Kies gevuld en toch nog veel pijn

Author:
Chan79
Posted:
ma, 03/06/2023 - 12:09
Goedemiddag,
3 weken geleden kreeg ik ineens last van mijn bovenste 2 kiezen aan de rechterkant. 1 gevoelig voor kou en beide drukkend gevoel van binnen. Tandarts geweest en in eerste instantie weggestuurd met, kijk het maar even aan. Na het weekend weer terug want voelde niet oke. Toen is er en foto gemaakt en moest van de ene laatste kies de vulling vervangen worden. Donderdag geboord en opnieuw gevuld, bleek inderdaad tandbederf onder te zitten. Vrijdag terug want vulling was wat te hoog en na het weekend weer terug want had nog steeds last. Toen is aan de laatste kies nog een klein gaat gevuld want ook daar was toch wel wat te zien. Na het weekend toch weer terug want de eerste kies die gevuld was deed nog steeds zeer... Weer verder gepolijst en minder hoog gemaakt en de boodschap mee gekregen, niet te veel mee bezig zijn:-(

Afgelopen woensdag naar een andere tandarts gegaan, want eigen was met vakantie, omdat ik toch nog steeds last had. Weer foto gemaakt en er was op de laatste kies toch nog iets niet goed. Die heeft mij, dit keer met verdoving, opnieuw gevuld en daar bleek gewoon tandbederf onder te zitten. Ook was er op de foto een verstandskies te zien maar die zit nog in het kaakbot. Kan wel wat druk geven gaf ze aan. Eigenlijk ging het daarna beter tot zaterdagmiddag. Ineens toch weer last van de eerste kies die gevuld was, was ook een grote vulling. Ik ga nu morgen naar een andere tandarts voor een second opinion. Heb vannacht weer niet kunnen slapen en loop ondertussen op paracetamol en ibu. En ik heb normaal nooooooit wat met mijn gebit. Ga netjes naar de tandarts 1 keer per half jaar. Maar sinds vorig jaar bij deze tandarts omdat de vorige overleden was. Ik voel mij zo niet serieus genomen, werd weggestuurd met de boodschap niet zeuren en kijk het aan en vervolgens bleek er wel degelijk tandbederf onder een vulling te zitten. Ik ben dus bang dat de eerste kies, waar ik nu last van heb, ook niet goed gevuld is en dat dit de pijn veroorzaakt. Een drukkende pijn, niet kloppend. Gisteren ook een vieze smaak in mijn mond, dat is nu weer beter.
Wat kan ik nu verwachten? Ik ben als de dood voor de tandarts, maar verga van de pijn. Zal opnieuw vullen van deze kies de oplossing kunnen zijn? Of is het toch die verstandskies die zit te drukken...
Help!
Tandarts_Richa…

Witte vullingen kunnen in het begin door krimpspanning extra gevoeligheid geven zo ook een vulling dat te "hoog" is. Soms zelfs weken. Voor een kies is een dergelijke ingreep een mega operatie. Daar is tijd voor nodig om te herstellen en soms herstelt het niet waardoor een wortelkanaal behandeling nodig zal zijn. Als dezelfde percentage v uw kies dat gevuld is uw lichaam zou zijn heeft u ook tijd nodig om te herstellen. Mijn knie operatie 9 maanden. Als de pijn te veel wordt dan waarschijnlijk een wortelkanaal behandeling. Heeft de tandarts gezegd "niet zeuren" dat is niet netjes. Aankijken kan ik begrijpen zou ik ook zeggen na een nieuw vulling. Of het de verstandkies is kan ik zo niet zien.
ma, 03/06/2023 - 14:40 Permalink
Chan79

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Dank u wel voor de reactie.

Er werd mij verteld dat ik er maar niet zo mee bezig moet zijn en niet zo moet zeuren. Wat napijn begrijp ik, en daar zal je mij ook niet over horen. Maar wakker liggen van de pijn met een druk vanuit de kaak op die twee kiezen lijkt mij niet geheel de bedoeling en schaart ook niet onder de te verwachten napijn m.i. Een witte vulling geeft inderdaad meer napijn, maar na 3 weken met erger wordende klachten lopen... Ik voel mij een beetje in de hoek gezet als zeur:-( Mijn gevoel bij deze tandarts is niet goed, mede omdat ik dus vorige week met pijnklachten bij een andere tandarts ben geweest die de vulling in de laatste kies heeft vervangen en waar dus wel degelijk tandbederf onder zat. Ook dat werd door de huidige tandarts weggewimpeld en daarvan werd ook aangegeven dat als dat zo zou zijn ze het wel gezien hadden... Ik geef aan pijn te hebben van een kies naast de behandelde kies, minste wat je dan kan doen is deze klacht serieus nemen, toch? Overigens doet tikken tegen de kies geen pijn, ook kan ik ze goed op elkaar klikken. Dat is dan een goed teken toch?

De verstandskies zit ook te drukken en zorgt naar mijn gevoel ook voor pijn, die hangt nu ter hoogte van de wortels van de laatste kies. Morgen ga ik naar de nieuwe tandarts om te horen hoe of wat. De verstandskies moet er waarschijnlijk sowieso uit, daar heb ik nu een afspraak voor bij de kaakchirurg aanstaande woensdag al. Dat is heel snel, dacht daar zit weken wachttijd op.
ma, 03/06/2023 - 16:21 Permalink
Tandarts_Richa…

Zeuren kan ik niet goedkeuren...hebben zij dat woord letterlijk gebruikt????. Niet bezig zijn ...moeilijk maar ok. Als een caviteit heel dicht bij de zenuw ligt dan laat ik ook soms wat caries onder de nieuwe vulling. Anders zit ik in de zenuw en moet een wkb gedaan worden. Door niet alles te reinigen geef ik de zenuw de kans te herstellen en een nieuw laag tandbeen te vormen...althans dat hoop ik. Als iemand anders de vulling opnieuw doet kan die tandarts vinden dat wel alles verwijderd moet worden..verschillende strategieën. Klachten, hoe vreemd klinkend , neem ik altijd serieus. Geen reactie is goed maar hoeft niet te betekenen dat er niets aan de hand is,,,,sorry. De verstandkies hoeft er niet altijd uit, soms wacht ik totdat het verder uitgegroeid is en makkelijker te trekken dan operatief te verwijderen. Maar als verwacht wordt dat het niet goed door zal komen en het klachten veroorzaakt dan verwijderen. KC kan dan ook de andere kiezen beoordelen.Vraag dat.
ma, 03/06/2023 - 21:00 Permalink
Chan79

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Helaas is dat woord letterlijk gebruikt, en dat steekt misschien nog wel t meest. Alsof ik er blij van wordt om iedere keer terug te moeten met pijn in de mond.

Hm, geen reactie zegt dus ook niet alles… Ik heb in ieder geval niet echt een fijn gevoel ( letterlijk en figuurlijk) over gehouden aan de behandeling en ga morgen naar de andere tandarts en woensdag de KC. Ik heb in de kaak geen ruimte, dat is een feit dus het gaat voor problemen zorgen. De verstandskies rechtsonder groeide horizontaal en ging ontsteken. Deze moest er met 20 weken zwangerschap uitgesneden worden…. Voordeel is dat ik nu wel goed verdoofd kan worden, ik probeer positief te blijven:-)

Wordt vervolgd en dank voor de input.
ma, 03/06/2023 - 21:45 Permalink
Tandarts_Richa…

Boven is meestal niet zo'n probleem als onder. Als een Tandarts een second opinion doet is het niet de bedoeling de client in de praktijk aan te nemen. Dit om onafhankelijkheid te waarborgen. Zo ook een tandarts die waarneemt voor de eigen tandarts...tenzij u zelf een willekeurige tandarts geraadpleegd hebt. Maar ik ben ouderwets...bepaalde normen en waarden worden tegenwoordig anders geïnterpreteerd.
ma, 03/06/2023 - 23:09 Permalink
Chan79

Ik heb nu zelf een willekeurige tandarts geraadpleegd waar vrienden goede ervaring bij hebben. De tandarts die vorige week waargenomen heeft is een ander dus die onafhankelijkheid blijft gewaarborgd evenals het stukje normen en waarden als we overstappen naar de tandarts waar ik vandaag heen ga. Belangrijk aspect om over te stappen, naast dit dossier, is dat er bij de huidige tandarts niet 1 behandelaar is, maar meerdere. Je hebt dus geen vaste tandarts. Dat is in deze praktijk wel zo. 1 tandarts en niet iedere keer een andere.
Vooralsnog ben ik nu de nacht doorgekomen met ibuprofen en paracetamol. Hopelijk wordt straks duidelijk waar de pijn vandaan komt en wat er aan gedaan kan worden
Wat bedoelt u met dat er boven minder problemen zijn dan onder?
di, 03/07/2023 - 08:23 Permalink
Chan79

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Vreselijk dat dat de standaard wordt. Ik ben dan ook blij dat ik nu over ben naar deze tandarts. 1 tandarts die je behandeling doet, weet wie je bent en weet wat er gedaan is. Het was een verademing vandaag. Ondanks de pijn…

Ik moet overigens morgen naar de KC omdat er nog geen goede diagnose gesteld kan worden. De verstandskies drukt en de kies die gevuld is kan daar last van hebben. Het kan ook zo zijn dat de pijn uit de gevulde kies komt omdat de vulling vrij diep zit en tegen het zenuwuiteinde lijkt te duwen. Maar dat kon dus ook komen door druk vanuit de verstandskies. Kortom, morgen hopelijk opheldering en een concrete diagnose.
Nu dus nog op paracetamol en ibuprofen de dag/nacht door. Wel ibuprofen 600 meegekregen voor de nacht.
di, 03/07/2023 - 18:18 Permalink
Chan79

Update, mijn verstandskies zit er nog in. Probleem zit hem dus in de kies die zwaar gevuld is. Morgen krijg ik een wortelkanaalbehandeling bij de tandarts en hopelijk gaat dat verlichting geven. Had een fijne kaakchirurg die uitlegde hoe of wat, gerust stelde en er een btje humor in gooide.
Hopelijk na morgen van deze ergste pijn af.
wo, 03/08/2023 - 17:57 Permalink
Chan79

Behandeling is uitgevoerd en moet over 2 weken terug voor de definitieve vulling. Viel me 100% mee, tot nu toe dan. Verdoving is aardig uitgewerkt en op wat irritatie na, beetje beurs gevoel, gaat het goed. Nu alleen last van de kies die eronder zit maar dat zou zo maar uitstraling kunnen zijn of door weken aan 1 kant te hebben gekauwd wellicht spierspanning.

Ik hoop dat ik nu het ergste achter de rug heb en geen complicaties meer krijg..
do, 03/09/2023 - 15:51 Permalink
Chan79

Helaas gaat het nog niet goed. Vrijdag weinig last behalve niet kunnen kauwen op die kies. Zaterdag en ook vandaag toch weer veel pijn/druk op de kies. Straalt ook door. Gisterenavond was t ook kloppend, nu gelukkig niet meer. Geen opgezet of rood tandvlees. Ga morgen maar weer bellen.
Of is dit napijn die erbij hoort?! Ik weet het echt even niet meer en voel me steeds ellendiger en verdrietiger worden…
zo, 03/12/2023 - 15:51 Permalink
Tandarts_Richa…

Napijn na initieel behandelen kan eerste 3 dgn oplopen...onderdrukken met pijnstilling. Klachten moeten 7 dgn na afbehandelen over zijn. Ook hier weer ..eerste 3 dgn na afbehandelen kan het ongemak oplopen.
zo, 03/12/2023 - 17:44 Permalink
Chan79

Oké, dus het is normaal dat je 3 dagen erna nog pijn hebt en zelfs meer dan voor de behandeling?

En als ik 24 maart de 2e behandeling krijg kan dat ook weer zo zijn…

Oef, dat geeft de burger moed. Hoop dan dat het daarna wel echt klaar is.
zo, 03/12/2023 - 19:08 Permalink
Chan79

Helaas toch weer veel last gehad en weer terug geweest. Vandaag is de noodvulling eruit gehaald, alles weer gespoeld en weer dichtgemaakt. Nu ook antibiotica gekregen omdat er toch ook een ontsteking zit… nu wel opgelucht gevoel en geen pijn. Hopelijk gaan we nu de betere kant op.
di, 03/14/2023 - 15:52 Permalink
Tandarts_Richa…

Dus de wekb moet afgemaakt worden voordat de ontsteking weg gaat. AB kuur onderdrukt alleen maar maar geneest niet, dat kan pas na afbehandelen. Het spoelen is uitlaat klep, druk is dan v d ketel maar gevoel komt terug zodra er weer druk opgebouwd wordt.
di, 03/14/2023 - 19:11 Permalink
Chan79

Wat doet het afmaken van de wkb in deze?! Dan is de ontsteking ook niet weg toch?! Of zorgt dat dat het wel beter gaat? TA geeft juist aan dat de ontsteking weg moet zijn of in ieder geval minder moet zijn alvorens de wkb afgemaakt kan worden..
Volgende week vrijdag wordt de wkb afgemaakt.
di, 03/14/2023 - 19:48 Permalink
Tandarts_Richa…

De vontsteking is nog niet weg maar wel de oorzaak zodat het lichaam de ontsteking verder kan opruimen. Meningen zijn verdeeld. Ik heb geleerd dat je ook een wkb kan afmaken op de grootste ontsteking bel. Voorwaarde is dat de kanalen goed gereinigd zijn en vooral droog te krijgen. Het lichaam ruimt de rest op. En dat kan nog last geven.
di, 03/14/2023 - 22:59 Permalink
Chan79

Nou, vrijdag is de behandeling afgemaakt. Ik was heel bang, maar het viel me uiteindelijk erg mee. Alles gaat zonder verdoving en dat vond ik toch wel spannend… maar het ergste was de foto maken met al die klem om hè kies ed. Heb niet een hele grote mond dus was best passen en meten.
Al met al, geen pijn meer aan die kies!
zo, 03/26/2023 - 11:00 Permalink
Chan79

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Klopt! Over 12 maanden idd nacontrole en een kroon.

Voor nu, het is nog wel wat gevoelig na alles, maar niet meer die continu drukkende pijn die er zat. En het feit dat de behandeling zonder verdoving uitgevoerd kon worden was ook positief gaf de tandarts aan. Dus nu vertrouwen dat het goed komt. Is nog best lastig na al die weken ellende….
zo, 03/26/2023 - 14:51 Permalink
Chan79

Goedemiddag, even een update. De bovenste kies gaat eigenlijk heel goed en tot vanmiddag was ik pijnvrij. Had wel het idee dat de vulling toch iets aan de hoge kant is dus daar heb ik morgen nog een afspraak voor staan

Nu is t zo dat ik ineens sinds vanmiddag heftige pijn heb aan de kies die er precies onder zit. Dit is een kies waar nog een amalgaam vulling inzit. Hij is niet gevoelig, doet wel continu zeurend pijn en reageert heftig op kou. Help! Wat nu… is deze nu ook ontstoken? Ik ben zo bang… donderdagochtend gaan we vliegen voor een week vakantie en ben nu al als de dood dat deze kies ook een wkb moet en ik met een noodvulling dat vliegtuig in moet. Kun je überhaupt vliegen met een noodvulling? Met daarbij de angst dat ik daar zit en nog meer pijn krijg… snik, enig advies?! Wat kan dit zijn??
ma, 04/17/2023 - 18:08 Permalink
Tandarts_Richa…

Het kan zijn dat door een te "hoge" vulling de tegenover liggende kies overbelast is...dat verklaart het "koude" gevoel. . X-foto en indien nodig een wkb. Indien niet in een keer afgemaakt dan vermelden dat je gaat vliegen. Dit zodat er geen lucht ingesloten wordt want door luchtdruk verandering kan dat last geven. Dus ook met een niet afgemaakte wkb , indien goed rekening mee gehouden, kan gevlogen worden. De pijn moet ver weg zijn meestal 7 dgn na af behandelen wkb. Pijnstillers meenemen.
ma, 04/17/2023 - 20:09 Permalink
Chan79

Oh echt! Moet ik echt rekening houden met ook een wkb aan die kies of is het nog te redden met afslijpen van de vulling van de kies die al een wkb heeft ondergaan?!
Jemig, ik was zo blij dat het goed ging en ik pijnvrij was…
ma, 04/17/2023 - 20:21 Permalink
Tandarts_Richa…

Koude betekent dat de zenuw nog voelt/leeft. Misschien geïrriteerd reversible m a w als irritatie weg is kan het herstellen. Een WKB doe ik als het niet meer leeft of irreversible ( niet omkeerbaar/herstelbaar).. Onderdruk met pijnstiller en wacht morgen af.
ma, 04/17/2023 - 22:35 Permalink
Chan79

Update: vanochtend was de pijn minder en ook niet meer zo heftig op kou. Bij de tandarts na diverse testjes en onderzoekjes toch de conclusie een overbelaste kies door kaakklemmen in combinatie met het feit dat de kies die boven de pijnlijke kies zit geen gevoel meer heeft ivm de wkb. Er is dus geen natuurlijke reactie op heftig klemmen. Er is een scan gemaakt voor een bitje en deze krijg ik 4 mei. Op het moment gaat het goed nu en hopelijk blijft dat zo. Ontspannen is nu het advies….
di, 04/18/2023 - 20:02 Permalink
Chan79

Klopt, ik weet ook dat ik aan kaakklemmen doe. Wordt vaak wakker met een beurs gevoel in kaak en tanden. Ook periodes geen last… bij de scan en de kleuring bij druk op de kiezen was echt alles donkerrood. Dus krijg nu een splint. Hopelijk gaat dat helpen naast ontspanning.
wo, 04/19/2023 - 07:56 Permalink
Paterman

Begin februari zijn er bij mij 2 gaatjes gevuld. Een daarvan is een oude witte vulling die uitgeboord is en opnieuw gevuld is. Deze was best diep en zit dichtbij de zenuw. Sinds die tijd heb ik met koud drinken erg veel pijn eraan. Pijnscheuten door m'n hele kaak. Zelfs ook onder waar helemaal geen gaatje is gevuld. Na 1 maand ben ik teruggegaan naar de tandarts. Zijn foto's gemaakt. Geen ontsteking te zien. Afwachtend beleid. Vandaag weer tandarts bezoek. Pijn is heftiger en onderdruk ik nu met ibuprofen en paracetamol. Opnieuw foto gemaakt en niks op te zien. Allerlei testen gedaan. Wat ze wel kunnen zien is dat tussen de verstandskies boven en de kies ernaast een kleine ruimte zit. Die willen ze vullen.

Ik vraag me af of dit de oplossing is. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Klachten zijn zo vaag dat ik niet meer weet waar de klachten vandaan komen. Het doet in ieder geval erg pijn.

Iemand een idee waar het van kan zijn. Ik hoor dat het kan komen door de vulling zelf. Omdat die krimpt. Maar ik ben nu ruim 2 maanden verder en het word alleen maar erger.
do, 04/20/2023 - 16:16 Permalink
Chan79

Goedenavond, een update vanuit Gran Canaria. Dat waar ik bang voor was is werkelijkheid geworden. Kiespijn op vakantie… De kies onder de behandelde kies heeft nu dezelfde klachten als de kies waar een ontsteking zat en waar de wkb aan is uitgevoerd. Totaal radeloos en in paniek nu dat ook deze kies een wkb moet krijgen. Ik geloof niet in de overbelasting aangezien het met kou echt pijn doet nu en ik weer op paracetamol en ibuprofen loop. Ik heb spijt dat ik niet toch heb aangedrongen op het vervangen van de amalgaam vulling. @tandarts Richard, wat kan ik nu het beste doen. Zit huilend dit bericht te tikken en zit er behoorlijk doorheen…
za, 04/22/2023 - 21:33 Permalink
Chan79

Kan dat echt ook zoveel pijn geven? Nu gaat t weer en vannacht onbewust bewust opgelet op kaakklemmen. 1 keer wakker geworden ervan…
Kan het zijn dat de vulling wellicht toch net iets te hoog is, een minimale hoeveelheid kan misschien al deze klachten geven?
Ik heb een tandarts doorgekregen van de reisleiding daar kan ik morgen naartoe. Paracetamol neemt de pijn weg, ik weet dat dit bij de kies erboven niet echt hielp…
Ben op zoek naar een strohalm hoop….
zo, 04/23/2023 - 10:13 Permalink
Chan79

Goedemorgen, uiteindelijk vrijdag teruggegaan naar mijn eigen tandarts voor de vulling van de behandelde kies en voor de kies linksboven die voor vertrek gevuld was. Die blijft namelijk gevoelig op het kauwvlak, wat uitgeslepen is om pas te maken op de andere kies eronder, bij aanraken. Rechtsonder gaat het nu redelijk en heeft ze boven toch nog wat gepolijst waardoor het naar mijn gevoel iets beter gaat. Maar de opnieuw gevulde kies van de versleten vulling blijft gevoelig bij aanraking. Het is het of daar de vulling te laag is of te diep is ingeslepen. De knobbels van mijn kies zijn niet gevoelig, buitenom ook niet maar wel het binnenste van het ingeslepen deel.
Kan nu aan die kant geen harde of stugge dingen eten. Geen pijn met koud of warm of anderszins…

Kan het zijn dat de vulling daar toch te licht is of niet goed sluit?!?! Mijn tandarts zegt dat er wellicht een breuk in zit en heeft me nu doorgestuurd naar een endontoloog….

Wat is uw mening in deze kwestie?
zo, 04/30/2023 - 10:49 Permalink
Tandarts_Richa…

Te laag moet geen probleem zijn, te diep ingeslepen betekent minder isolatie laag naar zenuw... dat kan dus minder isoleren bij warm/koud. Als zo veel uitgeslepen is om ruimte te maken dat tandbeen bloot ligt kan dat een oorzaak zijn v gevoeligheid. Behandelen of met vulling overkappen.Endodontoloog kan nog altijd... zou nog even een weekje wachten en kijken wat de kies doet. Breuk is voor endodontoloog niet zo maar te zien. Maar afspraak kan al gemaakt worden. Makkelijker af te zeggen dan in te plannen.
zo, 04/30/2023 - 15:15 Permalink
Chan79

Goedemorgen, nou het is ondertussen een gebed zonder einde aan t worden. Teruggegaan naar de tandarts om t bitje te halen en te vragen of ze toch een laagje over kies linksboven (26) wilde zetten. Bitje geregeld maar verder wilde ze niks doen. Diagnose was gesteld dus daar moest ik t maar mee doen. Endontoloog moet verder kijken. Rechtsboven ook weer veel last van de behandelde kies maar dat kon nog van de ontsteking zijn. Bitje zou ook moeten helpen…

Ik ging verslagen en nog steeds met pijn weg nu al 3 maanden… ben op, moe en sterf van de honger. Eten gaat immers niet..

Ik ben naar een andere tandarts gegaan die mij begin dit jaar geholpen heeft met de laatste kies rechtsboven (17) en een second opinie gevraagd. Zij zag dat de vulling van 26 afgebrokkeld was aan de bovenkant maar wel goed aansloot van binnen en de vulling van 16 te hoog. Heeft de vulling van .26 opnieuw aangelegd en 16 afgeslepen. Heb nu van 46 (onder 16) geen pijn meer… nog wat licht gevoelig maar geen pijn. 26 voelt ook weer goed al ben ik voorzichtig.

Mijn zorg zit in 16, de behandelde kies. Deze doet wederom pijn… hij doet zeer en met tikken tegen de achterkant van de kies voelt het onprettig. Als ik aan de voorkant tik voel ik niks…. Ook met het bitje in voelt het niet fijn aan die kies. Andere kant van het gebit geen probleem.

Aan die kies waren 3 kanalen werd mij verteld. 2 voor en 1 grote achter. Kan het dat er nu pijn ontstaat omdat er toch een 4e kanaal zit?

Ik weet echt niet meer wat te doen….en ben eigenlijk zover dat hij er maar uit moet. Heb weer pijn aan die kies en het drukt van binnen.

@tandarts Richard, help ik weet het niet meer. Ik verzorg mijn gebit keurig, ga op controles, rag, spoel en flos en heb op een enkel gaatje zo af en toe nu een grote ellende. Wat moet ik nu doen?
zo, 05/07/2023 - 09:30 Permalink
Tandarts_Richa…

Als de 16 te hoog was kan dat de verklaring zijn voor de gevoeligheid aan de 46 en nu dat de hoogte ingeslepen is moet de 46 tot rust komen. U moet niet vergeten dat dit mega ingrepen zijn voor uw kiezen. Het is geen knopje dat je aan en uit schakelt. Soms zelfs weken om bij te komen v d ingreep. Heb geduld. Wacht het onderzoek v d endodontoloog af. Ga niet intussen v alles bedenken , kom je niet verder mee. Voor mij zonder x-foto en onderzoek moeilijk iets zinnig te zeggen.
zo, 05/07/2023 - 10:15 Permalink
Chan79

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Ik begrijp wat u zegt, dank u wel. Ik ben blij dat de 46 rustiger wordt en de 26 ook. Geduld is een schone zaak en niet mens beste kant.

Mag ik u nog 1 vraag stellen? Zou u een blik kunnen werpen op de overzichtsfoto van de kaakchirurg die begint maart is gemaakt? Ik zou graag uw bevindingen willen van de verstandskies die daar ook nog “hangt “ en of die ook onderdeel kan zijn van het klachtenpatroon.
zo, 05/07/2023 - 11:05 Permalink