Wie kan mij helpen.
Na lang uitstellen heb ik toch maar een afspraak gemaakt bij de kaakchirurg ingepland om mijn verstandskies eruit te halen die dwars ligt. (23 februari)
De kiest daarnaast blijft staan en in de andere kies die daar naast staat zou een ontsteking zitten in de wortelpunt.
Ik schrok heel erg van de kosten dus twijfel nu wat te doen. Of een wortelkanaalbehandeling of door de vele vullingen die al in deze tand zitten deze ook maar te trekken.
Ik ben erg onzeker over mijn gebit door alle vullingen die ik heb in met name de kiezen.
Aan de andere kant van mijn gebit is namelijk ook al een kies getrokken omdat deze gewoon heel zwak was en constant afbrak.
Dit is de foto
Ik heb verder geen last met…
Ik moet het helaas vaak…
Behouden of op termijn naar een kunstgebit.
Behouden kan ook gedeeltelijk met een gedeeltelijk vervanging bijvoorbeeld een frame prothese. Een gedeeltelijk plaat prothese gebruik ik meestal als tijdelijk noodvoorziening.
In mijn vak het duurste is het lekkerste. En Rome is niet in een keer gebouwd dus vaak kunnen de kosten over een paar jaar uitgespreid worden. Bespreek een duidelijk plan/stappenplan met uw tandarts. Vaak kan ook gebruik gemaakt v fiscale aftrekposten.
Indien financieel mogelijk zou ik nooit naar een uitneembaar voorzieningen gaan.
In dit geval de verstand kies verwijderen. een wortelkanaalbehandeling in de eerste grote kies...en later een kroon omdat door de wkb de kies broos kan worden. Groot gevulde kiezen bekronen.. of anders laten gaan en vervangen door een uitneembare voorziening. Maar niet verwijderen zonder te vervangen.
Ik vind het nog te vroeg om…
Ik hoop dat ik nog wel even met mijn tanden kan doen. Wat vind je op dit moment van de foto?
Je zou dus wel een wortelkanaalbehandeling doen ipv trekken (de eerste kies)
Zie je een grote ontsteking? Of kan dit nog behandeld worden met een antibiotica kuur.
Nu heb ik namelijk geen pijn, dus vind t gek dat ik er weinig van voel.
Verstand kies verwijderen,…
Het lichaam waarschuwt helaas niet voor ontstekingen. Maar niet mee blijven lopen.
Maar een wkb heeft geen zin als u toch naar een uitneembare voorziening gaat !!!!daarom eerst een duidelijk plan voor de toekomst. Anders gaat u behandelingen/kosten uitvoeren die later misschien.niet in het geheel v gekozen plan zou kunnen passen.
U kunt niet vroeg genoeg beoordelen wat u met uw gebit wil. Of trekken en naar uitneembaar of misschien behoud voor vast.. en nog vele combinatie mogelijkheden afhankelijk v d staat v h restgebit.