Hallo,
Ik ben op zoek naar een tandarts die ervaring heeft met chronische ziekte die voor tandproblemen zorgt.
Mijn huidige tandarts wil geen WKB's bijv. meer doen omdat ik steeds ontstekingen heb. Waardoor ik nu met een fistel loop bij 1 kies al ruim een jaar. Ik ben bezig met afdeling MKA in het ziekenhuis hiervoor maar kom ook daarvoor niet veel verder maar volgende afspraak daarover eerst afwachten. Helaas weten veel niet wat er mee te doen of durven het niet?
Vorige WKB heeft ruim 3 maanden geduurd voor de ontsteking weg was. Dus veel terug naar tandarts en elke x schoonmaken en tijdelijke vulling weer. Dit was 1 a 2 jaar terug, helaas ook her fistel gekregen en helaas kies verloren ivm geen kaakbot meer, wortelpuntontsteking bij die kies en helaas moest die er dus uit.
Wat ik zoek:
-Het zou fijn zijn als de tandarts zich wil inlezen over mijn ziekte. Of informatie wil lezen die ik kan verstrekken. De ziekte die ik heb is CVID, dit is een afweerstoornis. Door bijna niet aanwezig IGA uit dit in vele tandproblemen.
- Op lange termijn mee wil denken. Jaren heb ik al dagelijks pijn aan mijn gebit met regelmatig een dikke wang van ontsteking. Door mijn ziekte kan ik dit niet zelf aanvechten en dient dus ook sneller AB ingezet te worden.
- Met lange termijn bedoel ik ook dat ik rechtsonder geen kiezen meer heb, links onder nog 1 als de kies met fistel zal worden verwijderd. Dit zal hoogstwaarschijnlijk voor kauwproblemen gaan zorgen. Waardoor ik liever iemand heb die op lange termijn mee denkt dan nu korte termijn oplossing met kies er uit en wachten tot de volgende tand/kies gaat ontsteken. Bijv voor lange termijn zou kunnen zijn alles eruit en bijv implantaten, maar dan heb ik wel medewerking nodig om dit hopeijk vergoed te krijgen van de zorgverzekering omdat lotgenoten dit ook is gelukt als dit aantoonbaar is door gevolg van de CVID.