Uitsteeksel onder tong

Author:
Pedrocap
Posted:
di, 07/29/2025 - 20:11
Hi. Ik heb een klein uitsteekseltje onder mn tong. Weet iemand wat dit is?
Tandarts_Richa…

Dat is een tongpiercing. Raad ik meestal niet aan omdat de meesten die een tongpiercing plaatsen niet weten dat er maar een klein gedeelte is waar dat geplaatst mag worden met minder kans v beschadiging v h gebit.
U bedoelt dat puntje rechts op de foto. ? Is het hard?. zou twee weken wachten en als het dan niet weg is of irriteert dan laten beoordelen. Weet zo niet wat het is. Niet verontrustend op eerste gezicht, maar dit is een foto. Wanneer bent u voor het laatst bij de tandarts geweest??. Zou de laatste kies linksboven willen bekijken, lijkt een "gaatje".
di, 07/29/2025 - 23:26 Permalink
Pedrocap

Dankjewel. Dat is idd een tongpiercing. Die zit er al 26 jaar. Ik ben ca. 6 maanden geleden bij de tandarts geweest maar ik zal ernaar laten kijken. Dankjewel. Ik bedoel idd het puntje. Het is stevig maar flexibel. Op dit moment irriteert het een beetje maar voel t alleen met eten een beetje. In de bijlage een foto vanuit een net iets andere hoek. Lijkt of er een wit puntje op zit.
Attach
wo, 07/30/2025 - 09:59 Permalink
Tandarts_Richa…

Het kan dus v alles zijn. Speeksel steentje dat eruit komt...botsplinter v wat u gegeten heeft....Als u toch naar uw tandarts gaat dan laten beoordelen. Dat gaatje baseer ik op het donkere plek op de laatste kies dat ik op de foto zie. Maar als onlangs een x-foto gemaakt is dan zou een gaatje erop moeten staan. En als u pas op controle geweest bent dan zou dat geen gaatje mogen zijn. Misschien een foto v die kies want nu ben ik benieuwd.
wo, 07/30/2025 - 12:33 Permalink