Binnenkort naar de tandarts? Gebruik de groene button "Vraag een afspraak aan" op de pagina van de tandartspraktijk op deze site waarmee u een afspraak wilt maken. Snel, makkelijk en zonder wachttijd, de tandarts belt u zo snel mogelijk.
1000 EURO VOOR 1 WORTELKANAAL BEHANDELING | Page 3 | Tandarts.nl
38 berichten / 0 nieuw
Pagina 3 van 4
Re: 1000 EURO VOOR 1 WORTELKANAAL BEHANDELING
afbeelding van Lieneke
Lieneke
Laatst gezien: 7 uur 2 min geleden
door Lieneke zo, 10/28/2007 - 18:51

vergoedingsregels van verzekeringen staan volledig los van medische indicaties
Dat vind ik wel een hele belangrijke.

Verder geldt ook voor vV...svp geen caps... Wink

Ik zie geen scheldwoorden hier verschijnen, maar jullie snappen allemaal wel dat de reacties over en weer op het randje zijn. Het lijkt me overbodig om te zeggen, maar let een beetje op de toon waarin je schrijft. Wat mij betreft nog geen slotje.

vV
Laatst gezien: 10 uur 13 min geleden
door vV ma, 10/29/2007 - 08:08

ook geen caps, ook niet in vet?? he toe nou.. Wink
OK!

afbeelding van Lieneke
Lieneke
Laatst gezien: 7 uur 2 min geleden
door Lieneke ma, 10/29/2007 - 17:43

Vet mag gewoon hoor. :smt003

vV
door vV ma, 10/29/2007 - 20:19

nou goed dan, ik heb de tekst even aangepast! :smt001

rooie
Laatst gezien: 11 jaar 10 maanden geleden
door rooie do, 01/10/2008 - 01:31

Ik zit hier met stijgende verbazing te lezen hoe sommige patienten praktisch afgezet worden, en hoe op grond daarvan de desbetreffende patienten alle tandartsen over één kam scheren. Een logische reactie, maar niet altijd terecht

Ik wil hier even toevoegen dat ik één vreselijke foute tandarts heb meegemaakt. Een echte prutser. Aangezien ik nog bezig ben met hem aan te spreken op zijn gedrag zal ik dit later nog wel ergens melden. Wat ik wil toevoegen is dat ze niet allemaal zo zijn. Ik heb nu een schat van een tandarts die alle ellende en bijkomende kosten heel sneu voor me vond. Aangezien ik vorig kalenderjaar nog niet verzekerd was, en hij heel veel heeft moeten herstellen moest ook hij helaas veel kosten rekenen. Maar er waren wel een aantal dingen (foto's, verdovingen, enz) die hij bewust niet vorig jaar gerekend heeft, maar die hij dit jaar gaat bijschrijven. Nu ben ik namelijk wel verzekerd. En zo'n tandarts die meedenkt verdient in mijn ogen een pluim! Het zijn geen wereld bedragen in vergelijking met alle eerder gemaakte kosten, maar alle beetjes helpen. En ik vind vooral het initiatief prachtig!

accra
Laatst gezien: 10 jaar 9 maanden geleden
door accra do, 01/10/2008 - 09:18

Ik heb nu een schat van een tandarts die alle ellende en bijkomende kosten heel sneu voor me vond. Aangezien ik vorig kalenderjaar nog niet verzekerd was, en hij heel veel heeft moeten herstellen moest ook hij helaas veel kosten rekenen. Maar er waren wel een aantal dingen (foto's, verdovingen, enz) die hij bewust niet vorig jaar gerekend heeft, maar die hij dit jaar gaat bijschrijven. Nu ben ik namelijk wel verzekerd. En zo'n tandarts die meedenkt verdient in mijn ogen een pluim!

Ja, wel fijn dat je zo'n sympathieke tandarts hebt gevonden. Maar jullie gaan nu in feite wel de verzekering oplichten. Want die gaat nu behandelingen vergoeden die eigenlijk niet voor hun rekening zijn. En wie betaalt uiteindelijk die onterechte uitgaven? Juist, de verzekerden die wèl netjes volgens de regels declareren. Omdat de premie hierdoor hoger wordt dan anders het geval zou zijn geweest. Ook ik betaal dus mee. Je wordt bedankt. En je tandarts verdient helemaal geen pluim!

vV
door vV do, 01/10/2008 - 10:19

Juist, de verzekerden die wèl netjes volgens de regels declareren

nee hoor , niet alleen, ook diegenen die hieraan meedoen , die betalen zelf ook mee.

Overigens is de schadepost door onverzekerden die wel medische zorg afnemen vele malen hoger, evenals fraude met zorgpassen (oftewel op andermans zorgverzekering zorg afnemen).

Holmes
Laatst gezien: 1 jaar 10 maanden geleden
door Holmes do, 01/10/2008 - 11:01
Juist, de verzekerden die wèl netjes volgens de regels declareren

nee hoor , niet alleen, ook diegenen die hieraan meedoen , die betalen zelf ook mee.

Overigens is de schadepost door onverzekerden die wel medische zorg afnemen vele malen hoger, evenals fraude met zorgpassen (oftewel op andermans zorgverzekering zorg afnemen).

Die verzekerden hebben alleen maar voordeel. De premie die meer betaald moet worden in de loop der jaren zal minder zijn dan de bedragen die ze nu onterecht vergoed krijgen.
Schandalig dat deze tandarts zo met u "meedenkt". Maar houdt u er wel rekening mee dat als dit uitkomt dat u en de tandarts een groot probleem hebben. Royement van de verzekering en plaatsing zwarte lijst behoort tot de mogelijkheden.
Als ik eerlijk ben hoop ik dat het uitkomt. U heeft er zelf voor gekozen om onverzekerd te zijn. Als er dan wat aan de hand is moet u niet gaan zeuren dat u veel moet betalen.

vV
door vV do, 01/10/2008 - 11:12

(foto's, verdovingen, enz)

tja.. en foto`s en verdovingen zijn nu ook niet bepaald de hoofdmoot van de kosten.. en wellicht wel vallend onder de belastingaftrekmogelijkheid..

rooie
Laatst gezien: 11 jaar 10 maanden geleden
door rooie do, 01/10/2008 - 12:45

Nou, nou, nou! Wil ik iedereen die nu zo van leer trekt toch vragen om naar zichzelf te kijken! Nooit eens een bonnetje teveel gedeclareerd, een smoesje bij de belastingdienst/verzekering opgehangen of omgekeerd omdat U werd doorgeseind dat er verderop een alcoholcontrole stond, enz? Ook allemaal vormen van fraude, oplichterij en allemaal niet netjes.

Een opmerking was interessant: hoe zit dat met belasting aftrek? Ik heb nog nooit gehoord van tandarts kosten kunnen aftrekken van de belasting. Kan dat zomaar en hoe zit dat?

Pagina 3 van 4