Hoi lezers van tandarts forum,
In een notendop heb ik een verleden met fysiek geweld en een enorm wantrouwen jegens de tandarts. Ik heb de afgelopen jaren steeds dezelfde tandarts gehad en dat ging goed, totdat ik een aantal dingen opmerkte in communicatie en probeerde om een klacht in te dienen. Er was geen professionele bemiddeling en het escaleerde in drie maanden tot een situatie waarin ik hen echt nooit meer wil zien.
Zij zouden eigenlijk een verstandskies trekken maar vanwege dat conflict is dat niet gebeurd. De verstandskies begon in Januari met pijn en inmiddels is dat uitgegroeid door fikse pijn in mijn slapen en hoofd en een enorm gat. Mijn vertrouwen in tandartsen is gezakt tot het nulpunt.
Ik ben bij mijn huisarts geweest om te vragen of hij me kan doorverwijzen naar de kaakchirurg (om de kies in ieder geval te laten trekken), zodat ik daarna weer rustig kan ademhalen en op een kalme manier kan zoeken naar een nieuwe tandarts (in plaats van in totale paniek te moeten zoeken naar een nieuwe tandarts). Hij ging het proberen, maar hij zei dat de kaakchirurg waarschijnlijk zou weigeren omdat de huisarts geen tandarts is.
Ik ben op zoek naar hulp, tips, suggesties...
Om me uit de brand te helpen.
Vriendelijke groet
Huisarts mag ook naar de KC…
"Ja, een huisarts mag een patiënt doorverwijzen naar een kaakchirurg. Om een afspraak bij de kaakchirurg te maken, is in de meeste gevallen een verwijsbrief van een huisarts of een tandarts vereist. ".