Hallo,
Vorig jaar zomer liet ik een gebitsreiniging uitvoeren bij mijn voorgaande tandarts, door de mondhygiëniste. Dit verliep volgens plan en ik heb sindsdien altijd super goed gepoetst en geragerd (die van Interprox).
Na een aantal maanden merkte ik dat er nog steeds een stukje tandvlees bleef bloeden. Dit gebeurde elke keer na rageren van dat stukje. Ik switchte van tandarts, gezien de mondhygiëniste die bij mij de reiniging uitvoerde op een vreemde conclusie stuitte. Deze nieuwe tandarts besloot me door te sturen naar een mondhygiëniste en na deze behandeling stopte het bloeden. Echter merkte ik dat ik sindsdien dagelijkse last heb van een zeurende pijn bij 1 tand / stukje tandvlees. Toevallig in de regio waar de bloeding stopte. Deze dagelijkse last draag ik nu ongeveer een jaar. Ik heb dit bij de laatste controle aangekaart bij de tandarts, maar zij kon niet iets vinden. Naar mijn idee kan het met stress te maken hebben, maar daar ben ik niet zeker van.
Het is echt een zeurende pijn, wat vaak gepaard gaat met vermoeidheid en stress. Knarsen en klemmen doe ik niet in de middag. ‘S nachts draag ik al voor jaren een splint.
Herkenbare situatie voor iemand?
Zou het moeten beoordelen om…
Rond die tijd deed ik een…
Ik zie een klein haarscheurtje/barstje bij die tand. Maar dat hebben we allemaal wel her en der geloof ik. En dat zal zij ook hebben gezien bij de laatste controle (toen zat die er al).
Vreemd
Ik kan mijn reactie niet…
Haarscheurtjes/ barstjes…
Welke tandpasta gebruikt u
Ik neem aan dat het normaal…
Tandpasta is even kijken: Sensodyne Repair & Protect Extra Fresh.
Ik tik wel met mijn boven en ondertanden, ik denk geruim 6 jaar alweer. Hiervoor naar gnathologen gegaan, maar die wisten ook niet echt wat de oorzaak was. Ik hoefde me er verder geen zorgen over te maken, al kan het nog altijd schrikken zijn. Maar het lijk me niet hier door te komen.
Bij de laatste controle zei mijn tandarts dat mijn tandvlees mooi geslonken is. Geen idee wat zij daar precies mee bedoelde. Sowieso lijkt iedereen een andere mening te hebben, ook in de tandartsenwereld haha.
!00 tandartsen... !00…
Als u poetst maakt u dan eerst de tandenborsyel nat en spoelt u uw mond na na het poetsen??.
Oké ik probeer dat weer een…
Ik maak mijn tandenborstel nooit nat en mond spoelen na poetsen doe ik sinds ongeveer een jaar niet meer. Rond die tijd.
Bij die tand, eentje op de…
Een tand oppervlakte is niet…
Poetsen heeft u het juiste antwoord gegeven.
Hmm oké wist ik niet dat het…
Fijne dag!
Onder een bepaald lichtinval…
Ik heb er in ieder geval…
Ik probeer in ieder geval het tandpasta smeren uit. Benieuwd of het werkt na een paar weken.
Ook bij jonger dan 30+. …
Dank je! En nog een klein…