Geen klachten voor het bezoek

Author:
Xens
Posted:
di, 02/17/2026 - 12:28
Hallo, Ik ben heel erg radeloos, Gisteren had ik een controle, ze hebben wat tandsteen verwijderd en aan de zijkant een vulling opnieuw genaakt omdat deze versleten was. Zag er goed uit kreeg ik te horen. Sinds dien heb ik bij mijn kies 46 pijn scheuten als er druk zijwaarts of bovenop komt. Vandaag gebeld en ik moest het maar aanzien. Ik heb mevrouw toen netjes gezegd dat ik geen klachten had voor het bezoek en nu wel. Ik kon vandaag nog een keer langs komen. Nu ben ik er geweest en het enige wat ze gedaan hebben is wat van mij kies afgeslepen. Op de vraag maar jullie hebben met die kies toch niks gedaan als alleen schoongemaakt zij meneer dat klopt. Hoe kan ik dan pijn hebben na jullie werkzaamheden. Dat kon hij mij niet vertellen en zij als het blijft moet je een wortel kanaal behandelingen krijgen. Ik heb maar 1 vraag hoe kan dit in godsnaam gebeuren? Ik he andere tandartsen gebeld maar omdat ik geen klant ben kunnen ze mij niet helpen.
Tandarts_Richa…

Aan de zijkant v e kies is de zenuw dichterbij de buitenkant. Hoe dichter je bij de zenuw komt bij het schoonmaken hoe meer mogelijkheid v klachten. Ik zeg het heel vaak. Voor een kies is dit een mega operatie. Vergelijk het met bijv een knie operatie dan heeft de knie tijd ( soms maanden) nodig om bij te komen.De zenuw komt op een weegschaal....Of aan de ene kant komt de zenuw bij v d ingreep of aan de andere kant herstelt de zenuw niet en is een WKB nodig. In de herstel fase dat de weegschaal niet naar een kant gegaan is kan u ongemak hebbenDit kan soms weken duren. Als het in uw slaapt echt kloppend pijn doet dan is dat een indicatie dat een WKB nodig zal zijn.
di, 02/17/2026 - 18:27 Permalink
Xens

Bedankt voor je reactie,

De vulling zijn alleen bij de zijkanten van de hoektanden gedaan. Bij de kies waar het om gaat is niks anders gedaan dan schoongemaakt van beetje tandsteen.

Ik heb er zo geen last van alleen als ik iets eet en er druk op komt.

Verder heb ik een prima gebit dus ik snap niet dat dit zomaar kan gebeuren.

Is de kans dat dit hersteld nog gewoon aanwezig. Moet er niet aan denken ok met 38 al een wortelkanaalbehandeling te krijgen. Te zwijgen van de pijn die het veroorzaakt en mijn Tinnitus van uit de kaken zal het ook niet goed doen.

Volgende week heb ik een gesprek met de Tandartsen praktijk eigenaar.
di, 02/17/2026 - 20:01 Permalink