Hallo,
Ik ben op zoek naar een tandarts die ervaring heeft met chronische ziekte die voor tandproblemen zorgt.
Mijn huidige tandarts wil geen WKB's bijv. meer doen omdat ik steeds ontstekingen heb. Waardoor ik nu met een fistel loop bij 1 kies al ruim een jaar. Ik ben bezig met afdeling MKA in het ziekenhuis hiervoor maar kom ook daarvoor niet veel verder maar volgende afspraak daarover eerst afwachten. Helaas weten veel niet wat er mee te doen of durven het niet?
Vorige WKB heeft ruim 3 maanden geduurd voor de ontsteking weg was. Dus veel terug naar tandarts en elke x schoonmaken en tijdelijke vulling weer. Dit was 1 a 2 jaar terug, helaas ook her fistel gekregen en helaas kies verloren ivm geen kaakbot meer, wortelpuntontsteking bij die kies en helaas moest die er dus uit.
Wat ik zoek:
-Het zou fijn zijn als de tandarts zich wil inlezen over mijn ziekte. Of informatie wil lezen die ik kan verstrekken. De ziekte die ik heb is CVID, dit is een afweerstoornis. Door bijna niet aanwezig IGA uit dit in vele tandproblemen.
- Op lange termijn mee wil denken. Jaren heb ik al dagelijks pijn aan mijn gebit met regelmatig een dikke wang van ontsteking. Door mijn ziekte kan ik dit niet zelf aanvechten en dient dus ook sneller AB ingezet te worden.
- Met lange termijn bedoel ik ook dat ik rechtsonder geen kiezen meer heb, links onder nog 1 als de kies met fistel zal worden verwijderd. Dit zal hoogstwaarschijnlijk voor kauwproblemen gaan zorgen. Waardoor ik liever iemand heb die op lange termijn mee denkt dan nu korte termijn oplossing met kies er uit en wachten tot de volgende tand/kies gaat ontsteken. Bijv voor lange termijn zou kunnen zijn alles eruit en bijv implantaten, maar dan heb ik wel medewerking nodig om dit hopeijk vergoed te krijgen van de zorgverzekering omdat lotgenoten dit ook is gelukt als dit aantoonbaar is door gevolg van de CVID.
- het zou fijn zijn als ik niet een week hoef te wachten als ik een ontsteking heb. Zoals gezegd kan mijn lijf deze niet zelf aanvechten.
- omgeving van Helmond. Wil er best een stukje voor rijden.
- Mijn man wil mogelijk ook mee overstappen.
- overleg met mijn behandelende immunologen is mogelijk
Een mondhygieniste heb ik hier in de praktijk een fijne zitten maar als dat in dezelfde praktijk gedaan moet worden is dat in overleg mogelijk.
excuses voor het lange bericht, ik hoop dat u de moeite heeft genomen tot hier te lezen. En ik hoop weer een tandarts te vinden die mij op alle vlakken wil helpen. Ook half jaarlijkse controle moet nog gedaan worden.
Excuses als ik een en ander wat warrig omschrijf maar dagelijks tandpijn is niet fijn. Bij vragen... stel ze gerust. Ik kan meer toelichten waar nodig.
Misschien dat een Biologisch…
Dat is helaas voor mij niet…
En ook wkb is met mijn xiejte een tijdelijke oplossing, ik hen verhoogd risico dat deze wortelpunt ontstekingen worden. En uit ervaring van mijzelf is dot ook zo.
Ik wil er van af dagelijks pijn in mond te hebben. En zoek dus die kee denken in lange termijn oplossingen
Biologische tandarts ga ik naar kijken dank u
Houdt ons op de hoogte…