Hoelang napijn wkb

Author:
eempjes
Posted:
ma, 06/30/2025 - 10:45
Afgelopen vrijdagavond lag ik in de stoel voor een dubbele wkb . Maand ervoor lag ik er ook al maar toen na zere kiespijn. Foto laten maken en de ontsteking zat in beide kiezen rechts bovenin. Noodbehandeling gehad , napijn was toen hevig maar niet langer dan een dag. Nu, afgelopen vrijdag, 1,5 uur in de stoel gelegen en dus 6 kanalen laten behandelen. Kies 1 ging goed, kies 2 was stuk moeilijker omdat de kanalen niet alleen vrij smal waren maar ook liepen ze ver door en bogen wat af. Toch heeft ze de boel helemaal kunnen reinigen ed. Napijn begon al tijdens de verdoving. Nu, 3 dagen later nog steeds last. Soort van hele irritante zeurderige pijn . Klinkt mss raar maar heb steeds het gevoel om flink op de kiezen te bijten. Klinkt mss stom en zal het ook absoluut niet doen maar het valt mij tot nu toe niet mee. Ook, zoals gewoonlijk, last van de Spuit. Kan de plek waar de Spuit erin ging ook niet aanraken. Is het " normaal" dat je 3 dagen later best nog last hebt? Slik me suf in de paracetamol.
Tandarts_Richa…

Pas na het definitief afbehandelen v d WKB zal de pijn over moeten gaan.
De eerste drie dgn na afbehandelen kan de pijn zelfs verergeren. Te onderdrukken met pijnstilling. Daarna moet het minder worden en na 7 dgn ver weg zijn.
Wij spoelen de kanalen met natriumhypochloriet. Soms wordt dit door de wortelpunt (per ongeluk) doorgeperst. Dit kan flink gevoeligheid geven dat zelfs door de verdoving voelbaar kan zijn.Kenmerkend een hevige pijn. Dat beschrijft u niet en had uw tandarts wel door uw reactie gemerkt hebben.
ma, 06/30/2025 - 17:00 Permalink