer het idee dat rude de afkorting van rudimentair betekent. Beetje HBO voorkomen, beetje wat gezien van de wereld, maar een plaat voor je kop, zo dik! En dat je 'm nog niet doorhebt dat ie er staat.

guess what, I'm fed up with peeps like you...........


Idd, meer wat gezien dan die tandartsstoel van jou



Goh
ma, 01/16/2012 - 11:41 Permalink
mecánico para …

man, wat ben jij tevreden over jezelf en heb je meteen de doos met oogkleppen voor de realiteit gevonden. prima gedaan!

nb, als er iemand de vinger op de zere plek legt bij zo'n geval van n=1, dat is namelijk wat je beschrijft..........dan is het oliedom dat op de hele beroepsgroep te projecteren. Daarnaast, als je met je kennis nu eens wat deed.....namelijk de tandarts aanspreken op de 10 minuten norm, dan was je een grote broek. Nu ben je slechts een apart optredend baasje, dat zich in een rustig cafe bevindt, maar het nodig vind op de bar te gaan dansen.

we are: not impressed, neither moved and we would like you to step down........please


Mijn tandarts heb ik al aangesproken per email, ik wacht nog op antwoord en wordt vervolgd.
Wat ik nodig vind mag ik zelf weten, ik mag mijn recht op vrije meningsuiting toch uitten?
Of leven we in Noord Korea?



Nee hoor, maar wij mogen er wel voor kiezen je verder te negeren. Dus inhoudelijk sta je nu met lege handen........zeg maar
ma, 01/16/2012 - 11:42 Permalink