Alveolitis na trekken verstandskies?

Author:
Verstandskies31
Posted:
wo, 08/06/2025 - 22:21
Goedenavond, Ongeveer 55 uur geleden heb ik alle vier mijn verstandskiezen getrokken. Inmiddels gaat het gelukkig met drie van de vier (beiden kiezen boven en rechtsonder) hartstikke goed en heb ik hier eigenlijk vrijwel geen last meer van. Alleen linksonder heb ik op het moment heel veel pijn (moet echt hoogste dosis paracetamol icm ibuprofen slikken, anders heb ik een hele vervelende stekende pijn) en lijkt het wel als of er een soort 'gat'/open holte is. Daarnaast heb ik af en toe een vieze smaak in mijn mond (wordt wel minder nu ik kan spoelen en mijn tanden weer poets) en is mijn tong een beetje geel/groen gekleurd. De eerste avond net na het trekken vond ik een draadje in mijn mond, een losgelaten hechting, maar ik weet niet of het van die kant was, aan de andere kant heb ik in ieder geval geen gat. Ik vraag mij af of ik dit nog eventjes moet aanzien, overal lees ik dat de pijn tot drie dagen erger kan worden of dat dit een dermate duidelijk geval van alveolitis is dat ik morgen contact op neem met de kaakchirurg? Alvast heel veel dank!!
Verstandskies31

Beste Richard,
Dank voor uw snelle antwoord! Ik heb contact opgenomen met de poli MKA, die aangaven dat dit niet gek is op dag 2/3. Inmiddels is er nog een hechting losgekomen, waarna de pijn eigenlijk heel snel is afgenomen. Ik denk en hoop dat dat de reden is van de pijn, ik ga in ieder geval zorgvuldig door met spoelen!
do, 08/07/2025 - 19:13 Permalink