Melkkies en wortel

Author:
Saskia1873
Posted:
ma, 03/13/2023 - 22:16
Vraag ivm melkkies

Zoontje van 8 vanochtend ”rotte” kies getrokken. (Hoe het rot is vreemd, want had een zilveren kroontje ter bescherming vd gaatjes)

Helaas kreeg de tandarts de wortels niet eruit omdat ze nog “vast zaten”. Ze was bijna uur bezig met eruit trekken, wiebelen etc. Kind onwijs pijn.

Nu weet ik niet wat wijsheid is ivm melkkies. Zo laten, dat het lichaam het zelf opruimt of toch weer terug om eruit te halen met alle kracht en ellende. Want de tandarts geeft geen garantie dat het zal lukken. 😩😤
Tandarts_Richa…

Als de tandarts er geen gat in ziet dan doorverwijzen naar de kaakchirurg. Soms laat ik een wortel zitten maar dat is per situatie verschillende. Meestal haal ik het eruit. Als het goed verdoofd is voelt uw kind geen pijn maar wel druk. Omdat een kind vaak bang is lijkt de reactie op druk als een reactie op pijn maar dat hoeft niet. Een zilveren "kroontje" bedekt de kies maar daarna kan een nieuw gaatje ontstaan in de kies onder de kroon en gaat het onder de kroon verder. Daarom is een regelmatig controle, goede drink en voeding patroon en onderhoud door ouders 2x pd t/m 10 jaar nodig. Mijn kinderen heb ik tot 15 jr 2xpd gepoetst. Nu 33 en 31 jr en geen gaatjes.
ma, 03/13/2023 - 22:46 Permalink