oorsuizen na trekken verstandkies

Author:
pino82
Posted:
zo, 11/14/2010 - 16:42
Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer 3 weken geledenmijn verstandskies laten trekken zonder pijn of problemen
maar 2 dagen daarna kreeg ik ineens last van oorsuizen aan de kant waar ook mijn kiezen ( boven en onder) zijn getrokken. erg onprettig kan ik je vertellen het is een vreselijk lawaai in mijn hoofd.
Ik heb de kaakchirurg gebeld en ze vertelde dat dit heel normaal was en vanzelf over moet gaan, mijn tandarts zelf zegt hierover nooit niks gehoord te hebben. erg tegenstrijdig dus.
De plekken waar getrokken is doen totaal geen pijn en zijn zo goed als geheeld.

zijn er mensen die dit ook hebben gehad en waarbij het weer vanzelf over is gegaan,
of in ieder geval hier iets meer info over hebben??

Alvast bedankt.
Nick_66

Hallo,

Is het bij u meer een hoge pieptoon in het gehoor of echt meer een geruis? Ik heb nl al ruim twee jaar last van een hele hoge pieptoon in beide oren. Alsof je de gehele dag met je hoofd vlakbij een oude tv staat. De wetenschappelijke term is Tinnitus.

Ook bij mij had ik van de een op de andere dag ineens last van dat gepiep in mijn hoofd. Daarvoor geen kiezen laten trekken, dus daar zou het bij mij niet aan kunnen liggen. Het kan bij u toch misschien aan uw gehoor liggen icm evt spanningen in de nek. Ik heb gemerkt dat het piepen in mijn gehoor verergerd bij veel spanningen in de nek en schouders. Ook speelt een stukje gehoorverlies bij mij een rol. Ik heb nl een gehoorverlies bij de 4000Hz.

Merk wel dat als ik hard op mijn kiezen bijt het volume van het piepen toeneemt. Is dat ook bij u het geval?

Hoop dat u wat aan deze informatie heeft.
zo, 11/14/2010 - 23:15 Permalink
pino82

Allereerst bedankt voor uw reactie.
Ik heb inderdaad dat ik eeen geruis hoor hetgeen wat je ook even een avondje hoort als je uitbent geweest en dan thuiskomt. Maar ook een poep tussendooor wat verergerd bij de stand van mijn nek doe ik mijn hoofd naar beneden en opzij dan hoor ik de piep harder.
Ook als ik met mijn platte hand op mijn voorhoofd druk wordt de piep erger en ook wat u beschrijft mijn tanden hard opbijten geedt ook een piep. Tevens heb ik een druk en pijn op mijn oor en hoor ik minder. Ik heb al vanalles gedaan om te kijken waarvan het verergerd of verminderd. Ik word er gek van. De kaakchirurg geeft aan dat hey heel normaal is maar overal lees ik dat het mss wel en blijvertje is. Ik heb enorme spijt van het trekken van een kies waar ik eigenlijk geen last van had maar de tandarts vond het beter voor het poetsen.

Ik heb in deze 3 weken veel respect voor iedereen gekregen die hier al jaren mee rondlopen veel sterkte toegewenst
zo, 11/14/2010 - 23:35 Permalink
Nick_66

Allereerst bedankt voor uw reactie.
Ik heb inderdaad dat ik eeen geruis hoor hetgeen wat je ook even een avondje hoort als je uitbent geweest en dan thuiskomt. Maar ook een poep tussendooor wat verergerd bij de stand van mijn nek doe ik mijn hoofd naar beneden en opzij dan hoor ik de piep harder.
Ook als ik met mijn platte hand op mijn voorhoofd druk wordt de piep erger en ook wat u beschrijft mijn tanden hard opbijten geedt ook een piep. Tevens heb ik een druk en pijn op mijn oor en hoor ik minder. Ik heb al vanalles gedaan om te kijken waarvan het verergerd of verminderd. Ik word er gek van. De kaakchirurg geeft aan dat hey heel normaal is maar overal lees ik dat het mss wel en blijvertje is. Ik heb enorme spijt van het trekken van een kies waar ik eigenlijk geen last van had maar de tandarts vond het beter voor het poetsen.

Ik heb in deze 3 weken veel respect voor iedereen gekregen die hier al jaren mee rondlopen veel sterkte toegewenst


Ik ben dan geen arts, maar als u aangeeft een pijn of druk op het gehoor te hebben zou ik toch een afspraak gaan maken met een KNO arts. Zeker nu u ook aangeeft dat u wat minder hoort. Misschien last van een flinke verkoudheid?
Uw klachten lijken erg op die van mij en ik heb sterk het idee dat het komt door veel spanningen in de nek en schouders. In mijn geval ga ik binnenkort een afspraak maken met een chiropraktisch centrum.
Kraakt het ook in uw nek als u met uw hoofd naar links of rechts beweegt?

Sterkte ermee!
ma, 11/15/2010 - 23:26 Permalink
pino82

ja ik had voor het posten van dit bericht al een afspraak gemaakt en bij de kaakchirurg en de kno arts daar moet ik donderdag en vrijdag heen. ik zal een berichtje posten over hoe het is gegaan, misschien heb je er ook wat aan.
echter kraakt mijn nek niet als ik beweeg, beweeg ik een paar keer op en neer naar voor en achter dan krijg ik wel gruwelijke hoofdpijnen maar dat heb ik eigenlijk al jaren maar daar zou niet toch spontaan die oorsuizingen van komen zo opeens na jaren, alsmede dat ik frequent neussprey gebruik omdat alles naar mijn idee een beetje dichtzit. dus wascht zowiezo even woensdag en donderdag af maar ik heb toch echt het idee dat de kaakchirurg iets geforceerd heeft bij het trekken van mijn verstandskies.
ik had ook ergens een informatiepagina gelezen over het kaakgewricht de maskeerder van vele klachten. ik kan het alleen evenniet meer vinden. als ik heb gevonden heb dan post ik het ook nog.
di, 11/16/2010 - 11:36 Permalink
pino82

net terug van de kaakchirurg, hij zei dat het er allemaal bij hoort.
het oorsuizen komt dus van mijn verstandskiestrekken, hij heeft er niet eens naar gekeken maar omdat ik iets te ver met mijn mond open heb gelegen zou dat het wel eens kunnen zijn maar het mag niet te lang duren. Hij geeft het nog 2 weken en dan moet het minder worden.
Terwijl ik graag mijn verhaal wilde doen kwam ik er niet eens tussen, niet dat ik niet geloof dat het daar niet vandaan komt maar als ik mijn mond open doe dan kraakt mijn hele kaak en halverwege blijft hij even hangen,

afwachten maar....
do, 11/18/2010 - 13:08 Permalink
Bintje123

Als antwoord op door pino82

Hey!

Ik weet dat dit een oude post is. Maar ik zit jammer genoeg met hetzelfde probleem. Na het trekken van mijn verstandskiezen, had ik ineens last van oorsuizen :(. Is het bij jou gestopt op een gegeven moment? Want het haalt echt het plezier uit mijn leven.
vr, 03/17/2023 - 08:48 Permalink
Tandarts_Richa…

Ik heb last v mijn kaakgewrichten. Als ik mijn mond open doe en hard dicht dan hoor ik ook suizen in mijn oren. Verder nooit wat mee gedaan. Maar ik kan mij voorstellen dat als de verstandkiezen verwijderd worden de spieren en kaakgewricht overbelast worden. Dat heeft tijd nodig om te herstellen... meestal gaat dat weg. Zou even een paar weken afwachten anders naar de gnatholoog voor advies.
vr, 03/17/2023 - 23:51 Permalink