Mislukte facing, veel te groot..

Author:
Jeniw
Posted:
za, 03/25/2023 - 00:49
Hi Allemaal,

Graag jullie mening/ideeën over het volgende..

Helaas heb ik op mijn voortand een facing moeten plaatsen ivm flauwvallen op mijn voortand. Nu is het zo dat ik op aanraden van mijn tandarts een porseleinen facing heb laten plaatsen, echter de facing is veel en veel te groot. Ik vind het er zelf ronduit belachelijk uitzien maar vraag me af of het nou aan mij ligt, of niet.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, gezien het feit dat het plaatsen van een nieuwe facing ook weer betekend dat er een stuk van de tand wordt afgeslepen etc. Nu wilt de tandarts het niet bijslijpen oid omdat dat “het niet mooier zou maken” maar ik heb wel betaald voor een fatsoenlijke facing, en nu is het dit.. Ik baal echt enorm, iemand enig idee wat nu?
Attach
Tandarts_Richa…

Heeft u een foto van voor het ongeluk. Zou hert verschil in grootte willen zien en of een verschil is. Pak een schuifpasser om het verschil in mm te zien. Vaak lijkt het optisch breder maar is het niet. Uw eigen tand lijkt wat eleganter. Als iets v d achter zijde afgehaald wordt dan kan het al iets anders uit zien. Nu overlapt de facing de tand erachter, dat is aan de andere zijde niet zo. Maar niets is symmetrisch in de mond. Hangt v d dikte v d facing af of vorm nog veranderd kan worden.
za, 03/25/2023 - 08:07 Permalink
Jeniw

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Dank voor uw reactie,

Ik heb het inderdaad opgemeten, en de breedte scheelt bijna 2mm met de andere voortand. Het is voor mij erg vervelend omdat ik altijd een vrijwel “perfect” gebit had aan de bovenkant, en nu is deze voortand ineens veel breder én wat langer dan mijn eigen voortand.
Kan ik hiermee terug gaan, en zou dat me dan extra geld kosten oid?
za, 03/25/2023 - 11:23 Permalink
Tandarts_Richa…

Overleg nogmaals met uw tandarts... laat beide foto's zien. Vraag waarom het zo breed is gemaakt. Het is zuur maar daar hoeft u financieel niet de dupe v te zijn. Is niet overlegd of u tevreden was voor het definitief plaatsen. Als u tevreden was ..eenmaal geplaatst kan niet terug of opnieuw maken. Op kosten...????...tandarts??. Komt u er samen niet uit??https://knmttandartsen.wufoo.com/forms/z66kwcl1l1iq03/
za, 03/25/2023 - 21:58 Permalink
Lilooowski

Als antwoord op door Jeniw

Los van het feit dat het er (ben ik met je eens) er minder mooi uit ziet,
zou ik sowieso uitkijken met kronen die dikker of groter zijn dan je gewend bent. Ik heb daar zelf een hele nare ervaring mee. Dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook zal of kan gebeuren, maar een gewaarschuwd mens.. :)

Ik wil je er best het e.e.a. over vertellen, maar is natuurlijk geen antwoord op jouw vraag dus vandaar niet hier. 😌
za, 04/01/2023 - 07:42 Permalink